Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / İSPANYOLLAR İŞLETMEK İÇİN YENİ LİMAN ARIYOR

İSPANYOLLAR İŞLETMEK İÇİN YENİ LİMAN ARIYOR

İSPANYOLLAR İŞLETMEK İÇİN YENİ LİMAN ARIYOR23.07.2010

Farklı 6 ülkede toplam 13 konteyner terminali ve 3 tren terminali işleten İspanyol Grup TCB, gelişmekte olan ülkelerde konteyner terminali işletme hedefi doğrultusunda Türkiye pazarına Aliağa Nemrut Körfezi''ndeki TCE Ege Konteyner Terminali ile girdi. Ağırlığı İspanya''da olmak üzere Küba, Brezilya, Kolombiya, Meksika ve Türkiye''de konteyner terminalleri bulunan Grup TCB, 2010 yılının başlarında da, büyüme politikasıyla bağlantılı olarak Vietnam''da Ho Chi Minh ve Hindistan''da Ennore Limanı''nda konteyner terminallerinin inşasını ve yönetimini üstlendi.

TCE Ege, 2009''un son aylarında Aliağa Nemrut Koyu''nda ki Ege Gübre Limanı içerisinde konteyner terminali işletmeye başladı. Pazara hızlı bir giriş yaparak Maersk ve Turkon gibi pazarın lider denizcilik hatlarıyla çalışmaya başlayan TCE Ege, şu an projesinin birinci evresinde ve yaklaşık 400 bin TEU kapasiteye sahip. Projenin ikinci evresinde bu rakam iki katına çıkarılması hedefleniyor.

Grup TCB''nin yaklaşık 5 yıl kadar önce Türkiye''de yatırım araştırmalarına başladığını ve Kasım 2009''da ilk gemilerini ağırladıklarını söyleyen TCE Ege Konteyner Terminal İşletmeleri AŞ Genel Müdürü Vahdet Keleş, Maersk hatuna ait bu ilk gemiden sonra aralık ayında da Turkon''un gemilerini elleçlemeye başladıklarını belirtti. Şu anda haftada 5 konteyner gemisinin geldiğini belirten Keleş, başka hatların da gemilerini TCE Ege''ye çekmeye yönelik görüşmelerin sürdüğünü aktardı. Keleş, uluslararası bir şirket olarak dünyanın en büyük hatlarıyla çalışan Grup TCB''nin TCE Ege''ye yeni düzenli hatları çekme konusunda önemli avantajlara sahip olduğunun altını çizdi.

Grup TCB''nin konteyner limanı işletmeciliğinde dünyanın önde gelen kuruluşlarından olduğunu kaydeden Keleş, TCE Ege Konteyner Terminali''nde de grubun diğer ülkelerdeki limanlarında uyguladığı standartları oluşturduğunu belirtti. Keleş; "Terminal ekipmanları olarak şu anda 2 adet mobil liman vinci hizmet veriyor. Bu ay içerisinde gelecek olan yeni vinç ile bu sayı 3 olacak. Bunların yanı sıra en önemli ekipman yatırımlarından biri olacak 2 adet STS rıhtım vinci 2011 yılında teslim alınacak. Saha ayağında mevcut 5 adet konteyner istifleme vinçlerine ek olarak 2011''in Ocak ayında 6 adet RTG alınacak. Terminal sahamızda frigo konteynerler için 100 adet elektrik bağlantısı bulunuyor. Daha sonraki süreçte terminaldeki iş hacminin gelişmesine paralel olarak yatırımlar sürecek" diye konuştu.

Kapasitesini ikiye katlayacak

Şu anda 120 bin metrekareden oluşan alanın projenin ikinci evresi de tamamlandığında 300 bin metrekareye ulaşacağını kaydeden Keleş, terminalle ilgili şu bilgileri verdi: "Mevcut arka sahamız terminalimizin genişleyebilmesini, kapasite artırımım destekliyor. TCE Ege''de gerçekleştirdiğimiz alt ve üst yapı yatınmlan ile terminalin yıllık elleçleme kapasitesini 400 bin TEU''ya çıkardık. İkinci kısım yatırımlarla kapasite 800 bin TEU''ya çıkacak. Amacımız, İzmir pazarında mevcut olan hatların yanı sıra, Alsancak Limanın altyapı kısıtlarından ötürü İzmir''i uğraklarına katamayan servisleri de TCE Ege''ye çekmek. Biçerova Tren İstasyonu''na olan yakınlığımız sayesinde önemli bir üretim merkezi olan Manisa ve diğer hinterlandındaki şehirlere ait yükler de buraya trenle gelebilecek" diye konuştu.

Aynı anda 5 gemi yanaşabiliyor

 
Grup TCB''nin son aldığı limanlardan olan Vietnam ve Hindistan''daki limanların 2 ve 4 milyon TEU kapasitelere sahip olduğunu aktaran Keleş, Grup''un Türkiye''nin başka bölgelerinde de liman işletmek istediğini ve bu hedef doğrultusunda Marmara ve Akdeniz''de araştırmalar yaptığını vurguladı. Keleş, TCB''nin bu bölgelerde de yerel iş birliği ve ortaklıklarla konteyner limanları işletmek istediğini söyledi.

Terminalde gemi elleçleme hızının genel ortalamanın çok üze rinde olduğuna dikkat çeken Keleş, "Grubumuzun uzun eğitimler sonucu takımımıza aktardığı bilgi ve deneyimlerinin etkin ve doğru araçlarla yönetimi sayesinde hizmetlerimizde kalite standartlarını yakalamış bulunuyoruz. Bilgi işlem altyapımız oldukça güçlü, grubumuza ait olan Terminal Operasyon Sistemi (TOS)''ni kullanıyoruz. Terminalimizde gerçekleştirdiğimiz tüm hareketleri anında sistemimiz üzerinde takip edip, müşterilerimiz ile de paylaşıyoruz. Özel bir terminal olarak öncelikli amacımız uğrağında bulunduğumuz gemilerin elleçlemesini en kısa sürede tamamlayarak gemiyi bekletmeden bir sonraki limana uğurlamak, aynı zamanda da terminalimizi kullanılan tüm paydaşlarımızın lojistik ve tedarik zincirinde iş ortakları olabilmek."
 
Kaynak: Dünya