Hem dağıtım öncesi depolamada hem de gümrüklü depolamada dünyanın ve Türkiye'nin önde gelen lojistik şirketleriyle çalışıyoruz. Ürünlerimizin kalitesi bizim için çok büyük bir önem taşıyor ve Nestlé kalite standartlarına uymayan hiçbir depoda ürünlerimizi depolamıyoruz. Bu nedenle çözüm ortaklarımızdan beklediğimiz ilk ve en önemli şey Nestlé kalite standartlarına uygun depolama yapabiliyor olmaları, daha sonrasında da ürünlerimizin en doğru biçimde depolardan alınıp araçlara yükleniyor olmasıdır.
Nestlé Türkiye’nin kilometre taşları
Nestlé'nin Türk tüketicisiyle tanışması 1875 yılında, dünyanın ilk bebek mamasını Türkiye pazarına sunmasıyla başladı.
İlk yıllarda temsilcilikler kanalıyla satış yapan Nestlé 1909 yılında İstanbul Karaköy'de açılan ilk satış şubesiyle Türkiye pazarını yoğunlaştırılmış süt ve çikolata ürünleriyle de tanıştırdı.
Nestlé Türkiye'deki 101 yıllık geçmişi süresince yarattığı pek çok kategori ve ürün ile Türk gıda sektörünün gelişimine katkıda bulundu.
Bu yenilikler, 1968'de ilk sürme çikolata CHOKELLA®, 1984'te ilk hazır kahve NESCAFE®, 1986'da ilk çikolatalı toz içecek NESQUIK®, 1989'da ilk kahve kreması COFFEE MATE®, 1996'da ilk büyüme sütü NESTLE® Çocuk ve 2002 yılında ilk kahve karışımı NESCAFE® 3ü1 arada ile devam etti.
2001 yılında NESTLE® PURE LIFE® markasıyla su kategorisine giren Nestlé, 2006 yılında Erikli'yle birleşti.
Kahve, kahve kreması, kahvaltılık gevrek ve çikolatalı toz içecek kategorilerinde pazar lideri olan Nestlé, bulunduğu diğer kategorilerde de güçlü bir ikinci konumunda yer alıyor.
2007 yılında Novartis Medikal Beslenme Birimi'ni bünyesine katan Nestlé, medikal beslenme alanında da faaliyet göstermeye başladı.
Bugün şirket Türkiye'de 11 kategoride, dünyaca ünlü kırka yakın markasını ve 400'e yakın yüksek standartlı ürün çeşidini Türk tüketicilerinin beğenisine sunuyor.
Nestlé, stratejik olarak lojistiğin pazarda ayrıcalık yaratabilecek bir değer olduğunun bilincindedir. Bu farkındalıkla bu konuya bilgi yatırımı yapıyor, mevcut lojistik süreçlerimizi sürekli olarak gözden geçirerek verimliliği artırıyoruz.
Kaynak: UTA