Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / NESTLEDEN DOĞRU LOJİSTİK PARTNER SEÇİMİNİN REÇETESİ

NESTLEDEN DOĞRU LOJİSTİK PARTNER SEÇİMİNİN REÇETESİ

NESTLEDEN DOĞRU LOJİSTİK PARTNER SEÇİMİNİN REÇETESİ20.07.2010

Lojistik sektöründe hizmet kalitesinin artmasıyla şirketlerin bu alanda dış kaynak kullanımına daha sıcak bakmaya başladığını söyleyen Nestlé Türkiye Operasyon Tedarik Müdürü BÜLENT ERBAŞ lojistik partner seçiminde maliyetlerin yanı sıra servis kalitesi ve kurumsallığın öncelikli kriterler olduğunu vurguluyor. Erbaş, “Çözüm ortağımızın önceliklerimize göre davranması ve aramızda bir güven bağı oluşması da büyük önem taşıyor” diye belirtiyor. Lojistik sektörünün gelişiminin tek başına yeterli olmadığını, müşterilerinin de bu hıza ayak uydurmasının gerektiğine işaret eden Erbaş, “Bu bağlamda tedarikçiler ve müşterilerin daha yakın çalışmaları daha iyi sonuçlar elde edilebilmesi açısından çok değerlidir” diyor.

Nestlé ürünleri, üretim tesisinden sofralara uzanan yolda lojistik açıdan hangi süreçlerden geçiyor?

Nestlé, stratejik olarak lojistiğin pazarda ayrıcalık yaratabilecek bir değer olduğunun bilincindedir. Bu farkındalıkla bu konuya bilgi yatırımı yapıyor, mevcut lojistik süreçlerimizi sürekli olarak gözden geçirerek verimliliği artırıyoruz.

Nestlé bu konuda dünya ve Türkiye'de pazar lideri olan lojistik partnerleri ile birlikte gerek depolama gerekse taşıma alanlarında birlikte çalışmaktadır.
Nestlé çikolata ürünleri diğer Nestlé ürünleri ile birlikte sevk edildiği için sevkiyatların büyük bir çoğunluğu frigorifik araçlar ile yapılmaktadır.
İHRACATTA ROTASI  DENİZYOLU İLE ORTADOĞU 

Lojistik operasyonlarınızın tümünde çözüm ortaklarınızla mı yol alıyorsunuz?

Nestlé Türkiye olarak Karacabey fabrikamızdaki depolama aktiviteleri dışındaki dağıtım operasyonumuzun tamamını çözüm ortaklarımızla birlikte gerçekleştiriyoruz. Ekiplerimiz çözüm ortaklarımızla beraber çalışarak tüm dağıtım operasyonlarımızda aktif olarak rol alıyor.

Nestlé Türkiye'nin ihracat operasyonları hakkında bilgi verir misiniz? İhracatınızda öne çıkan ülkeler ve tercih ettiğiniz taşıma modlarından söz eder misiniz?
Nestlé Türkiye'de üretilen mutfak ürünlerinin yüzde 70'i başta Ortadoğu ülkelerine olmak üzere ihraç edilmektedir. İhraç ettiğimiz diğer ürünlerimiz arasında ise NESQUIK ürünleri, Çikolata ve Şekerleme Grubu ürünlerimiz, NESCAFÉ 3ü1 Arada gibi ürünler yer almaktadır. İhracatlarımızda ağırlıklı olarak deniz yolunu tercih etmekteyiz.

Lojistik maliyetlerinizi düşürme konusunda nasıl bir strateji izliyorsunuz?

Maliyetin şekillenmesinde coğrafi koşullar ve pazarın durumu da büyük rol oynamaktadır. Mevcut lojistik süreçlerimizi sürekli olarak gözden geçirerek verimliliği artırıyoruz. Örneğin araçlarımızın doluluklarını çok yakından takip ediyoruz. Lojistikte alan çok değerli olduğu için tüm süreçleri göz önünde bulunduruyoruz. Bu şekilde maliyetlerimizi daha da azaltmaya çalışıyoruz.

DEPOLAMADA KALİTE STANDARTLARINA   UYGUNLUK ARIYOR
 
Depolama operasyonlarınıza yönelik yaklaşımınızdan söz eder misiniz?

Hem dağıtım öncesi depolamada hem de gümrüklü depolamada dünyanın ve Türkiye'nin önde gelen lojistik şirketleriyle çalışıyoruz. Ürünlerimizin kalitesi bizim için çok büyük bir önem taşıyor ve Nestlé kalite standartlarına uymayan hiçbir depoda ürünlerimizi depolamıyoruz. Bu nedenle çözüm ortaklarımızdan beklediğimiz ilk ve en önemli şey Nestlé kalite standartlarına uygun depolama yapabiliyor olmaları, daha sonrasında da ürünlerimizin en doğru biçimde depolardan alınıp araçlara yükleniyor olmasıdır.

Nestlé Türkiye’nin kilometre taşları

Nestlé'nin Türk tüketicisiyle tanışması 1875 yılında, dünyanın ilk bebek mamasını Türkiye pazarına sunmasıyla başladı.

İlk yıllarda temsilcilikler kanalıyla satış yapan Nestlé 1909 yılında İstanbul Karaköy'de açılan ilk satış şubesiyle Türkiye pazarını yoğunlaştırılmış süt ve çikolata ürünleriyle de tanıştırdı. 
 
Nestlé Türkiye'deki 101 yıllık geçmişi süresince yarattığı pek çok kategori ve ürün ile Türk gıda sektörünün gelişimine katkıda bulundu. 
 
Bu yenilikler, 1968'de ilk sürme çikolata CHOKELLA®, 1984'te ilk hazır kahve NESCAFE®, 1986'da ilk çikolatalı toz içecek NESQUIK®, 1989'da ilk kahve kreması COFFEE MATE®, 1996'da ilk büyüme sütü NESTLE® Çocuk ve 2002 yılında ilk kahve karışımı NESCAFE® 3ü1 arada ile devam etti.

2001 yılında NESTLE® PURE LIFE® markasıyla su kategorisine giren Nestlé, 2006 yılında Erikli'yle birleşti. 
 
Kahve, kahve kreması, kahvaltılık gevrek ve çikolatalı toz içecek kategorilerinde pazar lideri olan Nestlé, bulunduğu diğer kategorilerde de güçlü bir ikinci konumunda yer alıyor. 
 
2007 yılında Novartis Medikal Beslenme Birimi'ni bünyesine katan Nestlé, medikal beslenme alanında da faaliyet göstermeye başladı.
Bugün şirket Türkiye'de 11 kategoride, dünyaca ünlü kırka yakın markasını ve 400'e yakın yüksek standartlı ürün çeşidini Türk tüketicilerinin beğenisine sunuyor.

Nestlé, stratejik olarak lojistiğin pazarda ayrıcalık yaratabilecek bir değer olduğunun bilincindedir. Bu farkındalıkla bu konuya bilgi yatırımı yapıyor, mevcut lojistik süreçlerimizi sürekli olarak gözden geçirerek verimliliği artırıyoruz.

Kaynak: UTA