Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO) Genel Sekreter Yardımcısı Halil Delibaş, 'Lojistik Merkez Projesi' ile Doğu Akdeniz Bölgesi'nin iç ve dış ticaretine de destek olmayı planlıyor. Mersin'de, 2007 yılında uygulamaya konulan 'RIS Mersin Projesi' sayesinde lojistik sektörünün ön plana çıktığı belirtildi. Delibaş, açıklamasında kentte 'Lojistik Platformu' kurularak, 'Lojistik Master Planı' hazırlatıldığını söyledi. Söz konusu master planına göre, Mersin'de bir 'lojistik merkez' kurulması ile Türkiye'nin doğusu ile batısı, kuzeyi ile güneyi arasında lojistik merkez oluşturulması, Doğu Akdeniz Bölgesi'nin iç ve dış ticaretine destek sağlanması gibi Anadolu'ya giden ve Anadolu'dan gelen ürünlere lojistik merkez de oluşturulacağı ve aynı zamanda intermodal taşımacılığın desteklenmesinin sağlanması hedefleniyor.
Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında; lojistik köy lokasyon alternatifleri ve ekonomik analizleri, orta ve kısa vadede liman gelişim stratejilerinin yanı sıra 'Bölgesel Lojistik Pilot Projesi', lojistik danışma ve geliştirme merkezi, lojistik konseyi, lojistik fuarı ve kongresi konularında inceleme ve değerlendirmeler yapılacak.
Lojistik merkezlerin Avrupa'da oldukça yaygın olduğunu, sadece İtalya'da 22, İspanya'da 17 adet lojistik merkezin bulunduğundan bahseden Delibaş, 'Mersin Lojistik Master Lojistik Köy Lokasyon Analizi' hakkında da bilgi verdi. Yapılan analizde, 8 farklı bölge önerildiğini açıklayan Halil Delibaş, söz konusu alanların harita üzerinde işlendiğini, lokasyonlarının da küresel konumlandırma sistemi (GPS) kullanılarak belirlendiğini söyledi. Belirtilen alanların konumu değerlendirilirken, alan büyüklüğü, genişleme imkanı, plan durumu, ulaşım olanakları (karayolu, demiryolu), mülkiyet durumunun yanı sıra arazi yapısı ve bitki örtüsü, arazi fiyatları gibi unsurların da incelendiğini belirten Delibaş, öngörülen bölgenin Mersin Limanı'na 13 kilometre uzaklıkta olduğunu, bunun da 'kısa taşıma mesafesi' kapsamına girdiği bilgisini verdi.
Kaynak: Lift & Handling