Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / SOLON PORTUN YENİ MODÜLÜ HIZLI TASARRUF SAĞLIYOR

SOLON PORTUN YENİ MODÜLÜ HIZLI TASARRUF SAĞLIYOR

SOLON PORTUN YENİ MODÜLÜ HIZLI TASARRUF SAĞLIYOR20.07.2010

Solon Yazılım, geçtiğimiz aylarda SolonPort Liman Otomasyonu’na EDI standartlarında yeni bir modül ilave etti. EvyapPort Limanı’nda ilk olarak Maersk acentesine uygulanan EDI modülü, limanlara ve acentelere hem operasyon hızı hem de tasarruf sağlıyor.

Standart bir yazılım oluşturmak için bir araya gelen uluslararası liman ve hat operatörleri (SMDG), dünya genelinde tüm operasyonlarda ortak bir bilgi entegrasyonu kurmak istiyor. Bu entegrasyonu da EDI standardıyla oluşturmayı planlıyor. 1999 yılında liman otomasyon yazılımlarına giriş yapan Solon Yazılım, Türkiye’de  bu alanda faaliyet gösteren tek firma.Yurt dışında ise çok güçlü rakipleri var. Solon’un liman otomasyonlarına yönelik 36 farklı modülü bulunuyor. Son modülü ise liman ve acentelere operasyonlarında hız ve tasarruf sağlayan SolonPort Konteyner EDI Modülü.
Dünya limanlarında olduğu gibi Türk limanlarındaki operasyonlarını da merkezine entegre etmek isteyen dünyanın en büyük armatörlük şirketi Maersk, SolonPort Konteyner EDI Modülü’nü EvyapPort’ta uygulayan ilk acente.
Solon Bilgisayar Yazılım Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Oktay Okşak, SolonPort Konteyner EDI Modülü ile ilgili şu bilgileri veriyor; “Limanlarda günde elleçlenen binlerce konteyner ve konteyner hareket bilgileri operasyonel olarak oluşmaktadır. Maersk’ten e-posta ile gönderilen talepler, limandaki operatörler tarafından manuel olarak girilirdi. Daha sonra limanda oluşan operasyon verileride e-mail yoluyla Maersk’e gönderilirdi. Maersk’te bulunan operatörler de bu verileri kendi sistemlerine girmek için aynı işlemi yapıyordu. Bütün işlemler ciddi bir iş yükü getiriyordu ve hata riski de çok fazlaydı. Liman ve acente tarafında çok fazla mesai gerektiriyordu. SolonPort Konteyner EDI Modülünü Mayıs ayında EvyapPort limanında devreye soktuk. Bu veriler artık otomatik olarak ilgili sistemlere düşüyor ve kaydediliyor. Modüle entegre olan Acentelar, EvyapPort limanında yapılan operasyonları en geç 15 dakika içerisinde kendi sistemlerine entegre olmuş bir şekilde görebiliyorlar. Örneğin Maersk’in konteyneri EvyaPort’ta gemiye yüklendikten 15 dakika sonra Maersk’in sistemine entegre oluyor. Müşterilerde bu bilgileri anlık olarak internet sitesinden izleyebiliyor. Dolayısıyla acente ve liman hem veri girişinde oluşabilecek hata riskini azaltıyor hem de ciddi bir tasarruf sağlıyor.”

SMDG organizasyonunun belirlemiş olduğu EDI standartları altında bilgi entegrasyonu, acente ve limanlar için çok önemli. Çünkü konteyner limanlarından binlerce veri transferi var.
“61 saat tasarruf ettik”
Maersk Line, son üç ay içerisinde EDI modül kullanım oranını  % 23’e çıkardı. Romanya’da bu oran % 90. Türkiye’deki diğer limanlarla görüşmelerin devam ettiğini söyleyen Maersk Line Operasyonel Projeler ve Satın alma Müdürü Süleyman Çokan, TCDD limanlarının bu sistemi desteklemediğini belirterek “Önümüzdeki aylarda iki limanda da bu sistemleri kullanarak EDI kullanım oranını % 90’a çıkarmayı hedefliyoruz. Ayrıca Maersk Türkiye’ye bağlı olan Ukrayna, Romanya ve Gürcistan limanlarında da bu oranı yükseltmek istiyoruz” dedi.

Modülün acenteye sağladığı avantajlara da değinen Çokan, şöyle devam etti: “Limanlarda gerçekleşen konteyner hareketleri, fatura işlemlerinin, müşteri hizmetlerinin ve dökümantasyonun başlangıcı aslında. Limanlardaki işler ne kadar gecikirse bu tüketiciye o kadar yansır. Maersk’in dünya genelinde haftada yaklaşık 1,9 milyon konteyner aktivitesi gerçekleştiriliyor ve dünyanın çeşitli limanlarında bu bilgi entegrasyonunu kullanıyor.

Türk limanlarında EDI modül kullanım oranını artırmak istiyorduk. SolonPort zaten EvyapPort’un iş ortağıydı ve bize yaklaşımı da çok olumluydu. Ücretleri de yabancılara göre çok uygundu. İki ay önce bu modülü EvyapPort limanında kullanmaya başladık.

Yük limana girdiğinde sisteme hemen kayıt ediliyor ve anında müşteri tarafından görülüyor.
Bu sistemi kullandığımız iki ayda haftada insan gücünden yaklaşık 61 saat tasarruf ettik ve
bu modül ile birlikte konteynerin müşteriye teslim süresi hızlandı.”

“Acenteler ile hızlı ve hatasız veri transferi sağlıyoruz”
EvyapPort ,Maersk ve SolonPort  arasında yapılan çalışmalar neticesinde  ilk olarak Maersk acentesi ile devreye alınan EDI modülünün kısa bir süre içerisinde diğer acente ve operatörler ile de devreye alınacağını söyleyen EvyapPort Operasyon Müdürü Ali Keskin, “Modülün devreye alınması ile limanımızda çalışan tüm acenteler ile hızlı ve hatasız veri transferi sağlayıp iş gücü ve zaman tasarrufu sağlamaya başladık. Bu modül ile EvyapPort, uluslararası standartlarda verdiği hizmetlerine çok önemli bir kilometre taşı daha ilave etmiştir.” dedi.

 “Yabancı limanlara açılacağız”
SolonPort’un 1.800.000 TEU/YIL Kapasite ve Performans değerlerinde rahatlıkla çalışabildiğini ve EDI modülünün hatayı minimize ederek liman operasyonlarını ve bilgi paylaşımlarını hızlandırdığını söyleyen Okşak, EvyapPort’a hangi operatörün gemisi gelirse gelsin aynı hizmeti hiçbir değişiklik yapmadan verebileceklerini belirtti. Okşak, “EvyapPort veya diğer limanlarda bulunan acente ve operatörler de böyle bir talepte bulunursa sisteme entegre edebiliriz” dedi.

Oktay Okşak, SolonPort Liman Otomasyonu olarak 2011 yılında da yurtdışındaki limanlara açılmayı planladıklarını belirterek “İlk olarak, Karadeniz, Ortadoğu ve Güney Amerika’daki limanlarda pazar araştırmalarına başlayacağız” dedi.

Kaynak: Perşembe Rotası
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr