Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / BATI NAKLİYAT MARCAR LINE İLE DERİNCEYİ HAZARA BAĞLIYOR

BATI NAKLİYAT MARCAR LINE İLE DERİNCEYİ HAZARA BAĞLIYOR

BATI NAKLİYAT MARCAR LINE İLE DERİNCEYİ HAZARA BAĞLIYOR20.07.2010

RES taşımacılığındaki uzmanlığını Haziran 2010'da devreye aldığı Marcas Line hizmeti ile pekiştiren Batı Nakliyat, 2 bin DWT'lik nehir tipi alçak draflı gemileri ile Derince'yi Hazar Denizi'ne bağlıyor.

Batı Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Caner Aydın, “Marcas Line ile transit enerji koridorundaki yüklerin elleçlenmesini üstlenerek sektörde daha fazla söz sahibi olacağız” diye belirtiyor.

Batı Nakliyat'ın proje taşımacılığı alanında sunduğu hizmetler hakkında bilgi verir misiniz? Proje taşımacılığına yönelik araç ve teçhizat altyapınızdan söz ederek bu alana yönelik yatırım planlarınızı anlatır mısınız?
Proje taşımacılığı, tüm taşıma modlarını içeren gabari dışı yüklerin taşınması işidir. Ancak özel hesaplamalar ve ekipmanlar gerektiren proje taşımacılığında ülkemizin sahip olduğu mevcut filo ve donanımlar, artan talepler karşısında yetersizdir. Proje taşımacılığı hizmetlerimiz; yükleme-boşaltma, liman seçimi, vinç kiralaması, yol analizi, belirlenen güzergâha ve yüke uygun araç seçimi ile gerekli yol izinlerinin alınması kapsıyor. Tüm gümrükleme ve sigorta işlemleri, yükleme boşaltma organizasyonları uzman ekibimiz tarafından gerçekleştiriliyor ve bu çalışmalar raporlandırılarak müşterilerimize iletiliyor. Kaliteli hizmetlerimizin yanı sıra araç ve teçhizat altyapımızı da güçlendirmek için yurtdışı çözüm ortaklarımızla yatırımlar yapıyoruz. Bunların arasında kendi kreynlerine sahip 2 bin DWT'lik nehir tipi alçak draftlı gemiler var. Yine özellikle rüzgar enerji santrallerine yönelik şantiyelerde kuleler arası geçiş yollarının yetersiz kaldığı durumlarda hareket kabiliyeti yüksek araç ve kreynlerle çözümler sunuyoruz.

Proje taşımacılığı çözümlerinizde enerji sektörü nasıl bir öneme ve paya sahip?

Dünya ve Türkiye'de yenilenebilir enerjiye çok büyük yatırımlar yapılmaktadır. Özellikle ülkemizin stratejik konumu nedeniyle kurulum aşamasının ve geri dönüşünün hızlı olmasından ötürü rüzgâr enerjisi yatırımları hız kazanmıştır. Batı Nakliyat olarak, rüzgâr türbinlerinin fabrikadan alınması, denizyolu ve karayolu ile taşınması, monte edilmesi, elektrik bağlantılarının yapılıp dikilmesi ve çalışır duruma getirilmesi operasyonlarının tamamını gerçekleştirmekteyiz. Konusunda uzman lojistik personelimizin yanında teknik personeller ile de ortak çalışma içerisinde anahtar teslim projelere imza atmaktayız.

Enerji sektörü büyük rakamlar içeren yatırımlardır. Uzman kadrosu olan her firmanın anahtar teslim çözümlere yönelmesi hem daha akılcı hem de müşterisine maliyet avantajı sunabiliyor. Ayrıca müşteri bir kaç firma ile muhatap olmak yerine daha hızlı, daha sağlıklı iletişim kurabilmeyi tercih ediyor. Batı Nakliyat olarak bizler taşınan ekipmanı kendi sorumluluğumuza alarak optimum çözümler sunmak adına her müşterimize projeleri için bu yönde sunumlar gerçekleştirmekteyiz. Böylece onlara neden bu şekilde projenin anahtar teslim taşınmasını seçtiğimizi birebir anlatabiliyoruz. Müşterilerimizin aklında en ufak bir soru işaretinin kalmaması bizler için çok önemli.

Sektördeki müşteri portföyünüz hakkında bilgi vererek gerçekleştirdiğiniz önemli projelerden söz eder misiniz?

Irak'ın Basra bölgesindeki elektrik ihtiyacını karşılamak amacıyla Karadeniz Enerji Grubu tarafından kurulan ve dünyanın ilk enerji gemisi olan 144 MW'lik “Karadeniz Powership Doğan Bey”in yağlama yağını biz taşıdık. Azerbaycanlı Azer Enerji firması için Hindistan Mumbai'den gemiye yüklediğimiz 170 ton, 85 ton ve 82 tonluk transformatörlerin gemiden gemiye double banking operasyonunu Derince Limanı'nda başarı ile gerçekleştirdik. Ürünleri buradan Bakü'ye tahliye ederek varış yerleri olan Azerbaycan-Gala ve Imishli'ne teslimatını yaptık. Ocak 2010'da 57 tonluk yağ tankını Hindistan Nhava Sheva Limanı'ndan Derince aktarmalı olarak Rusya Novorrossiyk Limanı'na tahliye ettik. Geçtiğimiz yıl ise Kontek firmasının ana makinelerini önce Ro-Ro gemisi ile Derince'den Ilycevsky Limanı'na oradan da gümrüklemesi tamamlanıp platform vagonlar üzerinde Tyumen Sibirya'ya taşıdık.

Enerji yatırımcılarının son dönemde rüzgar enerjisi alanına yoğunlaşması proje taşımacılığı sektöründe hareketlilik yarattı mı?

Global krizden etkilenmiş pek çok firma ve lojistik yatırımcısı için enerji sektöründeki talep artışı cazip fırsatlar yaratmaktadır. Ancak pek çok firma, proje taşımacılığına, diğer taşımacılık modlarında başarısız olduğu için yeni bir alternatif olacağını düşünerek yöneliyor. Daha önce hiç tecrübesi olmamasına rağmen yeni kurdukları firmaların unvanlarına “proje taşımacılığı” yazarak bu işe yönelen firmaların, ülkemizin gelişmesine katkıda bulunacak bu yatırımları gölgelemesinden kaygı duymaktayız. Ancak Batı Nakliyat olarak kaliteli hizmet veren firmalar arasında rekabet olmasının proje taşımacılığının sürekli geliştireceğine inanıyoruz.

Yoğun rekabette öne çıkmanın altın kuralları neler olacak?

En önemlisi aynı dili konuşabilmek ve güven verebilmek. Batı Nakliyat'ın proje departmanı, söz konusu projelerin organize edilmesi, taşınması, teslim edilmesi konusunda altın kural olarak A firmasının yükünü değil de, kendi yükümüzü ve geleceğini taşıyor anlayışı ile çalışıyor. Çevre, sağlık ve emniyet kurallarını en yüksek noktada tutmayı ana prensipler olarak kendimize hedef edinmiş olmamızdandır ki, çalıştığımız ve çalışmakta olduğumuz firmalar bizi kendilerinden ayırmamaktadırlar. Her alınan yeni proje ile heyecanlanmak ve projeye inanmakta diğer bir altın kurallardır. Şu anda büyük küçük birçok firma proje taşımacılığına yönelmiş durumda. Fakat kaliteli hizmet dendiğinde çok fazla firma kalmıyor.

TAŞIMA VE KURULUMDA ENGEL TANIMIYOR


Enerji sektörüne yönelik sunulan proje taşımacılığı hizmetlerinde yaşanan zorluklardan, sorunlardan ve çözüm önerilerinizden söz eder misiniz?

Rüzgar türbinleri, boyutları, ağırlıkları ve hacimleri ile hesaplamalarda ve taşınmada çok dikkat istiyor. Gemiden tahliyesi sonrası ya projenin diğer parçalarının gelmesinin beklemesi veya taşımadan doğabilecek gecikmelerden ötürü liman sahasında uygun yerlerde, uygun kapasitede vinçler ile stoklanması sorununu Derince Terminali'ndeki ekibimiz ile çözüyoruz. Taşımanın başlaması ile nihai varış yerine kadar olan tesliminde kullanılan araç ve ekipmanların hem yükün boyut ve ağırlığına göre hem de yol durumuna uygun seçilmemesi de diğer önemli bir sorun. Batı Nakliyat olarak proje taşımalarımızda; yol etüdünün sonucunda belirlediğimiz rotasyon üzerinde yol genişletme, dolgu, köprü kurma ve by-pass yollar yapmaktayız. Rüzgar enerjisi santrallerinin kurulumunda ihtiyaç duyulacak vinçlerin kuleler arasındaki geçiş yollarında çalışmasında pek çok zorluk yaşanıyor. Ama bu işin doğasında var. Çünkü bu santrallerin kurulduğu yerler çoğunlukla şantiyelerdir ve bazen de hiç de sert olmayan bir zeminde tonlarca ağırlığı rüzgar ve yağış koşullarında kaldırıp nakletmeniz gerekiyor. Tüm bu sorunlara rağmen bizler için önemli olan taşıdığımız yükümüzü teslimat süresi içerisinde sorunsuz bir şekilde en kısa sürede teslim etmek.
 
Kaynak: Enerji
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr