“Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 30. Ulusal Kongresi”nde öne çıkan ekonomi sektörü “Lojistik”, bu konuda düzenlenen özel oturum ve panellerin çokluğu ile katılımcıların da ilgi odağı oldu.
Sabancı Üniversitesi’nde 30 Haziran-2 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirilen “Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 30. Ulusal Kongresi”nde öne çıkan ekonomi sektörü “Lojistik”, bu konuda düzenlenen özel oturum ve panellerin çokluğu ile katılımcıların da ilgi odağı oldu. Türkiye çapındakin akademisyenlerin 60’ın üzerinde konudaki 100’den fazla bilimsel bildiri ile katkıda bulunduğu Kongre kapsamında 1 Temmuz tarihinde aynı zamanda TOBB Ulaştırma ve Lojistik Sektör Meclisi bilimsel danışmanı Doğuş Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı da olan Prof. Dr. Füsun Ülengin yönetiminde gerçekleştirilen özel “Lojistik Paneli”ne TOBB Ulaştırma ve Lojistik Sektör Meclisi Başkanı, SEDEFED Yönetim Kurulu Başkanı ve UND Yüksek İstişare Konseyi Başkanı Çetin Nuhoğlu’nun yanı sıra Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç, Otomotivn Sanayiciler Derneği (OSD) Genel Sekreteri Prof. Dr. Ercan Tezer, Yıldız Holding Tedarik Zinciri Direktörü Tarık Demiryakan ile Netsis Yazılım Genel Müdürü Timur Turgutlu konuşmacı olarak katılım sağladı.
“Küresel krizin Türkiye lojistik sektörü üzerindeki etkileri ve sektörün yaşadığı sorunlar”ın yanı sıra Türkiye lojistik sektörünün geleceğine dair önerilerin de tartışıldığıPanel’de konuşan Çetin Nuhoğlu, “Bugün dünyadaki mevcut lojistik altyapısının 100 yıl önce başkalarının yaptığı planların ürünü olduğuna, yıllar önce başkalarının girişimleriyle oluşturulan ve o tarihlerde Türkiye’de karşı çıkılan TRACECA Koridoru gibi, tarihi İpek Yolu’nun Yeniden Canlandırılması gibi projelere Türkiye’nin sonradan dahil olduğuna dikkat çekerek; tarihin ve coğrafyanın verdiği avantajları kullanan Türkiye’de lojistiğin önemini ancak 2000’li yıllardan sonra anlaşılmaya başlandığını” söyledi. Almanya’nın, “partiler üstü bir politika izleyerek”, 700 bilim adamıyla 2 sene boyunca 10-20 yıllık planlama yaparak 2010’da “Küresel Lojistik Performans Endeksi”nde 1 numaraya yerleştiğini belirten Nuhoğlu, ekonomik açıdan başarılı olan ülkelerin lojistik sektörlerinin de paralel düzeyde gelişmiş olduğunun altını çizdi.
“Küresel refahın el değiştirdiğine” dikkat çeken Nuhoğlu, “gerçek eksen kaymasının” kriz öncesinde dünya ticaretinde payı % 39 olan AB ülkelerinin yerini, 10 yıl sonra küresel ticarette payını % 40’lara çıkaracak olan Uzak Doğu ve Asya ülkelerinin almış olması olduğunu ifade etti. Nuhoğlu, geleceğin, lojistik süreçlerini iyi tasarlayan ve şimdiden 2050 yılını planlayan ülkelerin olduğunu vurgulayarak, Kamu’dan yeterli desteğin gelmesinin önemine değindi.
Kaynak: Ambar