Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / MARS LOJİSTİK, ÜÇ BÜYÜK FUARA İMZA ATTI

MARS LOJİSTİK, ÜÇ BÜYÜK FUARA İMZA ATTI

MARS LOJİSTİK, ÜÇ BÜYÜK FUARA İMZA ATTI29.06.2010

En büyük israf zamandır, zamanla yarışıyoruz… Bu sözler ürün ve hizmetin gerek sevkiyatıyla, gerek depolanmasıyla güvenilir ve zamanında ulaştırması işini üstlenen lojistik sektörünü en iyi anlatan sözlerdir hiç kuşkusuz.

Lojistik sektörü,  güvenirlilik ve zamanında teslimat ile ulusal ve uluslar arası alanda tedarik ve malzeme artışına duyulan ihtiyaç ile her geçen gün koordinasyon sağlamaya devam ediyor. 1998 yılından itibaren müşterilerine kaliteli hizmet sunmayı hedef edinen Mars Lojistik,  hava, kara, deniz ve demiryolu taşımacılığı, depolama, dağıtım, iç taşımalar, gümrükleme ve katma değerli hizmetler gibi pek çok hizmetin yanı sıra hizmet yelpazesine bir yenisini daha ekledi.  Mars Lojistik, İstanbul Yapı Fuarı’nın, Türkiye’nin ilk açık tarım fuarı olan Tarla Günleri’nin, ve Expo Turquia gibi üç büyük fuar ve etkinliklerin tek lojistik firması haline geldi.

Fuar ve etkinlik lojistiği üzerine görüştüğümüz Mars Lojistik, Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü Ali Tulgar,  ürünlerin sadece fuara kadar olan taşıma işini üstlenmiş bir konumdayken bu hizmeti nasıl bir adım ileriye taşıdıklarını ve sektörde aranılan isim haline nasıl geldiklerini açıkladı.
Tulgar: “ Etkinlik ve fuar lojistiğine hızlı bir giriş yaptık; üç fuarın ana taşımacısı olduk. Biz pek çok alanda hizmet verdiğimiz müşterilerimize etkinlik ve fuar taşımacılığı alanında da destek vermek istiyorduk. Önceden bu konuda sınırlı hizmet veriyorduk, şimdi ise organizasyonların ana lojistik firması olmamız bize artı bir değer katıyor. Ayrıca hizmet yelpazemiz de gelişiyor.”
Öngörüleri gerçek oldu
Her geçen gün bir adım ileriye gitmek amacıyla çalışma ve araştırmalarına devam ettiklerini ve sektörde özellikle hedef noktaların belirlenmesi gerekliliğine inanan Tulgar: “ Lojistik bir hizmet sektörüdür. Burada hedef noktalar daha önemli. Kuzey Afrika ülkelerine ve komşu ülkelerimize direkt hatlar geliştirerek ve acente ağı kurarak hizmet veriyoruz. Yaptığımız analizler sonucunda bu ülkelerdeki büyümenin daha fazla olacağını öngörüyorduk. Gerçekten de bu ülkeler krizde büyüdüler. Ayrıca,  bu yıl filo yatırımına ağırlık verdik. 441 tane römorkumuz var. Çoğu firma çekicisini ayrı, römork kısmını ayrı verir. İkisini ayrı araçlar olarak sayar. Bizim için önemli olan hizmet verdiğimiz kısımdır. Filomuzdaki araç sayımızı 500’lere yaklaştırmayı hedefliyoruz. Bu da bizim krizden sağlam çıktığımızın bir göstergesi.” dedi.  Tulgar, üretim ya da ithalat azaldığında depoların atıl kalma riski taşımasından dolayı depolamayla ilgili projeleri yılın sonuna ertelediklerine de değindi.
Marka bilinirliğini arttıracak çalışmalar
Pazarlama ve tanıtımın marka bilinirliliği ve değerini arttırmak için önemli iki unsur olduğunu vurgulayan Tulgar, dört şirketlerinde de önceliğin satışla başladığını, sonrasında müşteri temsilcisinin atanarak firmanın her türlü operasyonlarının takip edildiğini,  siparişlerin alımı, taşınması, depolanması, gümrüklenmesi gibi işlemlerle ilgilenildiğini açıkladı. 
 
Kaynak: Lift & Handling
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr