Mete, TOBB olarak denizcilikte stratejilerinin, Yunanistan ile deniz ticaretini adalardan başlatmak olduğunu ifade etti.
TOBB Başkan Vekili Halim Mete, “Bir 10 sene sonra çok daha güçlü bir denizcilik birliği oluşacak, onu bekliyoruz. Birlikte kurulan armatörlük şirketleri artabilir veya bizim şirketlere ortaklıklar olabilir. Biz gemi inşa sanayiinde çok ilerideyiz. Yunanlılar o kadar iyi değiller. Yunanistan gemi inşa sanayisini ileri götürmedi. En çok Yunanistan gemi inşa ettiriyor'' dedi.
Halim Mete, TOBB olarak denizcilikte stratejilerinin, Yunanistan ile deniz ticaretini adalardan başlatmak olduğunu dile getirerek, bunun için bir kaç engel olduğunu, bunların başında yaş sebze ve meyve ihracatında Türk laboratuarlarının raporlarının kabul edilmemesinin geldiğini vurguladı. Yunanistan'a vizesiz giriş-çıkışların gerçekleşmesi gerektiğini belirten Mete, ''Ulaşımın da maliyetinin düşürülmesi lazım. Bunun için de karşılıklı gidip gelen gemilerin liman ücretlerinin düşürülmesi, hatta mümkünse hiç alınmaması gerekiyor'' diye konuştu.
Eski teşvik sistemini bölgesel ve sektörel olmadığı için yıllarca eleştirdiklerini ifade eden Mete, son teşvik sisteminin ise sektörel ve bölgesel olmasına rağmen hangi sektörün hangi bölgelerde ileri gitmesi gerektiği konusunda detaylı bir çalışma içermediğini kaydetti. Denizcilik sektörünün ve gemi inşa sanayinin bu teşvik sisteminin tamamen dışında bırakıldığını gördüklerini anlatan Mete, ''Türkiye'de yat inşa sanayisi çok gelişmiş durumda. Bunları teşvik ederseniz Akdeniz havzasının büyük bir bölümü Türkiye'den alışveriş yapar. Teşvik deyince insanların aklına para geliyor. Hayır para vermeyin, dünya ne yapıyorsa onu yapın, bize aynı sahada top oynatın'' şeklinde konuştu.
Kaynak: Perşembe Rotası