SERTRANS UKHYE KATILDI

SERTRANS UKHYE KATILDI16.06.2010

Türkiye Kalite Derneği KalDer’in öncülüğünde yürütülen Ulusal Kalite Hareketi (UKH), Türkiye’nin kendi alanında öncü kuruluşlarının katılımı ile hızla büyüyor. Sertrans Uluslararası Nakliyat, düzenlenen törenle Ulusal Kalite Hareketi’ne katıldı.
 
 
KalDer tarafından 1998’de, ulusal “kalite” bilincinin yaratılması, geliştirilmesi ve toplam kalite yönetimi ile Mükemmellik Modeli uygulamalarının yaygınlaştırılması amacı ile başlatılan Ulusal Kalite Hareketi, yeni katılımcılarla birlikte bir çığ gibi büyümeye devam ediyor. Sektör ya da ölçek gözetmeksizin, tüm kurum ve kuruluşlara açık bir sivil toplum hareketi olan Ulusal Kalite Hareketi, son olarak Sertrans Uluslararsı Nakliyat'ın da katılımıyla daha da güçlendi.

İyiniyet Bildirgesi İmza Töreni Sertrans Genel Müdürü Nilgün Keleş ve KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A.Hamdi Doğan’ın katılımıyla, Sertrans Genel Müdürlüğü’nde İstanbul’da 9 Haziran 2010 tarihinde gerçekleşti. 
Ulusal Kalite Hareketi ile ilgili bilgi veren Doğan; “Ülkenin rekabet gücü,  ülkedeki kuruluşların rekabet güçlerine göre belirlenmekte, dolayısıyla küreselleşen dünya ekonomisinde yaşam kalitemiz, kuruluşlarımızın rekabet güçlerine bağlı olmaktadır. Ülkede sağlıklı işleyen pazar ekonomisine ve ülke dahilindeki tüm organizasyonlarda sürekli daha iyiyi hedefleyen yönetim yaklaşımlarına ihtiyaç vardır. Yaşam kalitemizin iyileştirilmesinde, ülke genelinde, holdinglerden kobilere, üretimden hizmete, eğitimden sağlık ve diğer kamu hizmetlerine, yerel yönetimlere, Sivil Toplum Kuruluşlarına kadar toplumumuzda her alan ve kişinin sorumluluğu vardır. Mükemmellik modelinin tam anlamıyla benimsenmesi ve kurumsal kültürün bir parçası olması, kurumun sürdürülebilir rekabet gücü için gerçek bir güvencedir. Model kullanımı yaygınlaştıkça, daha çok kuruluş sürekli öğrenen ve gelişen kurumlara dönüşecek ve Türkiye’nin geleceği daha sağlam temellere oturacaktır”  dedi.

Sertrans Genel Müdürü Nilgün Keleş ise Ulusal Kalite Hareketi’ne katılmalarından duyduğu mutluluğu dile getirerek konuşmasını şöyle sürdürdü; “1998 yılında başlamış olduğumuz kurumsallaşma çalışmaları; 1999 yılına gelindiğinde sektörde ilklerden olan ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi alınması ile devam etmiştir. 2000 yılında başlatılan Süreç Yönetimi çalışmaları doğrultusunda bütün süreçlerimizi analiz ettik ve iyileştirdik. 2003 yılına kadar sürdürdüğümüz proje sonucunda iş süreçlerimizi tanımlayarak Süreçlerle Yönetim Modelini uygulamaya başladık.
Ayrıca 2010 yılında başlatmış olduğumuz Müşteri İlişkileri / Şikâyetlerinin Yönetimi Sistemi çalışmalarını Mayıs 2010’da gerçekleşen denetim sonucunda belgelendirdik. Almış olduğumuz ISO 10002 Müşteri İlişkileri / Şikâyetlerinin Yönetimi Belgesi ile mevcut müşteri odaklılık anlayışımızı geliştirip, sunduğumuz hizmetlerin kalitesini daha da iyileştirerek sürekli müşteri memnuniyetini sağladık.
Yine 2003 yılında Türkiye Kalite Derneği’ne (KalDer) üye olduk. Bu gün KalDer ile kurduğumuz stratejik işbirliği ilişkilerimizi bir adım ileriye taşıyacak olan “ Ulusal Kalite Hareketine (UKH) ” katılmaktayız. Bu imza ile Sertrans olarak, Toplam Kalite Yönetimi ve EFQM Mükemmellik Modeli’ni iş yapma biçimi olarak seçtiğimizi ilan ediyoruz. Sertrans olarak Ulusal Kalite Ödünü’ne kadar uzanan mükemmellik yolunda 20 yıllık bilgi birikimimiz ve gücümüz ile paydaşlarımızın ihtiyaçlarını belirleyerek ve bu ihtiyaçlara en uygun çözümlerle cevap vererek sürdüreceğiz. Türkiye lojistik sektöründeki öncü rolümüzle Avrupa’da da tanınmış ve güvenilir bir lojistik firması olarak geleceğe emin adımlarla yürümeye devam edeceğiz”.
Kaynak: Ambar