Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / GÜMRÜK PROSEDÜRLERİ TÜRKİYENİN TRANSİT KARGO POTANSİYELİNİ GÖLGELİYOR

GÜMRÜK PROSEDÜRLERİ TÜRKİYENİN TRANSİT KARGO POTANSİYELİNİ GÖLGELİYOR

GÜMRÜK PROSEDÜRLERİ TÜRKİYENİN TRANSİT KARGO POTANSİYELİNİ GÖLGELİYOR08.06.2010

Reibel Genel Müdürü Arif Badur, yeniden canlandırılacak İpek Yolu'nda Türkiye'nin coğrafi konumunun verdiği avantajları kullanarak önemli bir transit kargo üssü olabileceğine dikkat çekiyor.

Bu amaç doğrultusunda hem altyapı yatırımları hem de mevzuat değişiklikleri konusunda gerekli adımların en kısa sürede atılmasının önemine işaret eden Badur, aksi halde Türkiye'nin transit kargo potansiyelinden yararlanmayı planladığı Almatı,
Bakü ve Nevai'nin Türkiye'ye rakip olabileceğini belirtiyor.

Türkiye'nin Özbekistan, Kazakistan ve Azerbaycan'a merkez kurarak bu ülkelerin kargo uçağı potansiyellerinden de yararlanabileceğini ifade eden Badur, şu değerlendirmeyi yapıyor: “Uzakdoğu'nun kargo yükünü yakın ilişkide olduğumuz Kazakistan, Azerbaycan ve Özbekistan'a merkez kurarak bu noktalara yönlendirebiliriz. Çünkü bu ülkelerden Türkiye'ye her zaman boş uçak var. Avrupa'ya ait kargoları Türkiye üzerinden transit yapabiliriz. Özellikle Balkan ülkelerinin tamamına ulaşma süremiz 2-3 günü geçmiyor. Bu da transit taşımacılık için müthiş bir zaman.”

Türkiye'nin hava ulaşımının yanı sıra denizyolunda da ciddi avantajları olduğunu aktaran Badur , “Çin ve diğer Uzakdoğu ülkelerinin yüklerini gerek
İstanbul üzerinden gerekse Karadeniz limanlarından Rusya ve Ukrayna limanlarına 3-4 gün gibi kısa sürelerde direk taşıyabiliriz” diyor. Badur, Dubai, Mısır, Yunanistan, İtalya ve İngiltere gibi ülkelerde bu sürenin çok daha uzun ve taşımacılığın da yüksek maliyetli olduğunun altını çiziyor.

Transit Kargo Köprüsü
Hava kargo ağırlıklı hizmet veren bir firma olarak Reibel'in Çin ve Uzakdoğu'ya odaklandığını belirten Badur, firma olarak bu pazarlarla transit taşımacılık köprüsünü kurmayı hedeflediklerine dikkat çekiyor.

Çin'in tamamını kapsayan geniş bir acente ağlarının olduğunu kaydeden Badur, Uzakdoğu'dan çıkış yapan taşımalarımızın yüzde 60'ı üçüncü ülkelere yönelik. Bu noktada Türkiye'nin transit taşımacılıkta sunduğu süre avantajından yararlanıyoruz” diye belirtiyor. Türk yatırımcılarının son dönemde Libya pazarında atağa geçtiklerini anımsatan Badur bu bölgeye yönelik hava kargo ve denizyolu operasyonlarının artış gösterdiğini söylüyor.

Badur yakın gelecekte Kuzey ve Orta Afrika'da da benzer bir hareketliliğin yaşanacağı öngörüsünde bulunuyor.
 

Kaynak: UTA