Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Ekonomi / İş Dünyası / AVRUPALI MARKALAR TÜRKİYEYE DÖNÜYOR

AVRUPALI MARKALAR TÜRKİYEYE DÖNÜYOR

AVRUPALI MARKALAR TÜRKİYEYE DÖNÜYOR17.05.2010

Çin, Hindistan ve Pakistan'da maliyetlerin artması nedeniyle Avrupalı markalar, konfeksiyonda Türkiye'ye dönmeye başladılar. 
        
Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Başkanı ve Türkiye Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Nedim Örün, "Çin'de, Hindistan'da ve Pakistan'da pamuk ipliği ve işlenmiş konfeksiyon ürünleri fiyatları yükseldiği için Avrupalı markalar tekrar ülkemize döndü" dedi.
Denizli Tekstil ve Konfeksiyon ihracatçıları Birliği (DETKİB) tarafından düzenlenen "Pamuk ve İplik Fiyatları ve Politikaları, Yakın Gelecek Piyasalar Olası Projeksiyonlar"  toplantısı DETKİB konferans salonunda yapıldı. Toplantıya Türkiye Moda ve Hazırgiyim Federasyonu ve EGSD Başkanı Nedim Örün, Çorap Sanayicileri Derneği Başkanı Hüseyin Öztürk, Denizli Sanayi Odası Başkanı Müjdat Keçeci konuşmacı olarak katıldı.
EGSD Başkanı ve Türkiye Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Başkanı Nedim Örün, tekstil ve hazır giyim ihracatında önemli bir doluluk olduğunu belirterek, "Fakat bu doluluk, bu siparişler iki açıdan neşemizi kaçırıyor diyebilirim. Biri, çok üst seviyelere gelmiş olan iplik fiyatları, diğeri de kur, özellikle de Avro'nun şu an gelmiş olduğu durumlar" dedi.
Hindistan'ın hem iplik hem kumaş ihracatını, özellikle de denim kumaş ihracatını durdurduğunu kaydeden Örün, şöyle devam etti:
"Çin'de, Hindistan'da ve Pakistan'da pamuk ipliği ve işlenmiş konfeksiyon ürünleri fiyatları yükseldiği için Avrupalı markalar tekrar ülkemize döndü. Bunun en önemli sebeplerinden biri Uzak Doğu'da yükselen konfeksiyon fiyatları, hazır giyim fiyatları. Biz de siparişleri aldık, üretim yapıyoruz, ihraç ediyoruz, ihraç edeceğiz. Ama nereye kadar?
Ülkemizde de çok yakın gelecekte konfeksiyon ve hazır giyim maliyeti yükselecek ve Türkiye'de de fiyatlar yükselme trendine girecek. Dolayısıyla da Türkiye'nin şu çok kısa zamanda yaşamakta olduğu mutlu tablo her halde çok uzun sürmeyecek gibi. Mutlaka devletin koordinatörlüğünde Sanayi ve Ticaret Bakanlığı olabilir, Dış Ticaret Bakanlığı olabilir, konunun ilgili tarafları temsilcileri bir araya getirilmeli. Kısa vadede, geçen yıl başlamış olan pamuk fiyatlarına primin 4 yıl ileriye doğru ilan edilmesi sürdürülmeli, geçen yıl ilan edilen dört yıllık prim bu yılın geçmesiyle 3 yıla düşecek. Her yıl bir yıl eklenmeli. Pamuk ekimiyle ilgili primler mutlaka yükseltilmeli.
 380 bin tonlara inen pamuk üretimi tekrar o 2006, 2007 dönemindeki 850 bin tonlara çıkmalı. Önce kendi evimize bakalım. Kendi pamuk üretimimizi artırmaya çalışalım. 1 milyon 300 bin tonlarda olan pamuk kullanımımızın daha çoğunu yurt içinden sağlayabilelim. Bu da elbette pamuk üreticisinin, çiftçinin teşvikiyle mümkün."
DETKİB Başkanı Süleyman Kocasert de Çin'in artık Türkiye'nin pazar ülkelerinden biri olmaya başladığını söyledi. Kocasert, 2010 yılında ihracat yaptıkları 30 ülkeden 277'sinde ihracat artışı olduğunu belirterek, "Çin'e gerçekleşen ihracat yüzde 127 artmıştır. Çin rakip ülke olmanın yanında artık, pazar ülke olmaya başlamıştır" dedi.
 
Kaynak: Dünya

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr