Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / CEVADA MÜKEMMEL OPERASYONUN BİLEŞENLERİ AÇIKLANDI

CEVADA MÜKEMMEL OPERASYONUN BİLEŞENLERİ AÇIKLANDI

CEVADA MÜKEMMEL OPERASYONUN BİLEŞENLERİ AÇIKLANDI17.05.2010

Taşıma maliyetleri, operasyonel güvenlik, müşteri memnuniyeti, karlılık  ve çevre, özellikle Avrupa ve ABD'deki tedarik zinciri konferanslarının ana başlıkları oldu.
Diğer yandan, müşteri bazlı talep-servis-yük yönetimine göre yapılanma, dolayısıyla farklılaşan kalite yönetimi de lojistikte servis standardı nasıl olmalı sorusunu beraberinde getirdi.
Ceva Lojistik, söz konusu soruya ürettiği çözümlerle cevap veriyor. Müşterinin kargo hizmeti ve ardından tüm lojistik servis taleplerini karşılıyor.

Böylece, müşterilerinin tüm lojistik hizmet talebine tek elden, farklı çözümler sunuyor. Bu yaklaşımı ile iş ve ciro hacimlerini büyütmeye devam ediyor.
Dolayısıyla, Ceva Lojistik Türkiye,  Hewitt Associates'in "2009 En İyi İşyerleri" araştırmasında, Türkiye'nin  "En İyi İşyeri" olarak seçildi.

Ceva Lojistik, müşterilerinin tüm tedarik zinciri ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde yapılandı. Kargoyu da doğal olarak bu zincirin önemli bir parçası olarak görüyor.
Ceva Logistics İş Geliştirme & Ceva Kargo Direktörü  (Business Development & Ceva Cargo Director) Turhan Özen, yönetim modeli, süreç yönetimi ve Ceva'da oluşan lojistik kültürü hakkında bazı bilgileri paylaştı.
Ceva’nın sektöründe global bir oyuncu olduğunu anımsatan Özen, Ceva Türkiye’nin bölgesinde Yunanistan ve Balkanlar’ın liderliğini yaptığını belirtiyor.

Bu kapsam içinde global bütünün bir parçası olarak global standartlarını da aynı şekliyle bölgesinde uyguladığını kaydeden Özen, bunun gereklerini yerine getirmek için sürekli geliştirme faaliyetleri yürüttüklerini dile getiriyor.

Ceva’da mükemmel operasyon bileşenleri
Turan Özen, Ceva’da mükemmel operasyon bileşenlerini açıkladı.
Ceva’nın global operasyonel mükemmellik standartlarına değinerek, Ceva’nın global operasyonel mükemmellik standartlarının birkaç bileşenden oluştuğunu, öncelikle herhangi bir lojistik operasyonla ilgili dahi belirlenmiş global standartlar ve performans metrikleri bulunduğunu vurgulayan Özen, “bu standartlar tabii ki dünya klasında bir operasyondan örnek alınarak belirleniyor, ve tüm dünyadaki benzer Ceva operasyonlarının da bu standarda uygun performans göstermesi bekleniyor. Yani Belçika’daki bir otomotiv yedek parça deposu ile Türkiye’deki bir otomotiv yedek parça depomuzun aynı global performans standartlarında faaliyet göstermesi sağlanıyor diye örneklendirebiliriz” diyor.
İkinci bileşen
Özen, ikinci ana bileşenin ise lojistik operasyonlarında yalın yönetim (LEAN) prensiplerinin uygulanması olduğunu ve Japon üretim felsefesinin lojistik süreçlere uyarlanması ile ortaya çıkmış bir Ceva yönetim disiplini diye tarif ediyor. Temel prensibi, “lojistik iş süreçlerindeki israfın önlenmesi, işin yalınlaştırılarak daha verimli hale getirilmesidir” diye özetleyen Özen, “Bunun için global ölçekte bir aksiyon ile merkezi takımlar yaratıldı, bu takımlar lokal takımları oluşturulmasında görev alıp eğitimi sağladılar. Sonra da lokal takımlar kendi ülkelerindeki operasyonlarda LEAN çalışmaları ile kendilerine verilen tasarruf ve verimlilik artırma hedeflerini yakaladılar” diyor.
Diğer bir bileşen
Diğer bir mükemmellik bileşenin de akıllı çözümler üretmek (smart solutions) olduğunu dile getiren Özen, dünyada herhangi bir operasyonda veya ülkede verilen en iyi hizmetleri alıp, onları diğer yerlerde de sunulabilir akıllı lojistik hizmet ürünleri (smart products) haline getirdiklerini, halen bazılarını bu yönde tasarlamaya devam etiklerini kaydediyor. Özen, “Türkiye olarak bu akıllı çözümlerin bazılarında Ceva dünyasına öncülük yapmaktayız, bundan dolayı gurur duyuyoruz” diyor.
2010 yılı 3 aylık dönem
2010 yılı 3 aylık dönem değerlendirmesi ve yılsonuna ilişkin tahminlere de cevap veren Özen, 2009 yılı ve 2010 yılının ilk döneminde sektörde yaşanan rekabetin seyri, işlerin bir süre daha düşük kar marjlarıyla yürütüleceğini gösteriyor” diyor.
Özen, “Böyle bir ortamda karlı kalmak ve hedeflerimize uygun olarak büyümenin sadece konvansiyonel metotlarla sağlanamayacağını düşünüyoruz. Bu nedenle bir yandan konvansiyonel büyümemizi sürdürürken, bir yandan da inovatif yollarla atılım büyümeleri (sıçramalar) yapmayı planlıyoruz. 2010 yılı planımızda bu şekilde  birkaç sıçrama yapmayı planlıyoruz” diyor.

Kaynak: LH
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr