Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / TÜRKİYE SİVİL HAVACILIK MECLİSİ TOPLANDI

TÜRKİYE SİVİL HAVACILIK MECLİSİ TOPLANDI

TÜRKİYE SİVİL HAVACILIK MECLİSİ TOPLANDI12.05.2010

Türkiye Sivil Havacılık Meclis Toplantısı 10 Mayıs 2010 Pazartesi günü TOBB İstanbul Hizmet Binası’nda gerçekleşti.

UTİKAD Genel Müdürü Müjdat Mandal’ın Meclis Üyesi olarak katıldığı toplantıda Müjdat Mandal Tarafından “Hava Kargo Taşımacılığı” adı altında bir sunum yapıldı.
Sunumda hava kargo taşımacılığında sorunları altyapı, mevzuat ve diğer sorunlar olarak üç ana başlıkta toplandı.
 
UTİKAD Genel Müdürü Müjdat Mandal’ın sunumuna ait detaylar;
 
ALTYAPI
İhracat, İthalat ve Aktarma Transit taşımacılığının hava kargo da odak noktası Atatürk Havalimanı olup, Ülkemize gelen ve giden kargonun yaklaşık %70’i bu limandan gerçekleştirilmektedir. Atatürk Havalimanındaki mevcut Kargo Tesisleri yetersiz olup, ihtiyaca cevap verecek nitelikte değildir. Bina eskimiş mevcut trafiğe cevap veremeyecek konumda ve 1999 yılında yaşanan depremde hasar görmüş durumdadır. Mevcut ana binada depolama ve gümrüklü antrepo alanları yetersiz olup, Gümrük binasının arkasındaki alana son dönemde konuşlandırılan yeni antrepoların gelecekte ihtiyaca ne kadar cevap vereceği ve akibeti bilinmemektedir. Gelen ve giden eşya için açık alandaki yükleme boşaltma bölümleri oldukça yetersizdir. Ayrıca dünyanın hiç bir yerinde görülmeyecek şekilde, çok dar alana sıkıştırılmış tesislerin içersine bir de otopark işletmesi konuşlandırılmış bulunmaktadır? Tesiste forwarderler için elleçleme-depolama alanları mevcut değildir.
Dhmi İşletmesinin m² ye uyguladığı kira ücretleri astronomik olup, İstanbul’un en lüks plazalarından daha pahalıdır. Ayrıca aylık kira bedellerinin üzerinden alınmakta olan %20 oranındaki GGKP. Genel Giderlere Katılım Payının karşılığı ne tür bir hizmet sağlandığı bilinmemektedir?
Ayrıca kargo tesislerinin hemen yanında bulunan Kargo Gümrük binası; yerleşim, çalışma alanları açısından gümrük görevlileri ile hizmet alan sektör kesimi için oldukça yetersizdir.
MEVZUAT
Gümrük Kanunu ve Yönetmeliği 2009 yılı içersinde değişmiş bulunmakta, ancak halen gümrük mevzuatı ile e-imza ve özet beyan verileri açısından uygulamalarda önemli aksaklıklar yaşanmaktadır.
Zamanla yarışılan hava kargo taşımacılığında ne yazık ki Kargo Gümrük İdaresi mesai saatleri dışında çalışmamakta olup, gelen ve giden kargonun Cuma akşamı - Pazartesi sabahı arası hiç bir işlem ve elleçlemesi yapılamamaktadır. İdarenin 7/24 esasında çalışmasına imkan tanınmalıdır.
Eşyanın teslim şekillerine göre, Incoterms DDU-DDP olarak kapıdan kapıya kargo teslimi yapan Lojistik sektör maalesef bu hizmetlerini sağlayamamaktadır, nedeni ise; sektör bünyesinde Gümrük Müşaviri istihdamına Gümrük Müsteşarlığınca izin verilmemesidir. Bu uygulamanın bir örneğini dünyanın hiç bir ülkesinde görmek mümkün değildir.
DİĞER
Entegre lojistik hizmeti sağlayan sektörümüz, Atatürk Havalimanı’ndan kendi araçları ile kargo taşıyamamaktadır. AHL’de yerleşik Motorlu Taşıyıcılar Kooperatiflerinin uyguladığı ve kontrolünde tuttuğu yöntem ile yurt dışından gelen ithal eşyanın taşınması üyelerimizin araçları ile yapılamamaktadır.