Gündem

AHLYE MODERN HAVA KARGO TESİSİAHLYE MODERN HAVA KARGO TESİSİ

Yeditepe Üniversitesi Lojistik Kulübü’nün düzenlediği “LOJİSTİK FORUM’10”un öğleden sonraki bölümünün konukları yine havacılardı.

Yeditepe Üniversitesi Ticari Bilimler Fakültesi Lojistik Kulübü’nün düzenlediği “LOJİSTİK FORUM’10”un öğleden sonraki bölümünün konukları yine havacılardı.
İlk sözü alan THY Kargo Başkanı Atilla Lise, dünya hava kargo sektörünün büyüklük boyutlarını açıkladıktan sonra, bu büyüklükte bir sektörün kar marjının ise yüzde 2 seviyelerinde olduğuna dikkat çekti. “Havada yaratılan gelirin yüzde 13’ü kargoya gidiyor” diyen Lise, “Geçen yıl yüzde 25 bir düşme yaşandı. Bu son 50 yılın en kötü tablosu. 2010’dan itibaren de, büyüme bekleniyor. Düşüşlerde kargo trafiğinin etkisi daha sert, çıkışlarda ise daha yumuşak oluyor. 2013’e kadar daralmanın süreceği ve önceki değerlere ancak 2013’te varması bekleniyor” diye konuştu.
Türkiye’nin, hava kargoda dünyanın ilk 30’u içinde yer aldığını ifade eden Lise, “Ama, hızlı büyüyen ülkeler arasında ise 5’inciyiz. THY, 4 kargo uçağıyla 22 noktaya kargo taşımacılığı yapıyor. Önümüzdeki dönemde Tahran, Addisababa, Cidde, Shanghay, Hong Kong destinasyonlarına da uçacağız. Eylül ayında gelecek A 330 uçaklarımızla Uzakdoğu’ya da gitmeyi planlıyoruz. THY’nin 6 yaş ortalamalı 135 uçaklık filosunun en yaşlısı kargo uçaklarımız. Ancak, ilk kez 2010 eylülünde sıfır uçak alacağız. Bu da THY’nin kargoya gösterdiği önemi gösteriyor. Şu an 4 adet 777 uçağımız var. 12 adet daha gündemimizde yer alıyor. 
“Bir kargo firması ile ortak çalışabiliriz”
Bu yıldan itibaren globalize your business “işinizi dünyaya taşır” sloganıyla çalışacaklarını vurgulayan Atilla Lise, bir soru üzerine kooperasyonlarının şeklini değiştirmeye çalıştıklarını, önümüzdeki günlerde Türkiye’de kurye işi yapan bir firma ile de işbirliği yapabileceklerini sözlerine ekledi. 
06/2 4 pistinin bir bölümüne modern kargo tesisi kuruluyor
THY Kargo Başkanı Atilla Lise, sorumuz üzerine  06/2 4 pistini uzatma çalışmalarının bulunduğu bölgedeki küçük binaların tıraşlanıp temizlenerek uçak park sahası haline getirileceğini aktardı. Lise, tesisin sürecini ise şu sözlerle dile getirdi: “06/2 4’ün uzantısı ile Türk Hava Yolları arasındaki üçgen şeklindeki arazi arasında kot farkı giderilecek. Modern kargo tesisinin kurulumu gerçekleşirse, içinde hem havayolu, hem handling firmaları hem de forwarderler yer alabilecek. İçinde forwarderlerin ofis alanları, kamyon TIR park sahası, yaşam alanları ile konferans seminer salonları gibi üniteler bulunacak. Mevcut durumda yolcu terminali ile kargo terminali aynı bağlantıyı Ticaret Merkezi’nin olduğu yerde yapılacak. Çünkü, TIR’lar, kamyonlar, kargo müşterisi ve yolcu müşterisi birbirini kesmesin. Proje şu an ihale aşamasında, yılın ilk yarısında planlanmıştı. Ancak, yılın ikinci yarısında start alacak gibi gözüküyor. Tabi ki, detay bilgi Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ndedir. Çünkü, projenin sahibi onlar. Biz sadece mevcut durumda olduğu gibi orada da kiracı olacağız.”
“Sabiha Gökçen, henüz operasyonlarımız için hazır değil”
DHL’in genel sloganı olan “Biz, sadece gönderileri değil, bilgileri de taşırız” sözleriyle konuşmasına başlayan DHL Express Türkiye Direktörü Savaş Yaşar, bankacılık, tekstil ve otomotiv ağırlıklı çalıştıklarını belirterek, bir gönderinin kuryelerine verildiğinden 15. dakika sonra takibinin mümkün olduğunu kaydetti. Pazarın yüzde 50-55’ine hakim olduklarını ifade eden Yaşar, “Her gün Türkiye’den 35 ton gönderiyi ulaştırıyoruz. Ayda 700 ton gönderi getirip, aynı oranda gönderiyi yurtdışına ulaştırıyoruz. Topladığımız gönderileri kendi ülke havalimanlarına gönderdikten sonra transit hub’ımız olan Leipzig’e gönderiyoruz. Oradan da dağılıyor. Her yöne ayrı ayrı göndersek bu hem rantabl hem de doğru olmaz. Bu yöntemle 220 destinasyona en hızlı şekilde ulaştırıyoruz. Hublara gelen gönderiler, elleçlenerek ilgili destinasyonlara gönderiliyor. Avrupa’da hub olarak seçtiğimiz Leipzig’e 300 milyon Euro yatırım yapıldı. Dünya genelinde 36 hub’ımız bulunuyor. Ancak, maalesef bunlar arasında coğrafi konumu ile her zaman öne çıkan Türkiye bulunmuyor” dedi. 
Operasyonlar için Sabiha Gökçen’in niye kullanılmadığı yollu bir soruyu yanıtlayan Savaş Yaşar, “Buradan da deneme uçuşları yaptırdık. Ancak, Atatürk Havalimanı’ndan vazgeçemememizin en büyük nedeni operasyonun yüzde 70’inin Avrupa yakasında yer alması.  THY’nin de ana hub’ı Atatürk Havalimanı. Dolayısıyla şu anda Atatürk Havalimanı’nda konuşlanmaya devam edeceğiz. Ancak, gelişmeler sonunda Sabiha Gökçen ile de çalışmamız kaçınılmaz.
Üçüncü konuşmacı MNG Kargo Antrepolar Müdürü Emir Akın’ın sunumu ise “Transit İşlemler, Yasal Havacılık, Lojistik Hava üssüne İntermodal ve Multimodal Taşımacılık” üzerineydi.
 
Ancak, Emir Akın’ın sunumundan çok, yaptığı intermodal ve multimodal tanımları ses getirdi. Multimodali iki modla yapılan taşımacılık. İntermodali ise taşıma ekipmanı değişmeden yapılan taşımacılık diye tarif eden Emir Akın, konu üzerinde eğitim veren bir öğretim üyesi tarafından düzeltildi. Teorisyen eğitim görevlisi, multimodal ve intermodal terimlerinin aynı anlamı taşıdığının altını çizdi. Emir Akın’ın altı çizilecek en önemli söylemi ise, lojistik üs olmanın gereğinin ancak ve ancak bir başka ülkenin kargosuna talip olmaktan geçtiğini söylediği sözü oldu.
Öğleden sonraki panelin ardından Yeditepe Üniversitesi Lojistik Kulübü Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Canberk Güder, katılımcılara plaketlerini sundu. 

Kaynak: Lojiport

Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72