Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / TURKON DEMİRYOLU ÇİNLİLERİN DE GÖZDESİ OLDU

TURKON DEMİRYOLU ÇİNLİLERİN DE GÖZDESİ OLDU

TURKON DEMİRYOLU ÇİNLİLERİN DE GÖZDESİ OLDU05.05.2010
TURKON, krize rağmen iki yıl üst üste yüzde 35 büyüdü.

Eski bir kaptan olan ve gemi işletmeciliği de yapmış olan Turkon Demiryolu Şirketi Genel Müdürü Buğrahan Hanağasıoğlu, kendisini denizden raylara taşıyan sebebi “Mevcut durumu iyi etüt ederek gelecekte demiryolunda oluşabilecek yeni fırsatları öngörmek” olarak özetliyor.
 
2003 yılında kendi demiryolu şirketini kuran Buğrahan Hanağasıoğlu'nun bu şirketi daha sonra Turkon'la birleşerek Turkon Demiryolu firması adını aldı.
 
2008- 2009 yılları arasında yaşanan global ekonomik krize rağmen şirket, iki yıl üs üste yüzde 35 büyüme başarısı gösterdi. Bu yükselen grafik sadece Türkiye'deki sektörün değil yabancıların da dikkatini çekti. İmalata yönelik yatırımlarda da bulunmak istediklerini söyleyen Hanağasıoğlu, Çinlilerin vagon üretimi konusunda kendileriyle ortaklık kurma konusunda çok istekli olduklarını, ancak Turkon Demiryolu olarak şu an için bu tarz girişimlere temkinli yaklaştıklarını belirtti. Hanağasıoğlu, Turkon Demiryolu'nun pazarda güvenli ve saygın bir ismi olduğu için Türkiye'de yatırım yapmak isteyen Çinliler'in ilk önce kendilerine geldiklerini söyledi. Avrupa'dan ise şu ana kadar henüz bu tarz bir teklif gelmediğini açıklayan ve bunun sebebi olarak da Demiryolu Kanunu'nun çıkmamasını gösteren Buğrahan Hanağasıoğlu, üç yıldır çıkmayan bu kanun yüzünden yatırım yapmak isteyen firmaların da beklemede kaldıklarına dikkat çekti. 
 
12 milyon TL'lik yatırım yapıldı
Turkon Demiryolu şirketinin kurulduğu günden bu yana toplamda 12 milyon TL'lik yatırım gerçekleştirildiğini açıklayan Hanağasıoğlu, fırsatlar oluştuğunda yatırımlara devam edeceklerini söyleyerek, kapasitelerini iki yıl içinde yaklaşık dört katı oranında artırmayı hedeflediklerini kaydetti. 

 
Demiryolu Yasası'nın Türkiye için çok faydalı olacağının altını çizen Hanağasıoğlu demiryolunun muhakkak kullanılması gereken bir taşıma modu olduğunu söyledi ve şöyle konuştu: “Hiçbir taşıma sistemi, diğer sisteme rakip değildir. Mantıklı bir toplumda, derin bir ekonomik sistemde, zaten kara nakliyesi demiryoluna, demiryolu ise kara nakliyesine rakip olamaz. Böyle bir şey yaşanıyorsa; ya sistemde bozukluklar vardır; ya da kurallar yoktur, sistemsizlik vardır, başka türlü olması mümkün değil.”
 
Bu işi rayına oturtan tarih yazar!

Demiryolu taşımacılığının bir sisteme bağlanması gerekliliğinin altını çizen Buğrahan Hanağasıoğlu ancak bu şekilde Türkiye'de sağlıklı bir demiryolu sisteminin oluşacağını vurguladı.  Hanağasıoğlu bu kararları verecek ve sitemi “rayına oturtacak”  kurum ve kişilerin tarih yazacağını sözlerini ekledi.
 
Kaynak: UTA
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr