Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / HAVACILIKTA BÜYÜME BAŞKA BAHARA KALDI

HAVACILIKTA BÜYÜME BAŞKA BAHARA KALDI

HAVACILIKTA BÜYÜME BAŞKA BAHARA KALDI29.04.2010

İzlanda'nın Eyyafyallayyöküll havayolu şirketlerini zora soktu. Hatta Avrupalı bazı havayolu şirketlerinin batma noktasına gelebileceği yorumları yapılıyor. Washington Post gazetesi 22 Nisan 2010 tarihinde konuya ilişkin bir haber yayımladı. Aşağıda haberin bir özetini bulacaksınız:

 "Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) verilerine göre volkanik kül krizi 100 binden fazla önündeki en büyük soru işaretinin de bilinmezlik olduğunu ifade ediyor. Son kriz, dünya havayolu şirketlerinin bu yıl içinde gelmesini umut ettikleri mütevazı büyümenin bir başka bahara kalma ihtimalini artırdı. IATA'nın bu yılın mart ayında yayımladığı rapora göre küresel havayolu şirketlerinin 2010 yılını 2,8 milyar dolarlık kayıpla uçuşun iptal edilmesine yol açtı. Dünya havayolu şirketlerinin uçuşların iptalinden dolayı tahmini olarak 1,7 milyar dolar zarar ettiği hesaplanıyor. IATA, havayolu şirketlerinin cumartesi ile pazartesi arasında günlük 400 milyon dolar kaybettiğini belirtiyor. Havacılık sektörü analistleri, Avrupalı havayolu şirketlerinin, krizden daha fazla etkilendiği yorumunu yapıyor. Analistler, İzlanda'daki volkanın tekrar lav püskürtüp püskürtmeyeceğinin bilinmediğini ve Avrupalı havayolu şirketlerinin tamamlaması bekleniyor. Küresel ekonomik krizin yaşandığı geçen yıl içinde ise havayolu şirketlerinin zararı 9,4 milyar dolar olmuştu. 2010'da gerçekleşmesi beklenen 2,8 milyar dolarlık zararın 2,2 milyar dolarının Avrupalı havayolu şirketlerinden kaynaklanacağı tahmini yapılıyor. Avrupalı havayolu şirketlerinin zarar beklentisi, dünyanın herhangi bir bölgesindeki zarar beklentilerinden çok daha yüksek. Amerikan havayolu şirketleri ise volkanik krize bağlı olarak bu süreçte 100 milyon dolarlık gelir kaybı yaşadı. Fakat bu kayıp, Amerikan havayolu şirketlerinin uzun vadeli performansına ilişkin tehdit oluşturmuyor. ABD'li şirketlerinin volkanik krizden daha az etkilenmesinin bir sebebi, Amerikan havayolu şirketlerinin güçlü bir iç hat ağına sahip olması, aynı zamanda da Amerikan şirketlerinin Avrupa kıtası dışında da uluslararası uçuşları çokça gerçekleştiriyor olmaları olarak sayılabilir. Öte yandan, havacılık sektörüne yönelik sorunlardan Amerikan şirketleri de doğal olarak etkileniyor. ABD ile Avrupa arasında yapılan yoğun havayolu taşımacılığı, bu zararın her iki kıtada da hissedileceği sonucuna ulaşmamızı sağlıyor. Transatlantik rutin uçuşlar havayolu sektörü açısından kritik öneme sahip. Çünkü yüksek ölçekte birinci sınıf yolcu ve business-class yolcular, bu hat üzerinde uçuyor. Dolayısıyla sorunlar sadece Avrupa'dan ibaret değil."
Kaynak: Ekonomist