Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Ekonomi / İş Dünyası / KRİZİN ETKİSİNDEN SIYRILAN FİRMALAR YÖNÜNÜ DIŞA DÖNDÜ

KRİZİN ETKİSİNDEN SIYRILAN FİRMALAR YÖNÜNÜ DIŞA DÖNDÜ

KRİZİN ETKİSİNDEN SIYRILAN FİRMALAR YÖNÜNÜ DIŞA DÖNDÜ13.04.2010Gıda ihracatçıları 27-29 Haziran arasında New York'ta düzenlenecek gıda fuarına büyük ilgi gösteriyor. Fuar için şu ana kadar 36 firma başvurdu.
 
Küresel ekonomik kriz yavaş yavaş etkisini yitirirken, firmalar da özellikle fuarlar aracılığı ile ihracat yapmanın yollarını arıyor. Gıda ihracatçıları 27-29 Haziran 2010 tarihlerinde New York'ta düzenlenecek olan "Summer'10 International Fancy Food&Confection Show" gıda fuarına yoğun ilgi gösteriyor. Bu yıl 56'ncısı düzenlenecek olan ve yaklaşık 24 bin alıcının ziyaret etmesi beklenen fuarın ulusal katılımını Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) organize ediyor.
Şu ana kadar fuara katılım konusunda 36 firmanın başvurduğunu aktaran EİB Genel Sekreteri Sezmen Alper, firmaların fuara katılım için yoğun ilgi gösterdiğini söyledi. Küresel ekonomik krizde sona gelindiğini ifade eden Alper, "Şimdi ihracat zamanı. Dünyanın en büyük ekonomisi ABD'ye ihracat yapmak isteyen gıda ihracatçıları için bu fuar bulunmaz fırsat" ifadesini kullandı. Ülke pavyonunda yer alan standların tamamına yakınının aylar öncesinden satıldığını aktaran Alper, kalan son üç standın da nisan ayı itibariyle sahiplerini bulmasını beklediklerini ifade etti. Alper, ABD'nin gıda alanında en önemli ticari etkinlikleri arasında gösterilen fuara katılmak isteyen firmalara, "Bu fuara katılmak için son üç stand kaldı, gıda ihracatçısı firmalarımızı bu son fırsatı değerlendirmeye davet ediyoruz" diyerek çağrıda bulundu.
Gıda ürünlerinin fuar süresince ABD pazarına etkili bir şekilde tanıtılması için hazırlıkların titizlikle sürdüğünü belirten Alper, "Ege İhracatçı Birlikleri tarafından kurulacak ülke pavyonunda fuara katılacak olan firmalarımız zeytin ve zeytinyağı, kuru meyveler, domates ürünleri, konserve meyve ve sebzeler, meyve suları, sirke ve soslar, hazır yemekler, bal ve reçel, makarna, turşular, geleneksel Türk şekerlemeleri, bakliyat, baharatlar, bisküvi, kek ve krakerler gibi çeşitli gıda ürünlerimizi fuar için özel olarak tasarlanarak inşa edilecek modern standlarda sergileyerek ziyaretçilerin beğenisine sunacaklar" bilgisini verdi.
 
Hedef ihracatı artırmak
Almanya, Arjantin, Avustralya, Avusturya, Belçika, Brezilya, Bulgaristan, Çin, Fas, Fransa, Hindistan, İngiltere, İspanya, İtalya, Kanada, Mısır, Peru, Şili, Tunus, Yunanistan gibi ülkelerin ulusal katılım düzenlediği Summer Fancy Food Show fuarının gerek katılımcı ve ziyaretçi sayısı, gerekse sergilenen ürünlerin çeşitliliği ve kalitesi bakımından dünyanın en önemli gıda fuarları arasında gösterildiğini kaydeden Alper, şöyle devam etti: "300 milyonu aşkın nüfusu ve 13 trilyon dolarlık GSMH'sı ile dünyanın en büyük ve önemli pazarı konumunda olan ABD'ye yaptığımız gıda ve içecek ihracatının son yıllarda kazandığı ivmeye katkıda bulunmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
 
 
ABD'YE 324 MİLYON $'LIK GIDA İHRACATI
Türkiye ile ABD arasındaki dış ticaret hacmi hakkında bilgi veren EİB Genel Sekreteri Sezmen Alper, 2009 yılında 10.6 milyar dolar seviyesinde ticaret hacminin gerçekleştiğini, bu yılın ilk 3 ayında ise 947 milyon dolara ulaştığı söyledi. Alper, gıda ürünlerinin konumuna bakıldığında ise ABD'nin ülkemizden yaptığı gıda ithalatının 2009 yılı itibariyle yıllık 324 milyon dolar seviyelerinde seyrettiğini, ABD'nin ülkemize yaptığı gıda ihracatının ise 2009 yılı itibariyle 977 milyon dolara ulaştığını kaydetti.
Kaynak: Referans
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr