Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / YILDIRIM: CUMHURİYET TARİHİ BOYUNCA YAPILAN DENİZCİLİK EĞİTİM KURUMLARININ BİR KATINDAN FAZLASINI, 7 YILDA DENİZCİLİĞİMİZE KAZANDIRDIK

YILDIRIM: CUMHURİYET TARİHİ BOYUNCA YAPILAN DENİZCİLİK EĞİTİM KURUMLARININ BİR KATINDAN FAZLASINI, 7 YILDA DENİZCİLİĞİMİZE KAZANDIRDIK

YILDIRIM: CUMHURİYET TARİHİ BOYUNCA YAPILAN DENİZCİLİK EĞİTİM KURUMLARININ BİR KATINDAN FAZLASINI, 7 YILDA DENİZCİLİĞİMİZE KAZANDIRDIK31.03.2010
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Cumhuriyet tarihi boyunca yapılan denizcilik eğitim kurumlarının bir katından fazlasını, 7 yılda denizciliğimize, eğitim camiamıza ve ülkemize kazandırdık” dedi.

Bakan Yıldırım, Mersin Deniz Ticaret Odasınca (MDTO) ''Eğitime Yüzde 100 Destek Kampanyası'' kapsamında yaptırılan MDTO Anadolu Denizcilik Lisesi'nin açılış törenine katıldı. Yıldırım daha sonra Mersin Gazeteciler Cemiyeti, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ile Mersin Deniz Ticaret Odası'nı ziyaret etti. Yıldırım, lisenin açılış törenindeki konuşmasında, Mersin Anadolu Denizcilik Lisesi'nin Türk denizciliğinin yüz akı eğitim kurumlarından biri olacağına inandığını söyledi. MDTO tarafından yaptırılan okulun 2 Temmuz 2008'de temeli atıldığında kendisinin de orada bulunduğunu hatırlatan Yıldırım, ''Denizciliğimiz 12 derslikli, modern laboratuvarlarla donatılmış bir eğitim kurumuna kavuştu. Denizciliğe ilk adımı atan gençlerimizi tebrik ediyor, bundan sonraki uzun ve heyecanlı yolcuklarında başarılar diliyorum'' diye konuştu.

Eğitimin her meslekte önemli olduğunu, ancak denizcilikte bu önemin daha da arttığını ifade eden Yıldırım, şunları kaydetti: ''Yalnızca ülkemizde değil, dünyanın denizciliği en gelişmiş ülkelerinde bile denizcilik eğitimi alanlar el üstünde tutuluyor. Arz talebi karşılayamıyor. Bu bilinçle, Türkiye'ye deniz ülkesi kimliğini yeniden hatırlatırken, denize yatırım yapmayı milli bir strateji olarak benimserken, denizcilik eğitimini de ihmal etmedik. 2002'de 4 yıllık eğitim veren denizcilik fakültesi sayısı 3 iken, 5 fakülte daha açtık. 3 meslek yüksek okulu vardı, 7 meslek yüksek okulu daha hizmete verdik. Denizcilik eğitimi veren özel eğitim kurumu sayısı 5'ten 45'e çıktı. Denizcilik Lisesi sayısını 24'ten 59'a çıkardık. Özetle, Cumhuriyet tarihi boyunca yapılan denizcilik eğitim kurumlarının bir katından fazlasını, 7 yılda denizciliğimize, eğitim camiamıza ve ülkemize kazandırdık.''

Bakan Yıldırım, 2002'de Türkiye'nin ''kara listenin'' en altında yer aldığını ve dünya limanlarında her Türk bayraklı dört gemiden birinin tutulur hale geldiğini söyledi. Bu oranı, yüzde 25'lerden yüzde 4'lere kadar çekerek Türkiye'yi ''beyaz bayrak'' ülkesi yaptıklarını belirten Yıldırım, 1 Ocak 2004'te başlatılan ÖTV'siz yakıt uygulamasıyla bugüne kadar denizcilere 1 milyar 640 milyon lira tutarında destek verdiklerini ifade ederek, şöyle konuştu: ''Küresel ekonomik krize rağmen 2009'da yük ve yolcu taşımacılığında artışlar devam etti. Kabotaj hattında taşınan yolcu 2003'te 99 milyon iken, geçen yıl yüzde 60 artışla 159 milyona ulaştı. Taşınan araç sayısı 2003'te 6 milyon 220 bin iken, geçen yıl yüzde 50 artışla 9 milyon 320 bine çıktı. Yük elleçlemesinde 2003'e göre 36'lık artış yakaladık. Geçen yıl limanlarımızda elleçlenen yük miktarı 309,5 milyon tona ulaştı. 2008'de bu miktar 314 milyon tondu. 2002'ye göre ise yüzde 64 artış oldu. Geçen yıl elleçlenen konteyner miktarı 2002'ye göre yüzde 130 artışı gösterdi. Geçen yıl limanlarımıza gelen kurvaziyer yolcu miktarında 2002'ye göre yüzde 346 artış gerçekleşti. Öte yandan yaptığımız düzenlemeyle 1237 özel yat ve tekne Türk bayrağına geçti, dolayısıyla yüzde 60'ın üzerinde bir bayrak değişimi oldu.'' Denizcilikte sınavdan bilgi edinmeye, tahsilattan belge doğrulamaya, evrak takibinden yetki sorgulamaya kadar pek çok hizmeti elektronik ortamda vermeye başladıklarını, bürokrasiyi ve kırtasiyeciliği ortadan kaldırdıklarını anlatan Yıldırım, ''2002'de mevcut tersanelerimizin kurulu kapasitesi 550 bin DWT iken Aralık 2009 itibariyle 3,48 milyon DWT'e ulaşarak 6 kattan fazla artış sağlandı. İnşa edilen gemilerin çoğu Avrupa Birliği ülkelerine ihraç ediliyor. Tersanelerimiz 2002'de 488 milyon dolar ihracat yapmışken, geçen yıl sonu itibariyle 2 milyar 650 milyon dolara ulaştı. 2009 yılında krizin etkisi özellikle ihracatta hissedildi. Bunu aşmak için gerekli önlemleri alıyoruz'' dedi.
Bakan Yıldırım, Mersin Limanı'nın Türkiye'nin ikinci büyük limanı olmasının yanında Doğu Akdeniz'in en önemli limanlarından biri olduğunu söyledi. Orta Doğu'da ticaretin nabzının Mersin Limanı'nda da attığını vurgulayan Yıldırım, şunları kaydetti: ''Bu o kadar önemli ki, bu limanı bir an için yok sayarsanız, Orta Doğu'daki ticaret akışı zayıflar. Coğrafi konumu, bütün ulaşım modlarını etkin kullanması Mersin Uluslararası Limanı'nı İç Anadolu, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin ithalat-ihracat kapısı yapmasının yanında, Orta Doğu ve Karadeniz'in de transit merkezi haline getiriyor. Mersin Limanı'nda 2003'te 7,3 milyon ton yük elleçlenirken, geçen yıl 21 milyon ton yük elleçlendi. 2004'de 540 bin konteyner elleçlenirken, geçen yıl bu sayı 840 bin konteynere çıktı. Bu da Mersin'in avantajıdır. Küresel kriz Mersin'in, Mersin Limanı'nın önemini bir kez daha bize gösterdi.''

AK Parti Mersin milletvekilleri Zafer Üskül, Ali Er ve Ömer İnan'ın da katıldığı törende, Bakan Yıldırım beraberindekilerle okulun açılışını yaparak sınıfları gezdi, daha sonra öğrencilerle fotoğraf çektirdi.
Kaynak: UBAK