Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / PİLOTLARA BASKI İDDİASI GERÇEK DIŞI

PİLOTLARA BASKI İDDİASI GERÇEK DIŞI

PİLOTLARA BASKI İDDİASI GERÇEK DIŞI24.03.2010

Binali Yıldırım, pilotların, arızalı olduğunu bildikleri uçak ve helikopterlerle uçuş yapmaya zorlandıkları iddiasının gerçeği yansıtmadığını bildirdi.

BDP İstanbul milletvekili Ufuk Uras'ın yazılı soru önergesini yanıtlayan Yıldırım, Bakanlığın yetkilendirdiği hava taşıma işletmelerinde görev yapan ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilen pilotların üstlenmiş olduğu yetki ve sorumlulukların, mevzuatla düzenlendiği belirtti.
Yıldırım, Türkiye'de, sivil havacılığında son yıllardaki gelişmeler nedeniyle, pilot sıkıntısının yaşandığı ve yabancı pilot getirilmek zorunda kalınan dönemde, pilotların,arızalı olduğunu bildikleri uçak ve helikopterlerle, baskı altında, hayatlarını riske atarak uçuş yapmaya zorlandıkları iddiasının gerçeği yansıtmadığını bildirdi.
Yapılan bir uçuş sırasında tespit edilen arızaların uçak bakım defterlerine pilotlar tarafından kaydedilmesi gerektiğini belirten Yıldırım, ilk inişin ardından teknisyenler tarafından değerlendirmeye alındığını ve duruma bağlı olarak, MEL isimli dokümanlara uygun şekilde arızanın giderildiğini ifade etti. Yıldırım, MEL'e uygun olarak giderilmeyen bir arızası bulunan hava aracının, uçuşa elverişli olarak kabul edilemeyeceğini ve bu hava araçlarının uçuş yapmaması gerektiğini kaydetti.
-''PİLOTLAR DA SORUMLU''-
Türkiye'de uçuş emniyetini sağlama görevinin sadece Ulaştırma Bakanlığına ya da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne ait olmadığına dikkati çeken Yıldırım, uçuş emniyetinin sağlanmasında, pilotların vazgeçilemez bir rolü bulunduğunu vurguladı. Yıldırım, bu kapsamda pilotlar tarafından uçuş emniyetinin sağlanmasına engel olma yönünde Bakanlığa iletilen şikayetlerin, ciddi bir şekilde ele alındığını ve ayrıntılı değerlendirmeye tabii tutulduğunu belirtti.
Havacılık sektöründe görev alan ekiplerin uçuş dinlenme sürelerinin, uçuş emniyeti açısından takip ve kontrol edilmesi gerekli olan önemli konuların başında geldiğini ifade eden Yıldırım, bu kapsamda yayımlanan ''Uçucu Ekip Uçuş Görev ve Dinlenme Süreleri ile Uygulama Esasları Talimatı''nın asıl amacının, pilot ve kabin memurlarının uçuş ve dinlenme sürelerini kontrol altına alarak, fiziki ve zihni yorgunluktan doğabilecek gelişmeleri önlemek olduğunu kaydetti.
Bu kapsamda yapılan denetimler sonucunda, ilgili mevzuatlara uygunsuzluk tespit edildiğinde, idari ve mali yaptırımlar uygulandığını kaydeden Yıldırım, 2008 yılında 2 bin 408, 2009 Kasım sonu itibariyle de 4 bin 381 denetim yapıldığını bildirdi.
Kaynak: Lojiport