Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / SABİHA GÖKÇEN, REKABETTE PANTERLERİN PEŞİNDE

SABİHA GÖKÇEN, REKABETTE PANTERLERİN PEŞİNDE

SABİHA GÖKÇEN, REKABETTE PANTERLERİN PEŞİNDE24.03.2010İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı ile İstanbul Atatürk Havalimanı arasındaki rekabete "ismi bilinmeyen hava yolları" damgasını vurdu. İstanbul Sabiha Gökçen (İSG) Havalimanı CEO'su Gökhan Buğday, "Bizi, ‘İsmi bilinmeyen hava yollarını getiriyor' diye eleştiriyorlar. Evet geliyor ama biz bunu bilinçli yapıyoruz. Çünkü çevik panterlerin peşindeyiz. Burada bu işler farklı olarak sistematik ve planlı işliyor" dedi. Geçen yıl yolcu sayısını yüzde 52 artırarak toplam 6 milyon 639 bin 958 yolcuya çıkaran İSG'nin hedefinde ise Antalya'nın ikincilik tahtı var. Bünyesinde 9 hava yolu şirketi olan Skyteam'in de peşine düşen İSG yönetimi, 2010 yılını 11 milyon yolcuyla kapatmayı hedefliyor.
 
İSG, 35 hava yoluna üs oldu
Aralarında Daghestan Airlines, Kish Airlines ve Jezeera Airlines gibi 35 hava yolunun uçaklarına pistini açan Sabiha Gökçen, geçen yıl yeni terminalin de açılmasıyla beraber yolcu kapasitesini 25 milyona çıkardı. Yeni hava yollarını havalimanına kazandırmak için kapsamlı araştırmaların içinde olduklarını anlatan Buğday, sistematik çalıştıklarını belirterek şöyle konuştu: "Bu bölgede 18 milyon civarında yaşayan var. Boğazı sınır kabul ederseniz Ankara'ya kadar başka uluslararası havalimanı yok. Bizi ‘İsmi bilinmeyen hava yolları geliyor' diye eleştiriyorlar. Evet geliyor, biz bilinmeyenleri getiriyoruz ki, turizm elçiliği yapıp hizmet edelim. Atatürk Havalimanı'ndan çalsam ülkenin menfaatine değil."
Hedef hava yollarını çekmek için özel fizibilite raporları hazırladıklarını anlatan Buğday, "Bütün bu bilgileri bölgede uçacak hedef hava yollarına götürüyoruz. Ama British Airways'e (BA) gitsem, o hantal yapıda bana gelmesi en az iki yılımı alır. O yüzden Easy Jet'e gidiyorum; ‘Sen çeviksin, pantersin, uçarsın, burada böyle bir pazar var, bu kadar bilet satılmış' deyince, o da ‘geliyorum' diyor. Ben kaplanlarla uğraşıyorum" dedi. Geçen günlerde Skyteam'le 3 saat süren bir toplantı yaptıklarını aktaran Buğday, "Onlara ‘İSG, Skyteam'in havalimanı olsun' dedik. Çok sıcak baktılar" diye konuştu.
 
Türkiye, bölgenin merkezi olmaya aday
Türkiye'de havacılığın büyümeye devam edeceğini, İstanbul'un ise bir merkez olmaya aday olduğunu kaydeden Buğday, "Türkiye uçakla yeni yeni tanışmaya başladı. Uçan yolcu sayımız 9 milyon civarında, hâlâ uçmayan 60 milyon insan var. Büyüme hızla devam edecek ve dış hatları tetikleyecek. Türkiye'nin, özellikle İstanbul'un önemi giderek artacak" dedi.
2014-2015 yılında 20 milyon yolcu taşımayı hedeflediklerini belirten Buğday, bu hedefi 2017 için koyduklarını ancak şu anda erkene çektiklerini vurguladı. Buğday, "2010'da 3. büyük olacağız dedik, olduk. 2013'te 18 milyon barajını geçip Antalya'yı geçmeyi planlıyoruz" şeklinde konuştu. Buğday, geçen yıl 500 milyon euro yatırımla yeni terminale kavuştuklarını, bu yıl için ise 3 milyon euro civarında yatırım öngördüklerini belirtti. 2011'e hazırlık çalışmaları yaptıklarını anlatan Buğday, terminalleri büyütmeyi bile düşünebileceklerini açıkladı. Şu anda iç hatlarda iki adet bagaj alım yerleri bulunduğunu kaydeden Buğday, bir tane daha bagaj alım yeri kuracaklarını dile getirdi.
 
HAVADA YER BULAMADI KARAYA KÖK SALDI
1984 yılından beri havacılık sektöründe çalışan Gökhan Buğday'ın çocukluk hayali aslında savaş pilotluğuymuş. THY ve Havaş'ta uzun yıllar üst düzey yönetcilik görevlerini yürüten Buğday, "Havada yer bulamadık ama karada bulduk" diyor. Emeklilik ise en büyük kâbusu. "Kendime yapacak bir şeyler bulmam gerekiyor" diyen Buğday, amatör kaptanlık lisansı sınavına girip kazanmış bile. Havacılık ve denizciliğin birbirine çok benzediğini söyleyen Buğday, yelkenin yanı sıra ziraata da merak salmış. Buğday, ziraat mühendisi iki arkadaşıyla beraber bir köye yerleşip köylülere doğru tarım teknikleriyle ilgili bilgi vermek istediğini anlatıyor.
 
 
RAKAMLARLA SABİHA GÖKÇEN
- 4718 araç ve 72 otobüs kapasiteli 4 katlı otopark.
- Kara ve hava tarafından ayrı girişleri olan 4 katlı ve 128 odalı havalimanı oteli.
- 112 adet check-in kontuarı, 24 adet self check in kontuarı.
- 8 en büyük gövdeli (IATA kod E) veya 16 orta gövdeli (IATA kod C) uçağa eşzamanlı hizmet verilebilecek çoklu uçak park ettirme sistemi.
- 400 metrekare konferans salonu.
- 5 bin metrekare restoran ve kafe alanı.
- 4500 metrekarelik duty free alanında uluslararası düzeyde duty free mağazaları.
Kaynak: Referans