IATA Başkanı Giovanni Bisignani, krizde gelirleri artırmak için yastık, battaniye gibi ürünlerden ek ücret talep etmenin yükselen bir trend olduğunu söyledi.
Uluslararası Havayolu Taşımacılığı Birliği (IATA) Başkanı Giovanni Bisignani, havacılık sektörünün içinde bulunduğu sıkıntılı durumu, çıkış stratejilerini ve THY ile ilgili düşüncelerini anlattı. Küresel krizden etkilenen havacılık sektöründe değişik stratejilerin gündeme geldiğini belirten Bisignani, zor durumdaki şirketlerin yolcularından bazı servisler için ek ücret talep etmesinin yükselen bir trend haline geldiğini kaydetti. Seyahat sırasında yolcuların kullandığı battaniye, yastık, kulaklık gibi ürün ve hizmetlerin bazı havayolu şirketleri tarafından ek ücrete tabi olmasının önümüzdeki dönemde yaygınlaşacağını savunan Bisignani, her şirketin farklı gelir stratejesine sahip olduğunu ve kendine göre bir takım önlemler aldığını dile getirdi.
GELECEK ASYA'DA
Bisignani, "Bu bir tercih meselesi ama bu uygulamalar, zor durumdaki sektörde yükselen bir trend haline geliyor. IATA olarak yeni bir e-servis projesini hayata geçirdik. Buna göre havayolu şirketleri seyahat acenteleri ve dağıtım kanalları aracılığıyla uçak biletini alırken söz konusu servisleri müşteriye satabiliyor" dedi. Havacılık endüstrisi açısından bu yılın en kârlı bölgeleri arasında Asya Pasifik ve Latin Amerika'yı gösteren Bisignani, "Havacılık endüstrisinin geleceği Asya'da olacak. Türkiye de Asya ile Avrupa arasındaki ideal merkez konumu ile bunu çok daha iyi şekilde fırsata çevirebilir. Havacılık gücündeki avantajını global pazara taşıması konusunda Türkiye daha etkin olmalı" diye konuştu. Avrupa ve ABD'den olgunlaşmış pazar olarak bahseden Bisignani, gelişmekte olan pazarların tıpkı diğer sektörlerde olduğu gibi havacılıkta da daha fazla öne çıktığını belirtti. '
SEKTÖR ÇOK DAĞINIK'
Havacılık endüstrisinin birleşmeye ve kendi içinde sağlam bir yapılanmaya gitmesi gerektiğini savunan Bisignani, global pazarda değişik büyüklüklerde binden fazla havayolu şirketi bulunduğunu belirtti. Bütün endüstriler arasında en dağınık ve parçalanmış yapıya sahip endüstri olarak havacılığı gösteren Bisignani, "Bunun da nedeni, bizim, ülkeler arasında piyasaya erişimi ve yabancı payını kısıtlayan çok taraflı anlaşmaları içeren bir sistem tarafından yönetilmemiz. Bu ticari özgürlükteki kısıtlamanın sonucu havacılık endüstrisi son 10 yılda her yıl ortalama 5 milyar dolar kayba uğradı" dedi. Değişim zamanının geldiğini belirten Bisignani, bu konuda ilk adımı 2008'de İstanbul'daki yıllık toplantıda attıklarını kaydetti. Bisignani, 2009'da açıkladıkları 'Çok Taraflı ilkeler Anlaşması' metinin çok sayıda ülke tarafından imzalandığını, Türkiye'nin de bu anlaşmaya katkısını beklediklerini ifade etti.
Kaynak: Sabah