Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / INTER GLOBAL KARGO NASIL MARKALAŞIYOR?

INTER GLOBAL KARGO NASIL MARKALAŞIYOR?

INTER GLOBAL KARGO NASIL MARKALAŞIYOR?23.03.2010

15 yıllık şirketin markalaşma pimini çeken isim: Selahattin Doğan

Mayıs 2009 itibariyle İnter Global Kargo'da Genel Koordinatör olarak göreve başlayan Selahattin Doğan, sektörde 15 yıllık geçmişe sahip olmasına rağmen sektörde pek tanınmayan şirketin dışa açılan yüzü de oldu. 2009'da başlayıp 2010'da da devam eden yoğun bir tanıtım atağını tetikleyen Selahattin Doğan, İnter Global Kargo'nun birçok özelliğiyle oldukça şaşırtıcı bir şirket olduğunu belirtiyor. Sektörde hızlı kargo taşımacılığı yapan 10'a yakın firma bulunduğunu ancak 'sadece kurumsal kargo taşımacılığı' alanında tanımlanmış tek firmanın İnter Global Kargo olduğunu söyleyen Selahattin Doğan şunları vurguluyor:
  “Bu İnter Global Kargo'yu diğer firmalardan ayıran önemli bir özellik. Tamamen standart hızlı kargo taşımacılığından bağımsız olarak 7 gün / 24 saat kurumsal firmaların her tür talebine “EVET” denilerek spesifik çözümler üretiliyor. Bu inanılmaz heyecan verici ve büyülü bir süreç.”
İnter Global Kargo'nun sahibi Vaner Kalaycıoğlu ile 2000'lerin başında KARİD'de tanıştıklarını dile getiren Selahattin Doğan, Kalaycıoğlu'nu tanımasına rağmen şirketin iç yapısını pek bilmediğini, şirketin de zaten kendini tanıtmaya yönelik faaliyette bulunmadığını söyleyerek şirkette göreve başladıktan sonra kendisini şaşırtan birçok olumlu şeyle karşılaştığını söylüyor. 15 yıllık geçmişi ile İnter Global Kargo'nun oldukça istikrarlı bir çizgi sergilediğinin altını çizen Doğan, şirketin bu süre içinde Türkiye ve dünyada baş gösteren en az üç önemli ekonomik krizi yara almadan atlattıklarını vurgulayarak İnter Global Kargo'da karşılaştığı tabloyu şöyle aktarıyor:
“İnter Global Kargo gerek Türkiye'nin en büyük firmalarına gerekse dünyanın çok uluslu önemli firmalarına uzun süreli kargo hizmeti veriyordu. Müşterilerinin sadakati beni şaşırttı. Bununla birlikte Türkiye'nin en büyük iki GSM şirketi İnter Global Kargo'dan toplam 11 yıl hizmet almıştı. Sektör lideri olan GSM firması ise 7 yıldır kesintisiz hizmet almaktaydı. Ayrıca İnter Global Kargo; sigorta, finans, perakende, tekstil başta olmak üzere birçok sektörde seçkin müşterilere hizmet vermekteydi. Bunlar firmanın rekabet gücünü göstermesi açısından önemli. Şirketteki bu özelliklerin dışında çok genç ve dinamik bir ekiple karşılaştım. Şirketlerine ve yaptıkları işe olan olumlu tutumları ben etkiledi. Bugüne kadar çok emin ve yavaş adımlarla ilerlemiş bir şirket. Birçok işi ilk seferde doğru yapabilmek için ekip olarak çok çaba sarf ediyorlar. Benim tecrübelerimden faydalanmak için ekip çok heyecanlı, bu da beni mutlu ediyor. Artık daha hızlı ilerlemememiz için hiçbir sebep yok.”
İnter Global Kargo'nun iyi bir geçmişe ve güçlü referanslara sahip olmasına rağmen marka değerine neredeyse hiç yatırım yapmamış olduğunu söyleyen Doğan, “Günümüzde iyi mal veya hizmet kendi kendini satmıyor” diyerek çıktığı yolda 2009'da şirketin markalaşma sürecini de başlattıklarını dile getiriyor. İnter Global Kargo'nun en önemli ihtiyacı hatta önceliği marka değerine yatırım yapmaktan geçiyordu. Ben de öncelikli olarak buradan başladım. Üretilen hizmete göre İnter Global Kargo kesinlikle hak ettiği yerde değildi. Öncelikli olarak bu eksikliği giderme yoluna gittik” diyor.


Selahattin Doğan'ın profesyonel yolculuğu
Eğitimini Ankara Üniversitesi Sosyal Antropoloji dalında tamamlayan Selahattin Doğan, Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü, Tarım Kredi Kooperatifleri Genel Müdürlüğü gibi çeşitli işletmelerde görev yaptıktan sonra taşımacılık sektörüne 1993 yılında Yurtiçi Kargo'da Genel Müdür Yardımcısı olarak ilk adımını attı. 1995'te Arıkanlı holding bünyesindeki Global Ekspres'in kuruluşunda görev alan Doğan, bu şirkette Genel Müdür Yardımcısı olarak 6 yıl çalıştıktan sonra Yurtiçi Kargo'da göreve devam etti. 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu Yönetmeliğinin hazırlanmasında gerek uluslararası gerekse yurtiçi taşıma ve lojistik konularında oluşturulan komisyonlarda aktif görev aldı. Doğan, TOBB Sektörel Meclis oluşumunda Lojistik ve Taşımacılık Sektörel Meclisi'nde üye ve Kargo Kurye Dağıtım Sektör Çalışma Grubu Başkanlığını yaptı. Ayrıca 9. Kalkınma Planı çalışmalarında alt komisyonda görev alarak Posta Çalışma Grubunda başkanlık görevinde bulundu. Mart 2009 itibariyle Yurtiçi Kurye Ltd Şti Genel Müdürlüğü'nden ayrılan Selahattin Doğan  Mayıs 2009 itibariyle İnter Global Kargo'da Genel Koordinatör olarak çalışmaya başladı. Selahattin Doğan hala Türkiye KARİD derneğinin Yönetim Kurulu Üyesi ve 2. Başkanı olarak görev yapıyor.
Kaynak: UTA

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr