Atatürk Havalimanı'nda uzun süredir çok ciddi bir yoğunluk yaşanıyor. Limandan kalkışlarda kimi zaman saatlerce rötar yaşanırken, iniş sırası bekleyen uçaklar da uzun süre İstanbul semalarında turlamak zorunda kalıyor. Türk Hava Yollan Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, havalimanındaki kapasite problemi sebebiyle uçakların İstanbul üzerinde attığı nafile turların kendilerine yılda 40 milyon dolarlık zarara yol açtığını söyledi. Topçu, üç yıllık faturanın ise 120 milyon dolan bulduğunu bildirdi. Avrupa'nın dördüncü büyük havayolu şirketi haline gelen ve krize rağmen büyümesini sürdüren THY'nin Yönetim Kurulu Başkanı Topçu, Yeşilköy'deki askerî müze ve hiç kullanılmayan hangarların bulunduğu bölgenin Atatürk Havalimanı'na katılmasıyla saatte 40 uçağa hizmet verecek yeni bir pist yapılacağını ifade etti.
Limandaki yoğunluğu azaltacak proje için uzun zamandır devam eden görüşmelerin artık tamamlanması gerektiğini vurgulayan Topçuya göre, havaalanının darlığı hem İstanbul'un prestijini olumsuz etkiliyor hem de büyük maddi kayba yol açıyor. Topçu'nun verdiği bir istatistik, 3 saatlik mesafede 35 ülkenin bulunduğu İstanbul'un, dünyada imparatorluklara başkentlik yapan şehirler arasında yolcu kapasitesi açısından en zayıf durumda olduğunu gösteriyor. Yılbaşında göreve gelen Topçu, pilot sıkıntısına ve güvenlik zafiyetine yol açıp açmayacağı endişelerine de değinen Hamdi Topçu, büyümeyle birlikte şu anda Hava Kuvvetlerinden emekli olan bütün pilotların işe alındığını, ancak bunun ihtiyacın yüzde 8'ini karşıladığını anlattı. İhtiyacın kalan kısmının sivil alandan karşılandığı bilgisini veren Topçu, halen 120 yabancı pilotun da uçaklarda görev yaptığını, bu sayının kısa süre içinde 300'e çıkacağını haber verdi. Üniversite mezunu gençlere pilot eğitimi vermek için Amerika'da bir kurumla anlaştıklarını da söyleyen Topçu, özel havacılık şirketlerinde çalışan pilotların THY'ye geçmek için can attığını, ama kapıyı açmaları halinde bu şirketlerin uçuş yapamayacağını kaydetti. Böyle bir zarar vermemek için THY'nin, ancak çalıştığı özel firmadan 'Ayrılabilir' yazısı getiren pilotları işe alabildiğini aktardı.
PİL0TLARIMIZ AYDA 70 SAAT UÇUYOR
Güvenlik konusunda son derece titiz çalıştıklarını bildiren Topçu, 10 uçakla 100 uçağın güvenliğinde standartların aynı olduğunu belirtirken, sadece personel sayısında değişiklik yapıldığı görüşünde. Dünyada pilotların aylık uçuş süresinin 120 saat olduğunu hatırlatan Topçu, güvenliğe verilen öncelik sebebiyle pilottan 70 saat çalıştırdıklarını, kurulan güvenlik dairesinin uçuş her adımını kaydederek incelediğini, yanlış yapan görevlilerin ancak eğitimden geçtikten sonra yeniden uçabildiğim dile getirdi.
Kaynak: Zaman