Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Eğitim ve Etkinlikler / 24 MART FİLO YÖNETİCİLİĞİ VE FİLO YÖNETİMİ

24 MART FİLO YÖNETİCİLİĞİ VE FİLO YÖNETİMİ

24 MART FİLO YÖNETİCİLİĞİ VE FİLO YÖNETİMİ02.03.2010

Seminerin Amacı:

 

Filo Yönetimi seminerinin amacı, filo iş süreçlerinin operasyonel ve yönetimsel olarak analiz edilerek; işletme araçlarının etkin ve verimli kullanımı, sefer ve güzergah planlaması, sefer prosedürleri, bölümler arası koordinasyon, sürücü yönetimi ve filo performans değerlendirmesi konularının çok yönlü incelenmesidir.

 

Pratik iş hayatından gelen yirmiden fazla örnek olay (vaka) çalışması yapılarak uygulama ağırlıklı bir seminer planlaması hazırlanmıştır.

 

Eğitmen: Doç. Dr. Murat ERDAL

 

EĞİTİM SÜRESİ: 1 Gün

 

Seminere Kimler Katılabilir ?

 

Filo sahibi işletmelerin lojistik bölümü yönetici ve çalışanları, filo ve sevkıyat bölümü yönetici ve çalışanları, depo bölümü yönetici ve çalışanları, satınalma/ithalat/ihracat bölüm personeli.

 

 

Seminer İçeriği:

 

 

FİLO BÖLÜMÜ İŞ SÜREÇLERİ ve İŞLETME İÇERİSİNDEKİ YERİ                       

                                                                                                           

Filo Yönetiminde Temel Tanım ve Kavramlar                                                 

Filo Bölümü Organizasyon Yapısı ve Sektörden Örnekler                                 

Filo Bölümünün Temel Yapıtaşları                                                                

-       Operasyon Birimi ve İş Süreçleri                                                       

-       Dispozisyon Birimi ve İş Süreçleri                                                     

-       Araç Takip Birimi ve İş Süreçleri                                                       

-       Tamir-Bakım Birimi ve İş Süreçleri                                                    

Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları

 

 

FİLO YÖNETİCİSİ

Profesyonel Filo Yöneticisi Kimdir ?

Filo Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları

Filo Yöneticisinin Temel Özellikleri

Filo Yöneticisi ve Liderlik

Filo Yöneticisi ve İletişim Becerileri; Diğer Departmanlar ve Sürücülerle İlişkiler

 

 

 

 

 

 

FİLO BÖLÜMÜNÜN DİĞER İŞLETME BÖLÜMLERİYLE İLİŞKİLERİ                    

-      Pazarlama Bölümü İle İlişkiler

Müşteriye Fiyat ve Hizmet Teklifinde Bulunulurken Nelere Dikkat Edilir ?

Pazarlama-Satış Bölümü İle Yaşanan Gerginlik Alanları Nelerdir ?            

-      Muhasebe ve Finans Bölümü İle İlişkiler                                             

-      İhracat-İthalat Bölümü İle İlişkiler                                                     

-      İnsan Kaynakları Bölümü İle İlişkiler                                                  

-      Bilgi İşlem Bölümü İle İlişkiler                                                           

-      Depo-Antrepo Bölümü İle İlişkiler                                                      

-      Gümrükleme Bölümü İle İlişkiler                                                       

-      Hukuk Bölümü İle İlişkiler                                                                

-      Sigorta Bölümü İle İlişkiler                                                               

Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları

 

FİLO OPERASYON PLANLAMASI

 

Filo Planlamasını Etkileyen Makro Dinamikler

Filo Operasyon Yönetimi

İşletme Araçlarının Yönetimi                                                                      

Araçların Sefere Hazır Hale Getirilmesi ve Etkin Araç Dağıtım Planlaması            

-       Sefer Öncesi Hazırlıklar                                                                               

-       Sefer Sırasındaki Sorumluluklar                                                                

-       Sefer Sonrası Prosedür                                                                               

Alt Nakliyeci (Taşeron) İlişkileri

Taşıma İşleri Organizatörü (Forwarder) İlişkileri

Güzergah Maliyet Analizi                                                                           

Performans Değerlemesi                                                                          

Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları

 

SÜRÜCÜ YÖNETİMİ

Sürücü İle İlişkiler

İnsan Kaynakları Bölümü İle Koordinasyon

Sürücü İşe Alım Süreci

Sürücü Performans Değerlemesi

Sürücü Eğitim Planlaması

Araç, Belge ve Taşıma-Operasyon Bilgisi

Kurum ve Çevreye Karşı Tutum ve Davranışlar

İş Ahlakı ve Profesyonellik

Kurum Kültürünün Kazandırılması

Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları

                                                                                                           

FİLO MALİYET YÖNETİMİ VE DENETİM PLANI

-       Filo Yönetiminde Maliyet Türleri

-       Filo Yönetiminde Maliyet ve Performans Ölçümü

-       Filo Araç Yenileme Politikası ve Stratejiler

-       Filo Denetim Planı

Örnek Olay (Vaka) Çalışmaları

 

 

  

 

Etkinlik              : “FİLO YÖNETİCİLİĞİ ve FİLO YÖNETİMİ”

Seminer Süresi : 09:30 – 12:30 /  13:30 – 16:30

Seminer Ücreti  : UTİKAD üyeleri ve öğrenciler için    95 TL + KDV

                            Üye olmayan kişi ve kurumlar için  125 TL + KDV

 

Önemli Not        : Katılımcı sayısı 12 kişi ile sınırlandırılmıştır. Kesin kayıt için

 T. Vakıflar Bankası Florya Şubesi 448-00158007296271548  numaralı UTİKAD İktisadi İşletmesi hesabına seminer ücretinin yatırılması gerekmektedir.

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr