Gündem

MERSİNİ KÜÇÜK SİNGAPUR OLARAK GÖRÜYORUZMERSİNİ KÜÇÜK SİNGAPUR OLARAK GÖRÜYORUZ19.02.2010

Logistics Plus’ın Kurucusu Gelişmiş ekonomilerde, GSMH'nın yüzde 10'unun lojistik maliyetlerinden oluştuğu varsayılıyor. Bu varsayım, Türkiye'de lojistik sektörünün büyüme potansiyelinin 50 milyar dolara kadar çıkabileceği sonucunu doğuruyor. Oysa Türkiye'de lojistik sektörünün hacmi henüz 8 milyar dolar civarında. Yani alınacak daha çok yol var. Bu yolda önce yürümek isteyen küresel lojistik şirketleri, son yıllarda Türkiye'ye yaptıkları yatırımları hızlandırıyor. Bunlardan biri de Amerikan Logistics Plus…

Almanya, İngiltere, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Kanada, Meksika, Çin, Hindistan, Endonezya, Sri Lanka, Rusya ve Kazakistan'ın ardından, 2009 Nisan ayında Türkiye ofisini açan şirketin yıllık cirosu 700 milyon dolar. Logistics Plus, Türkiye üzerinden Körfez Ülkeleri ve Ortadoğu'ya açılmayı planlıyor. Logistics Plus'ın kurucusu Jim Berlin'le şirketin Türkiye ve yakın bölgesine yönelik planlarını konuştuk.

Neden Türkiye'de ofis açmaya karar verdiniz?
Türkiye bizim çok önemli bir merkez. Özellikle Mersin'i, küçük bir Singapur olarak görüyoruz. Uluslararası tecrübelerimizi dayanarak, yıllardır Türkiye'yle çalışıyoruz. Türkiye'yi iyi biliyoruz. İlk ofisimizi Mersin'de açtık. İleride duruma göre karar vereceğiz.

Ne kadar zamandır Türkiye'yle çalışıyorsunuz?
15 yıldır İstanbul ve İzmir'deki temsilcimiz Latek Uluslararası Taşımacılık aracılığıyla hizmet veriyoruz. Biz de onları Hindistan, İngiltere ve Uzakdoğu'da temsil ediyoruz. 

Ofisi açmak için neden Mersin'i seçtiniz?
Mersin'i Körfez ülkelerine de hizmet verebilmek amacıyla seçtik. İleriyi gördük. Mersin'in ileride Singapur'u geçeceğini düşünüyoruz.

Küresel ekonomik krizden en çok lojistik ve yük taşımacılığı etkilenir. Bu açıdan bakıldığında, ABD’de durum nasıl?
Tabii yük taşıma yavaşladı. Kriz nedeniyle, Amerika'da hem ithalat, hem de ihracat potansiyeli düştü. Ama işini takip eden, müşterileriyle sürekli irtibat halinde olan bir şirket olarak, biz bu krizden korkmuyoruz.

Genelde yük taşımacılığında yüzde 20 düşüş var. Bazı sektörlerde ve ürünlerde ise yükseliş var. 2008'de biz işlerimizi yüzde 40 büyüttük. 2009'da yüzde 20 düşüş olduğunu göz önüne alırsak, hala yükselişteyiz. Bizim için fazla değişen bir şey olmadı. İşler iyi gittiğinde, ithalatçı ve ihracatçı ücretini korkmadan ödüyordu. Şimdi ise navlun fiyatlarını düşürmek için bizi arıyorlar. Biz de bu konularda müşterilerimize yardım etmeye çalışıyoruz.

Türkiye lojistik pazarının yıllık hacmi 8 milyar dolar. Sektörde birçok şirket var. Türkiye'de yeterince rekabet yok mu?
Evet, Türkiye ' de yeterince rekabet var. Ama biz de rekabeti seven bir şirketiz. Rekabet olunca işin ciddiyetini anlıyorsunuz. Biz Türkiye'ye uzun vadeli olarak girmek istiyoruz. Müşterilerimize uluslararası tecrübemizi aktarmak istiyoruz. ‘Bu kadar sürede, şu kadar kar yapacağız’ diye gelmedik. Biz bir servis şirketiyiz ve en iyi servisi vermek istiyoruz. Türkiye'de birçok yabancı şirket yatırım yapmak istiyor. Bir malın değerinde, lojistiğin maliyeti yüzde 6-7'dir. Biz bu oranı nasıl aşağıya indiririz diye çalışıyoruz.

Türkiye'nin yakın bölgesindeki ülkelerle ilgili planlarınız nedir?
Türkiye'deki ofisimiz, Ortadoğu ve Körfez ülkeleriyle aramızda bir köprü olacak. Mersin ofisimizi açtıktan hemen sonra Mısır'a gittik. Kuzey Afrika'yı da inceliyoruz. En kısa zamanda, Libya ve Mısır'da da ofis açabiliriz. İtalya'da da ofis açmayı düşünüyoruz.

Logistics Plus'ın kendine ait filosu olmadığını biliyoruz. Çalışma sisteminiz nasıl?
Evet, bizim TIR’larımız,  uçaklarımız yok. Yalnızca bir tane gemimiz var. Ama biz zaten bir servis şirketiyiz. Dünya yapındaki birçok armatörle, karayolu ve havayolu şirketleriyle navlun anlaşmalarımız var.

Kaynak: Bu röportaj, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Para Dergisi’nden derlenmiştir.

Kaynak: www.paradergi.com.tr

Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72