Gündem

MARMARAYDA KARA GÖRÜNDÜMARMARAYDA KARA GÖRÜNDÜ

Bitim tarihi 2013 olan Marmaray projesinde Üsküdar'dan kara ve deniz tünelleri mart ayında birleşecek.

İstanbul'un iki yakasını deniz altından birleştirecek dünyadaki en önemli projelerden biri olan ve bitim tarihi 2013 olan Marmaray projesinde Üsküdar'dan kara ve deniz tünelleri mart ayında birleşecek.

Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü Ahmet Arslan, Marmaray Projesi'ndeki son gelişmeleri değerlendirdi. Anadolu yakasından devam eden kara tünellerinin en son Üsküdar'da denize yerleştirilen batırma tüpüne doğru ilerlediğini, bunun da kara ve deniz tünellerinin birleşmesiyle tamamlanmış olacağını kaydeden Arslan, bunun projenin önemli aşamalarından biri ve teknik bir işlem  olduğunu ifade etti. Arkeolojik kazılar nedeniyle bazı yerlerde kazılara geç başlansada çalışmaların hızla devam ettiğini belirten Arslan, 790 metrelik Yavuz kara tünelinde son 67 metrelik bölüm kaldığını, bunun tamamlanmasıyla Üsküdar'da kara tüneli ile denize batırılan tünellerin büyük birleşmesinin sağlanacağını söyledi. Arslan, böylelikle tünellerde projeyi yarılamış olacaklarını kaydetti.

 

Kazıların açığı hızla kapatılıyor

 

Avrupa yakası tarafında Yeni Kapı'daki arkeolojik kazı çalışmaları nedeniyle delme işlemine Aralık ayında başlayabildiklerini ve kazılarda hızlı bir ilerleme sağladıklarının altını çizen Arslan, " Avrupa'da Sirkeci istikametindeki kara tünellerinin birisinde 416 metre diğerinde ise 87 metrelik bir ilerleme sağlandı. Buna paralel olarak Fatih tünelinde de 3 bin 500'lük delme işlemi tamamlanmış durumda. Yenikapı bu projeyi geciktirmişti. Gecikmeyi telafi etmek adına hızlı çalışıyoruz. Bu önemli bir gelişme" şeklinde konuştu.

 

Yangın ve deprem uyarı sistemi

 

Marmaray projesi kapsamında deprem erken uyarı sisteminin de kurulacağını belirten Arslan, bu sistemin teorik olarak altyapısı ve diğer hazırlıklarını Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü ile yaptıklarını söyledi. Projenin hizmete açıldığı gün, erken uyarı sisteminin de devrede olacağını ifade eden Arslan, "Marmaray, 7,5 büyüklüğünde bir deprem olsa dahi en ufak bir şey olmayacak şekilde projelendirilmiş durumda. Yine de her türlü senaryoya hazırlıklı olmak adına eğer ola ki bir sızıntı olur bir su alırsa tüpler, bu suların tünellere doğru gitmesini sel kapakları önlemiş olacak" dedi. Arslan, yangın gibi durumlarda da aynı sistemin devreye gireceğini vurgulayan Arslan, yangın söndürücüler devreye girerken de trenlerin sonraki ilk istasyona gidip tahliye edilmelerinin sağlanacağını kaydetti.

 

Marmaray Projesi

 

- İstanbul Metrosu ile Yenikapı'da entegrasyon sağlanarak, Yenikapı -Taksim -Şişli -4 Levent Ayazağa'ya yolcuların güvenilir, hızlı ve konforlu bir toplu taşım sistemi ile seyahat etmesi sağlanacak

- Kadıköy-Kartal arasında inşa edilecek olan Hafif Raylı Sistemi ile entegrasyon sağlanarak yolcuların güvenilir, hızlı ve konforlu bir toplu taşım sistemi ile seyahat etmesi sağlanacak

- Kent ulaşımı içinde Raylı Sistemlerin payı artacak

- Avrupa ile Asya'yı demiryolu ile birbirine bağlayarak Asya ve Avrupa yakaları arasında yüksek kapasiteli toplu taşıma imkanına kavuşulacak

- Tarihi ve kültürel çevrenin korunmasına katkı sağlanacak

- Boğazın genel yapısında bir değişikliğe yol açılmayacak, deniz ekolojik yapısı korunacak.

- Projenin hizmete girmesi ile Gebze-Halkalı arasında 2-10 dakikada bir sefer yapılacak ve bir yönde saatte 75 bin yolcu taşıma kapasitesi sağlanacak.

- Yolculuk süreleri kısalacak

- Mevcut Boğaz Köprülerinin yükü hafifletilecek

- İş ve kültür merkezlerine kolay, rahat ve çabuk ulaşım sağlayarak kentin değişik noktalarını birbirlerine yaklaştıracak ve kentin ekonomik yaşamına da canlılık katacak.

Kaynak: Meltem GÜNDÜZ - DÜNYA

Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72