Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / LOJİSTİK KÖYDE KAMULAŞMA BİTTİ

LOJİSTİK KÖYDE KAMULAŞMA BİTTİ

LOJİSTİK KÖYDE KAMULAŞMA BİTTİ09.02.2010

TCDD tarafından yapımı devam eden Yenice Lojistik Köy'de de önemli adımlar atılarak kamulaştırma çalışmalarında sona yaklaşıldı.

Doğu Akdeniz'in toplama limanı olma yolundaki Mersin,  lojistik yatırımlarını sürdürüyor. Mersin Lojistik Platformu tarafından çalışmaları sürdürülen Lojistik Organize İhtisas Bölgesi'nin yanı sıra TCDD tarafından yapımı devam eden Yenice Lojistik Köy'de de önemli adımlar atılarak kamulaştırma çalışmalarında sona yaklaşıldı. Yaklaşık 385 bin metrekare tutarındaki alan için kamu payı hariç olmak üzere 12 Ocak'ta 13 milyar 280 milyon TL kamulaştırma bedelinin yatırıldığını açıklayan TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, "Bundan sonra arazi üzerindeki çalışmaların başlatılması ve 2010 yılı içinde konu ile ilgili yatırım planlamasının yapılması bekleniyor" dedi.

Tarsus'un Yenice beldesinde kurulacak lojistik köyden başlangıçta yılda 1 milyon tonluk yük taşıması beklediklerini kaydeden  Köprülü, bu miktarın yıllara göre giderek artış göstererek yaklaşık 10 yıl içinde yılda 2-3 milyon tona kadar çıkmasını beklediklerini söyledi. Bu süre zarfında lojistik köyün tamamen devreye gireceğini dile getiren Köprülü, "TCDD'nin halen yürütmekte olduğu mevcut yolların standardına getirilmesi çalışmaları ile bazı parkurlara yeni demiryolları yapılması sonrasında Yenice Lojistik Köyü üzerinden TCDD'nin taşıyacağı yük miktarının artmasını bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

Mersin'in Doğu Akdeniz'in toplama limanı olduğuna dikkat çeken Köprülü, Mersin Limanı'na yüksek kapasiteli bir demiryolu hattıyla bağlanmış Yenice Lojistik Köyü'nün kentin en büyük kapasiteli arka bahçesi olacağını dile getirdi. Bu yatırımla Mersin Limanı'nın en uzak hinterlandlarına kadar ulaşmayı hedeflediklerini kaydeden Köprülü, "Bu çerçevede, Mersin Limanının hinterlandı eskiden olduğu gibi ülke sınırlarının dışına uzanacak, Ortadoğu ve Orta Asya varışlı taleplere de hitap edebilecektir" diye konuştu. TCDD'nin lojistik köyde yük taşımacılığı ile tüm hizmetleri en iyi şekilde verebilmek, müşterilerin idari, teknik, sosyal tüm ihtiyaçlarını karşılayabilmek hedefinde olduklarını vurgulayan Köprülü, yükleri belirli merkezlerde toplamak suretiyle taşımaların kalitesini artırarak müşteri memnuniyetini azami seviyeye çıkarmak istediklerini söyledi.

TCDD olarak konteynır taşımacılığını teşvik etmeye çalıştıklarını vurgulayan  Köprülü, konteynırın her taşıma moduna uygun ambalaj türü olduğunu ifade etti. Taşıma aracı değişse de konteynır ile eşyanın farklılaşmadan ulaşacağı yere teslim edildiğini anlatan Köprülü, "Tüm dünyanın kullandığı taşıma sistemi bu. Biz de konteynırlaşmak istiyoruz" ifadelerini kullandı. Taşımada en düşük maliyetin denizyolu taşımacılığına ait olduğunu, ardından demiryollarının geldiğini kaydeden  Köprülü, böylece Mersin'de güçlü bir deniz ve demiryolu taşıması oluşturup iki taşıma modunun entegre bir yapıya dönüştürülerek gücün daha da artırılacağına işaret etti. Demiryolu taşıması yapan şirketlerin vagon yetersizliğini gündeme getirdiğini ifade eden Köprülü, "TCDD'ye ait 16 bin yük vagonu bulunmakta ve bunun yaklaşık 2 bin 500'ü özel sektör vagonudur. Sektörler artık liberalleşti. Şu anda herhangi bir özel sektör firması TCDD'nin teknik standartlarına uyarak TCDD'nin demiryollarında ticari demiryolu işletmeciliği yapabiliyor" diye konuştu.

 

Gümrüklü kapalı ambar da planlanıyor

 

Yenice'de oluşturulacak lojistik köyün, 384 dönümlük hacmi ile bölgeye yönelik taşıma hacminin tamamını karşılayacağına inandığını anlatan Köprülü, köyde, blok tren mesafesine uygun asgari 550 metrelik uzunlukta yükleme-boşaltma yolları ve yüksek rampalar bulunacağını,  açık sahalara ilave olarak 10 bin metrekare ebadında bir adet de gümrüklü kapalı ambar planlandığını kaydetti.

Yükleme-boşaltma yolları içinde; normal eşyaların dışında tehlikeli eşya için, dökme katı eşya ve otomobil taşımaları için de elleçleme ve stok alanları planlandığını bildiren Köprülü, yükleme-boşaltma yollarına hitap eden hizmenin bulunduğu yola bir adet elektronik kantar, ana hattın üzerine de bir adet dinamik kantar kurulacağını açıkladı. "Loko Bakım Deposunun yolları tren setlerinin uzunluğuna uygun olup, lokomotiflerimiz köydeki diğer faaliyetlerden etkilenmeden, buraya en az manevra ile girip-çıkabilecek" diyen Köprülü, köy içinde ofis ve bankalara otopark ve yeşil alanlar gibi diğer tesislere yer verileceğini bildirdi. 

 

Firmalar köy yakınında yapılaşıyor

 

TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, lojistik köyün yakın çevresinde demiryolu merkezli lojistik işi yapan firmaların yapılaşmaya başladığını belirterek,  yatırımın devreye girmesiyle birlikte Yenice'nin giderek büyüyen bir lojistik üs durumuna gelmesini beklediklerini söyledi. Köyde genel yükleme, boşaltma alanları ile açık ve kapalı ambarlama sahaları bulunacağına da değinen Köprülü, ayrıca konteynır terminalleri, forwarder ve acente tesisleri, sosyal ve idari tesisler, petrol istasyonları, araç bakım-onarım tesisleri, PTT, lokantalar, otel, sağlık tesisleri ve ibadet yerleri gibi genel hizmet tesislerinin de yer alacağını kaydetti. Avrupa'da 60'ın üzerinde lojistik köy bulunduğunu ve yaklaşık 2 bin 400 adet taşıma işletmecisinin bu köylerden yararlandığını anlatan  Köprülü, bu tür köylerin bölgelerinin rekabet gücünü artırdığını, istihdamın gelişmesine katkı sağladığını söyledi.


Kaynak: Derya EĞRİCAN GÜLEÇ - DÜNYA