Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / DHL, HAVA KARGO DA EZBER BOZDU

DHL, HAVA KARGO DA EZBER BOZDU

DHL, HAVA KARGO DA EZBER BOZDU09.02.2010

DHL Global Forwarding Türkiye, kötü bir yıl geçiren hava kargoda, yalnızca rotayı değiştirerek taşımada dünyadaki en büyük orana ulaştığını açıkladı.

Geçen yıl İkinci Dünya Savaşı’ndan sonraki en büyük düşüşü yaşadığı söylenen hava kargo sektöründe iyi haber Türkiye’den geldi. DHL Global Forwarding Türkiye, kötü bir yıl geçiren hava kargoda, rotayı Güney Asya Pasifik’e çevirerek, krize rağmen o ülkelerle yapılan taşımada dünyadaki en büyük orana ulaştığını açıkladı.

DHL Global Forwarding’in Halkalı’daki tesisleri kuruluşun dünyadaki önde gelen ağır toplarını ağırladı. DHL Global Forwarding Güney Asya Pasifik CEO’su Amadou Diallo ve Ortadoğu-Afrika CEO’su Enver Moretti; DHL Express’in 11 ülkeden sorumlu Direktörü Michel Akavi ile DHL Global Forwarding Türkiye Genel Müdürü Kerem İnanç, firmanın Türkiye’deki faaliyetleri konusunda açıklamalarda bulundular.

Moretti

Türkiye ile Güney Asya Pasifik arasındaki hatta ticari taşımacılık hacmindeki artışın geçen sene dünyadaki en büyük orana ulaştığını açıklayan Moretti ve Diallo, kargo biriminden alınan bilgilere göre Tayland’dan Türkiye’ye yapılan hava kargo taşımalarının yüzde 100; Türkiye-Singapur hattındaki hacmin de yüzde 300 büyüdüğünü kaydettiler. İki CEO, deniz kargosunda ise, hem Malezya, hem de Tayland’dan Türkiye’ye yapılan taşımacılık hacminin yüzde 110 oranında bir sıçrama gösterdiğini bildirdiler.

 

Türkiye’de moda yetkinlik merkezi açacaklar

diallo

 Moda üreten tüm ülkelerde faaliyet göstermeye çalışacaklarını ifade eden DHL üst düzey temsilcileri, “Kurduğumuz ve Türkiye’de kuracağımız yetkinlik merkezleri sayesinde bilişim ve IT çözümleri dışında özellikle askılı taşıma lojistiğinde konteynerlere transferler için paketleme çözümleri geliştirdik. Bunları yetkinlik merkezimiz vasıtasıyla uygulamaya geçireceğiz. Çünkü, özellikle

paketleme konusunda ülkeler arasında kalite uçurumları bulunuyor. Yetkinlik merkeziyle moda konusunda entegre çözümler üretmeyi hedefliyoruz” diye konuştular.

 
”3-4 yıl içinde Türkiye’de 1 numaralı tedarikçi olacağız”


İnanç 

Hedeflerinin arasında stratejik birleşmeler ve ittifaklar yapmak olduğunu açıklayan Morretti ve Diallo, “3-4 yıl içinde Türkiye’deki 1 numaralı lojistik tedarikçisi olmayı amaçlıyoruz.

Özellikle enerji üzerine konsantre olacağız. Çünkü, Türkiye’nin enerji konusunda çok önemli bir rol oynayacağına inanıyoruz. Enerjinin dışında genel olarak kimya sanayi, özelde de ilaç sektörüne odaklanacağız. Bir diğer hedefimiz de, proje taşımacılığında profesyoneller olarak Türkiye’de de tanınmak. Rüzgar türbinleri, hidroelektrik santralleri ya da fabrika kurmak gibi komple çözümler üreteceğiz. Bunların dışında Güney Sahra Afrikası’ndaki ticaret hattını da desteklemeyi planlıyoruz. Çünkü, Türkiye’den bu bölgeye doğru yoğun uçuşlar gerçekleşecek” açıklamasıyla Türkiye stratejilerini ortaya koydular.  

Kaynak: Lojiport