02.02.2010Marmaray, İstanbul Boğazı`nın 60 metre altından geçerek Avrupa yakasını Asya`ya bağlayacak. İstanbullular, Marmaray`la Halkalı`dan Gebze`ye 76 kilometrelik hattı 110 dakikada gidebilecek.
Marmaray projesi 13 milyona yaklaşan nüfusu, 2,5 milyon araç sayısı ile İstanbul`un en büyük problemi olan ulaşımın çözülmesine önemli katkı sağlayacak. Halkalı`dan Gebze`ye 76 kilometrelik hattı 110 dakikada gidebilecek İstanbullular, projeye yapılan eklemelerle Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanlarına Marmaray`la ulaşabilecek. Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü`nün (DLH) Marmaray`da yaptığı revizyonu sonrası Halkalı`dan Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanı`na rahatlıkla ulaşabilecek. Marmaray Ataköy istasyonundan Atatürk Havalimanı`na 3 kilometrelik ek hat yapılacak. Asya yakasında ise Pendik istasyonu ile Sabiha Gökçen Havalimanı arasına 3 duraktan oluşan 10 kilometrelik ek hat inşa edilerek İstanbul`un iki havalimanı demiryolu ile birbirine bağlanmış olacak. Projenin 29 Ekim 2013`te tamamlanmasıyla Halkalı`dan çıkan bir vatandaş 100 dakikalık yolculukla Sabiha Gökçen`e ulaşabilecek.
Marmaray`ın İstanbul`un en doğusuyla en batısını sardığını belirten DLH Marmaray Bölge Müdürü Haluk Özmen, `Marmaray, İstanbul ulaşımının ana omurgası olacak. Büyükşehir Belediyesi ile yapılan entegrasyon çalışmaları sonucu Kadıköy-Kartal metrosu ile Ayrılıkçeşme de Marmaray`a entegre oluyor. Üsküdar-Ümraniye metrosu Marmaray`ın Üsküdar istasyonuna entegre oluyor. Yenikapı`dan Taksim-4. Levent-Atatürk Organize Sanayi metrosuna geçiş yapılabilecek. Sistem yük, yolcu ve banliyö trenlerinin çalışmasına uygun olarak yapılıyor. 76 kilometrelik bu hatta gece saat 12`den sabah 5`e kadar yük trenleri çalışacak.` diye konuştu.
Marmaray`ın havaalanlarına bağlantısı için geçen yıl yapılan proje çalışmalarının tamamlandığını kaydeden Özmen, `Marmaray`n Atatürk ve Sabiha Gökçen`e uzatılması için yapılan fizibilite çalışması tamamlandı. Yapılacak ek hatlarla projenin tamamlanmasıyla Marmaray`ın Atatürk ve Sabiha Gökçen ile bağlantısı olacak. Ataköy`den havaalanına 1 durak, Pendik Kaynarca`dan Sabiha Gökçen`e ise 3 durak ile ulaşılacak.` dedi.
Marmaray ile İstanbul`un kent içi ulaşım sorununa toplu taşımacılıkla köklü bir çözüm getirmeyi amaçladıklarını belirten Haluk Özmen, `Proje kapsamında, Avrupa yakasındaki Halkalı`dan Anadolu yakasındaki Gebze`ye kesintisiz, çağdaş, yüksek kapasiteli, hızlı, çevre ve tarihi dokuyu tahrip etmeyen, diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyonlu 76,3 kilometrelik yüzeysel metro inşa edilecek. Ancak Marmaray, bir dünya kenti olan İstanbul`un sadece kent içi ulaşım sorununa köklü çözüm getirmesi açısından değil, İstanbul`un tarihi ve doğal güzelliklerinin korunması, demiryolu ulaşım sisteminin gelişmesi, ülkemizin stratejik konumu açısından da önem taşıyor. Avrupa Birliği`nin hızlı tren ağlarıyla uyumu yönünde önemli bir adım olan Marmaray, Ankara-İstanbul hızlı tren, Kars-Tiflis projeleri gibi projelerin gerçekleştirilmesiyle birlikte, Avrupa`dan Asya`ya, batıdan doğuya kesintisiz, hızlı, ekonomik bir demiryolu bağlantısı sağlayacak.` açıklamasında bulundu.
Kaynak: Ulastırmahaber