Gündem

YILDIRIM: 2003DEN BU YANA SADECE BÖLÜNMÜŞ YOLLARA 24 MİLYAR LİRA HARCADIKYILDIRIM: 2003DEN BU YANA SADECE BÖLÜNMÜŞ YOLLARA 24 MİLYAR LİRA HARCADIK27.01.2010

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 2003 yılından bu yana sadece bölünmüş yollara 24 milyar lira para harcandığını belirterek, ''24 milyar liraya ne yapılır? derseniz, Estonya gibi bir ülkeyi sıfırdan inşa edecek bir bütçeden bahsediyoruz'' dedi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım; Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu'nun açılışını gerçekleştirdi. Başbakan Erdoğan, törende yaptığı konuşmada, bölünmüş yolu hizmete açarak, ''ölüm virajları'' adıyla kötü şöhret kazanmış bu yolun adeta kaderini değiştirdiklerini söyledi. Erdoğan, 7 yılda 23 katrilyon Türk Lirası yatırım yaparak, 11 bin 400 kilometre yeni bölünmüş yol inşa ettiklerini belirterek, ''79 senede 6 bin kilometre yol yaptılar, bu ülkede biz 7 senede 11 bin kilometre yol yaptık'' dedi Bu töreni veren, vermeyen, bu heyecanı paylaşan, paylaşmayan medya kuruluşları bulunduğunu söyleyen Erdoğan, şunları kaydetti: ''Dün Elmadağ rampalarının açılışını yaptık. 5 televizyon kanalı verdi. Diğerleri veremediler. Diğerleri neyi veriyor, bir yerde ufak olumsuzluk yakalasın onu versin. 'Şok, şok, şok' onu versin. Sizin bu ülkede yapılan hayırlı işleri paylaşmak diye bir heyecanınız yok mu? Şu anda bu heyecanı bizimle paylaşıp televizyon başında bizi izleyenlere sesleniyorum. Bu yollar 10 yıl önce ne idi, bugün ne? Buralardan, bu ölüm rampalarından nasıl geçiyorduk? Ama şimdi huzurla, güvenle geçeceksiniz. Geçmişteki sıkıntıları yaşamadan geçeceksiniz. Bütün bunları biz hangi düşünceyle yaptık. Bizim size aşkımız var biz dertliyiz.'' Bu yollar nedeniyle annelerin evlatlarına, evlatların annelerine acı haberlerin ulaştığı tabloların ortadan kaldırılmasını amaçladıklarını anlatan Erdoğan, Türkiye'nin gerçekten Atatürk'ün ifade ettiği muasır medeniyet seviyesinin üstüne çıkması için ülkeyi geniş yollarla öreceklerini ifade etti. Erdoğan, açılan yolun 3 gidiş, 3 geliş olduğunu, bu işlerin lafla değil, icraatla yapıldığını belirterek, ''Şu anda bölünmüş yol uzunluğunu hamdolsun 17 bin 500 kilometreye ulaştırdık'' dedi.

Türkiye'nin her ilinde, ilçesinde hatta KÖY-DES projesiyle köylerde yol yatırımlarına büyük önem verdiklerini ifade eden Erdoğan, inanarak çalıştıklarını söyledi. Erdoğan, Anadolu'da söylenen ''İnanç öyle bir şeydir ki, tekeden bile süt çıkartır'' sözüne çok inandığını dile getirerek, ''Onun için inanacaksın önce. Bu anlayışla yola çıktık. Bu anlayışla 7 senede şehirleri birbirine, ülkemizi de dünyaya çağdaş, kaliteli yollarla bağladık'' dedi. Türkiye'nin karayollarının ''ölüme yolculuk değil'', ''umuda yolculuk'' olmasını, yolların gönülleri, sevenleri buluşturmasını istediklerini anlatan Erdoğan, ''Buradan geçen sürücü, kamyoncu kardeşim, yolcu kardeşlerim bize bir hayır duası ederse, Allah razı olsun şu yolu yapanlardan derse bu bizim için en büyük bahtiyarlıktır'' şeklinde konuştu. Başbakan Erdoğan, bu yola çıkarken ''Biz Ferhat'ız, milletimiz de Şirin'' dediklerini anımsatarak, ''Ferhat dağları deldi biz de dağları deldik. İşte Ertuğrul Gazi işte Osmangazi tüneli... Mesele bu, aşk sevda, millete aşk...'' dedi.

Bu medeniyet yolculuğunda milleti rahatlatmanın huzuru içinde olduklarını belirten Erdoğan, şöyle konuştu: ''Bugün buraya gelemeyen kardeşlerim var. Onlar da zaten bu yolları kullanırken bunun mutluluğunu ve huzurunu duyacaklar. Durmak yok kar kış demeden yola devam. Çünkü Ankara'ya tıkanıp kalmak suretiyle bu hizmetler yürümüyor. Ben yaz mevsiminde de Bakanıma dedim ki 'Sayın Binali, değerli kardeşim. Bak, bu müteahhitler akşamları çalışmıyor. Müteahhitlerimizle görüşeceksin, 24 saat çalışacaklar, 3 vardiya. Niye? Biz yarış içindeyiz. Çok geciktik. Bunları aşmamız lazım. Sağ olsunlar, daha önceleri geceleri çalışmayan o makineler, aydınlatma yapılarak geceleri de çalışmaya başladı. At binenin, kılıç kuşananın.'' ''Önce insan'' diyerek yola çıktıklarını, insan öncelikli bir program hazırladıklarını anlatan Erdoğan, şunları kaydetti: ''Devleti öne alan değil, insanı öne alan, devleti ise insanının hizmetkarı kılan bir anlayışla yola çıktık. Ne diyordu Şeyh Edibali 'İnsanı yücelt ki devlet yücelsin'. İnsanınız güçlü olmazsa, halkınız huzurlu olmazsa, halkınız mutlu olmazsa o devlet güçlü olabilir mi? veya güçlü olsa ne yazar ve biz bunu başardık. Daha iyi olacak, her şey hallolmuş değil. Yapılması gereken daha çok şeyler var. İnşallah bunlar da olacak ama sizlerle beraber olacak. El ele, omuz omuza vereceğiz. Bizim bir milli birlik projemiz, kardeşliğimiz var. Demokratik açılım sürecimiz var. Aramıza fitne fesat sokmak isteyenlere, ayrımcılık yapmak isteyenlere sizler fırsat vermeyeceksiniz. Bu ülkede Türküyle Kürdüyle Lazıyla Çerkeziyle Gürcüsüyle ne gelirse aklınıza etnik unsurların hepsi dahil yaratılanı yaradandan ötürü sevmek suretiyle bir gönül birlikteliğini oluşturacağız. Bizim bölgelerimiz arasında ayrımcılık olmayacak, batı ne ise doğu o olacak, kuzey ne ise güney o olacak. İşte bu iktidar bunu başarıyor. İnşallah teröre karşı hep birlikte mücadelemizi sürdürüyoruz, sonuna kadar sürdüreceğiz ve ülkemiz asla teröre kurban edilmez. Bunu da beraber başaracağız. El ele başaracağız, omuz omuza başaracağız.''

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, törende yaptığı konuşmada, burasının sadece bir bölünmüş yol değil, tarihe yüzyıllar boyunca tanıklık yapmış, İpek Yolu üzerinde kervansarayların bulunduğu bir güzergah olduğunu kaydetti. Bu güzergahın, ülke nüfusunun yüzde 65'ini barındıran, ticaretin, üretimin merkezi olmuş İstanbul, Adapazarı, Kocaeli, Bursa, Eskişehir, Ankara, Kütahya gibi illeri birbirine bağlayan, ülkenin hayat damarlarından biri niteliğinde bir yol olduğunu ifade eden Yıldırım, bu yoldan Eskişehir'den Bursa'ya, Ankara'ya, İstanbul'dan Antalya'ya, kısacası doğuyla batı, kuzeyle güney arasında 18 ile doğrudan ulaşımın sağlandığını söyledi Yıldırım, 134 kilometre uzunluğundaki yolun yapımına 2003'te başlandığını ve tüneller ve viyadükler açılarak, yamaçlar ve dağların geçildiğini anlattı.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatlarıyla son 2 yılda yolun yapımının hızlandığına dikkati çeken Yıldırım, şöyle devam etti: ''Geçmişte yaşanan sorunlarla proje neredeyse durma noktasına gelmişti. Ancak yaptığımız düzenlemeyle tam 1.5 yılda gerek Karayollarımız, gerekse yüklenici firmalar, gece gündüz, yaz kış, fırtına bora demeden çalışmalarını tamamladılar. Yıllar önce bu yol ilk defa trafiğe açıldığında günlük geçen araç sayısı 800'ü geçmiyordu, bugün 18 bine çıktı. İşte yolun ne kadar önemli olduğunu, ne kadar büyük bir ihtiyaç olduğunu bu sayılar açık şekilde ortaya koyuyor. Çocukluğumuzdan, gençliğimizden beri bu yolla ilgili ölümlü kaza haberlerini dinlerdik. Bu güzergahta yaptığımız rampalar, tüneller, viyadüklerle bütün bu zor coğrafyayı aşarak bölünmüş yolu hazır hale getirdik. Köprülü kavşak gerekiyorsa köprülü kavşak, viyadük gerekiyorsa viyadük, tünel gerekiyorsa tünel yaptık. Yeter ki vatandaşımız rahat etsin, daha güvenle, daha emniyetle seyahat etsin.'' Yıldırım, bu yol için 1 milyar lira harcandığını bildirerek, ''Bakın Bilecikliler şöyle diyor; (Bozüyük-Mekece yolu, hem kar var hem dolu, sen geçmem dersen bu yolu, Bilecikli seçer en doğrusunu.) İşte Bilecikli en doğrusunu seçti, yolunu da yaptık, gönlünü de yaptık, daha sonra hızlı trenini de yapacağız'' diye konuştu.

2003 yılından bu yana bölünmüş yollarla ilgili önemli yatırımlar yapıldığını belirten Yıldırım, yolun ve suyun medeniyet olduğunu söylediklerini, yolları yapmaya, hizmetleri aralıksız sürdürmeye devam ettiklerini ve edeceklerini dile getirdi.Yıldırım, şunları kaydetti: ''2003'ten bu tarafa sadece bölünmüş yollara 24 milyar lira para harcadık. (24 milyar liraya ne yapılır?) derseniz, Estonya gibi bir ülkeyi sıfırdan inşa edecek bir bütçeden bahsediyoruz. İnsanımız buna layıktır. Bu yolları yaptık, böldük, memleketi, milleti birleştirdik, doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine insanımızı birbirine kavuşturduk. İşte hizmet bu. Yolun bir yıllık getirisi 115 milyon lira. 1 milyar para harcadık. Demek ki artık bu yol, 5-6 yıl içerisinde kendini amorti edecek. Böyle de bir özelliği var. Bölünmüş yollarla yaptığımız çalışmalarla 1 yılda yakıt ve zaman tasarrufundan kazancımız 4 milyar lira. Bütün harcadığımız 24 milyar lirayı 4'e böldüğümüzde, yaptığımız bu yatırım, sadece zaman ve yakıt tasarrufuyla 6 yılda geri dönüyor, ekonomiye ve çevreye olan olumlu katkısı da cabası.''

Yıldırım, açılışı yapılan Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu güzergahının, karayollarının olduğu gibi hızlı trenin de kavşak noktası haline geldiğini bildirdi. Faaliyetine devam eden Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Treni'nin, Eskişehir-İstanbul arası güzergahının Bilecik rampalarından Sakarya'ya, oradan da İstanbul'a uzanacağını anlatan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Burada bir hızlı tren güzergahı da Bursa'dan Ankara'ya, İstanbul'a bağlanacak. Bunun da temelini bu sene atacağız inşallah. Böylece Bursa Eskişehir'e, Eskişehir Ankara'ya, Eskişehir İstanbul'a, Kütahya Eskişehir'e, Ankara'ya ve İstanbul'a daha da yakınlaşacak, milletimiz birbiriyle kaynaşacak, ticaret yapacak, alışveriş yapacak, milli birlik ve beraberliğimiz de böylece daha pekişecek. Bozüyük-Mekece-Adapazarı Bölünmüş Devlet Yolu'nun yapımında emeği geçen yüklenici firmalar başta olmak üzere Bakanlar, çalışma arkadaşlarımız, bu bölge insanlarına yaptıkları katkılardan dolayı teşekkür ediyorum. Yaptığımız hizmetlerle muhalefete verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı da özür diliyoruz. Yolunuz hayırlı uğurlu olsun, yolun açık, geleceğin aydınlık olsun Türkiye.''

Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72