Dünya Denizcilik Konseyi ile üyeleri, IMO’ya dünya gemi filolarının sera gazı etkisini düşürüp, karbon oranları ve yakıtta optimasyonu yakalamak amacıyla yeni gemi verimlilik sistemi (Vessel Efficiency System) önerdi.
Dünya Denizcilik Konseyi’nin IMO’ya sunduğu yeni gemi verimlilik sistemi önerisi, hem faaliyetteki, hem de filolara yeni katılacak olan gemilerde uygulanmasını kapsıyor.
Böylece yeni gemiler, verimlilik standartlarını getirecek ve uymakta zorunlu olacakları enerji tasarruflu teknolojilerinin gelişimine göre inşa edilecekler.
Söz konusu bu standartlar bir çok ülkede yakıt verimliliği bazında otomobil ve diğer ağır yük araçlarına örnek teşkil edecek.
VES altında sunulan öneri, aynı zamanda daha önce geliştirilmiş verimlilik standartlarına da konu teşkil edecek.
Bu standartlar daha az agresif görünmesine karşın, bunların da zamanla yıpranması ve güncelliğini kaybetmesi kaçınılmaz olacak. Standartların uygulanmasında en fazla zorluğu 25-30 yıllık gemilerin çıkarması bekleniyor.
eyfr'da yer alan haberde, VES önerisi altında bu standartları karşılayan gemiler, karşılayamayanlara göre ücret uygulamasında serbest olacakları belirtildi. Ücretler IMO tarafından yönetilen bir fonda toplanacak.
Kaynak: LH