İstanbul Üniversitesi Lojistik Kulübü tarafından düzenlenen etkinlikte Demiryolu taşımacılığı ve Marmaray projesi değerlendirildi.
Etkinlikte Demiryolu Taşımacılığı Dernek Başkanı Mete Tırman ve Marmaray Koordinasyon Komisyonu Başkan Yardımcısı Ufuk Kınık konuk olarak yer aldı.
Tırman ve Kınık öğrencilere demiryolu taşımacılığı ve Marmaray projesi konularında detaylı bilgi verdi.
Marmaray Koordinasyon Komisyonu Başkan Yardımcısı Ufuk Kınık “İstanbul’un en önemli sorunu her zaman trafik ve ulaşım oldu” dedi. Marmaray Projesi’nin İstanbul’u 100 yıllık tasarım ömrüne sahip bir demiryoluna kavuşturacağını belirten Kınık, Marmaray projesi tamamlandığında tek yönde saatte 75 bin yolcu taşınacağını, banliyö hattının da proje kapsamında iyileştirileceğini belirtti.
Son yıllarda İstanbul’un ulaşım sorununu çözmek için de pek çok proje yapıldığını vurgulayan Kınık “2023 yılına kadar yapılması planlanan projeler ile bu sorunun en aza indirilecek” dedi…
Marmaray Koordinasyon Komisyonu Başkan Yardımcısı
Ufuk Kınık’tan sonra söz alan DTD Başkanı Mete Tırman konuşmasına “ Gençlerin daha çok sorumluluk almasını bekliyorum. Fikir üretmekte çok eksik bir toplumuz” dedi. Türkiye’de demiryolu taşımacılığı oranının yüzde 5’ler seviyesinde olduğuna dikkat çeken Tırman,
gerekli yatırımlar yapılırsa 2023 yılında demiryolunun taşımacılıktaki payının yüzde 20’ye yükseleceğini belirterek sözlerine şöyle devam etti: “2050 yılında Türkiye’de yapılan taşımanın 3.2 milyar tona ulaşması bekleniyor. Dünyanın en büyük 6. ekonomisi Türkiye ekonomisi olacak deniyor... Ancak bu durumda Türkiye’nin en büyük sorunu da ulaştırma sorunu olacak. Düzenlenen Ulaştırma Şurası’nın buna çözüm getirmesi, taşıma modları arasında dengenin sağlanması gerekli” dedi.
1923 yılında kişi başına düşen demiryolu oranının 23 metre iken, 2009’da bu oranın 11 metreye düştüğü belirten Tırman, “Avrupa Birliği’nde taşımanın temel taşları değiştirildi. Demiryolları ağırlık kazanıyor.. Türkiye de AB’ye girmek istiyorsa gerekli düzenlemeleri yapmalı” dedi.
Ayrıca Tırman, demiryolu taşımasının aynı zamanda yeşil taşıma olduğunu söyledi. Avrupa Birliği’nin karbondioksit salınımını azaltmak için çeşitli projeler ortaya koyduğunu hatırlatan Tırman, bu çalışmaya katılmayan 3 ülkeden birinin Türkiye olduğunu söyledi. “ Türkiye yurtdışında yeşil anlamında adı anılmayan bir ülke” diyen Tırman “Yeşil taşıma” Türkiye’nin sloganı olmalı “ diyerek sözlerini tamamladı.