Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDE LOJİSTİK ÜSLER

ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDE LOJİSTİK ÜSLER

ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNDE LOJİSTİK ÜSLER25.11.2009

Ülkemizde mevcut yüzlerce Organize Sanayi Bölgesi içerisinde hangisinin bir lojistik üs olma yeteneğine sahip olduğunu veya olmak istediğini hep merak etmişimdir.

Ne zaman ki,  Nisan 2008’de dönemin Tekirdağ Valisi Sayın Aydın Nezih Doğan’dan, Tekirdağ’ın ilçesi Çorlu’da Organize Lojistik Kent kurulmasına yönelik çalışmaların başladığını öğrendim… bu sefer merakım daha da arttı.

Sayın Valinin; Tekirdağ’ın… havaalanı, denizyolu ve otoyola doğrudan erişimi ile gelecek ekonomik vizyonunu, lojistik hizmetler üzerine kurduklarını bizlere belirtmeleri üzerine de adeta ne diyeceğimi şaşırmıştım.

Sayın Aydın Nezih Doğan’ın sözlerine devamla, Çorlu Organize Lojistik Kenti’nin otoyol ve demiryoluna doğrudan erişimli olacağını, Çorlu Havaalanı veya Silivri civarına inşası düşünülen İstanbul’un üçüncü havaalanıyla, Tekirdağ’ın Akport ve Asyaport limanlarına demiryolu bağlantılı olması için çalışmaların sürdüğünü belirtmeleri karşısında ise, hayretim sevince dönüşmüştü.

Sayın Vali’ye aktardığım görüşlerde ise, Türkiye’de bir ilk’e imza atıldığını vurgulayarak, Trakya Bölgesi’nde lojistik merkez olmaya en uygun yerlerden birinin Çorlu olduğunu, bölgenin coğrafi potansiyeli, sanayi ile bağlantısının İstanbul’la kontrollü, gelişmiş ulaşım ağının yanı sıra, en önemlisi… çeşitli taşıma modlarının entegrasyonu açısından da intermodal taşımacılığın başlangıç ve bitiş noktaları olabileceğini belirttim. Planlanan lojistik üs’te, tüm lojistik şirketlerinin yer almayı tercih edeceklerini aktarmış… TOBB, Tekirdağ-Çorlu Sanayi ve Ticaret Odaları’nın ortak girişimleriyle, organize sanayi bölgesi statüsünde bir lojistik merkez oluşturulmasının destekçisi olacağımızı da özenle ifade etmiştim.

Söz konusu görüşmeler sonrası, “Küreselleşen Ticarette Lojistik Merkezlerinin Ülke ve Bölge Ekonomisi Üzerine Etkileri ve Çorlu Örneği” ana başlığı ile geniş katılımlı sempozyumda da proje masaya yatırıldı. Kamu-Sektör iş birlikteliği ile ortak hedefler saptandığında tarih Nisan 2008’i gösteriyordu.

 

 

Aradan geçen 18 ay içerisinde gelişmeleri takip etmeyi adeta bir görev edinerek, konunun takipçisi oldum. Bu süreçte neler olduğunu mutlak sizler de merak ediyorsunuzdur... gelelim son gelişmelere.

Öncü valimiz Sayın Aydın Nezih Doğan şu an başka bir görevde.

Edindiğim bilgilere göre; projeyle ilgili yapılan yüz binlik çevre planına bazı itirazlar olmuş ve şu an bu itirazların sonuçlandırılması bekleniyormuş… Sürpriz değil... bizler yürüyen tekere çomak sokmakta pek becerikliyizdir.

Çorlu’ya alternatif, Çerkezköy Barbaros Bölgesinde üs kurulmasının söz konusu olduğundan bahsediliyor.                                                       Söz konusu da... bu bölgenin dere yatağı olduğunu bilmeyenlere özellikle duyurulur. Dere yatağına yapılan tesislerin akıbetini ve Trakya’da yaşanan sel felaketlerini de göz ardı etmemek gerekir.

Çevre Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı vb. diğer Kamu Kurumları artık bir karar verse de, daha fazla beklemeden “Türkiye lojistik üs olmalıdır” dediğimiz üslerden hiç değilse birisine en kısa zamanda sahip olabilsek.

Benim Türkiyem... gönül verdiğim lojistik sektörüm... öncü Devlet felsefesiyle… arzu ettiği, layık olduğu güzelliklere erişebilmeyi fazlasıyla hak etmektedir…

Kaynak: UTA Dergisi