Gündem

KALİTE ÖDÜLÜ İDO VE BORUSANINKALİTE ÖDÜLÜ İDO VE BORUSANIN25.11.2009

Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve TÜSİAD tarafından bu yıl 17'ncisi düzenlenen ulusal kalite ödüllerinin sahipleri belli oldu.

"Mükemmellikte Süreklilik Ödülü"nü Eskişehir Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi, işletmeler kategorilerinde ulusal kalite büyük ödülünü Borusan Lojistik ve ulusal kalite başarı ödülünü de İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) aldı. Kalite Ödülü Yürütme Kurulu Başkanı ve Sakarya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman, Türkiye'de toplam kalitenin yaygınlaşmasında ulusal kalite ödüllerinin önemli rol oynadığını söyledi. Mükemmellik modeli esas alınarak yapılan değerlendirme sonucunda Borusan ve İDO iki büyük ödülü kazanırken, 11 kurum ve kuruluşun mükemmellikte kararlılık ve 17 kurum ve kuruluş da mükemmellikte yetkinlik belgesi almaya hak kazandı.

Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç: Mükemmellik sonu gelmeyen bir yolculuktur

Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen ödül gecesinde Ulusal Kalite Büyük Ödülü’nü Borusan Lojistik adına Genel Müdür Kaan Gürgenç aldı. Mükemmelliğin sonu gelmeyen bir yolculuk olduğuna inandıklarını belirten Gürgenç şunları söyledi:
“Ülkemize hep daha iyiyi vermek, ilkelerimiz ve başarılarımızla her gün biraz daha güçlenmek ve mükemmellik iddiamızı geleceğe taşımak için yarın ve sonrasında da maksimum gayreti göstereceğiz. Geçen yıl Büyük Ölçekli Kuruluşlar kategorisinde Başarı Ödülü aldığımızda, mükemmellik yolculuğunun bizim için tamamlanmadığını, bunun sonu olmayan bir çaba olduğunu belirtmiştik. Çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürdük ve bu kez de Büyük Ödülü aldık.
Bu başarıda, ülkemizde bugüne kadar hayata geçirilmiş en güçlü yönetim uygulamalarının örneklerini oluşturan Borusan Grubu’nun bir üyesi olmamızın önemli payı var. Ülkemize karşı mükemmel olma sorumluluğumuz var. Hep daha iyiyi arayarak mükemmellik yolculuğumuzu önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz. Büyük ödüle bizi layık gören KalDer’e, bu süreç boyunca her zaman yanımızda hissettiğimiz tüm müşterilerimize, tedarikçilerimize, çalışanlarımıza ve Borusan dostlarına teşekkür ediyorum.”
2001 yılından bu yana her yıl ortalama %35 büyüyen Borusan Lojistik, modern yönetim uygulamalarını stratejik hedeflerine ulaşmada araç olarak kullanıyor ve tüm bunları EFQM Mükemmellik Modeli şemsiyesi altında yöneterek, mükemmellik yolculuğunda durmadan ilerliyor. 2005 yılında katıldığı Ulusal Kalite Hareketi ile bu yolculuğu resmileştiren Borusan Lojistik, 2006 yılında da “Mükemmellikte Yetkinlik” belgesini 5 yıldızla alan ilk firma olmuştu.
2008 yılında uluslararası ilk ve tek insan kaynağı standardı olan IIP – Investors in People sertifikasını alan Borusan Lojistik, 2009 yılında da strateji yönetimi alanında uluslararası çapta verilen tek ödül olan Strateji Oscar’ı Hall of Fame (Şöhretler Kulübü) ödülünü bu yıl Avrupa’da ticari organizasyon alanında tek başına aldı. Dünyanın en önemli 50 düşünürü arasında yer alan Dr. Robert Kaplan ve Dr. David Norton tarafından geliştirilmiş “Strateji Odaklı Organizasyon Modeli” değerlendirmesinden başarıyla geçen Borusan Lojistik, dünyada bu ödülü alan ilk lojistik firması oldu.

İDO Genel Müdürü Paksoy: “Kalite yolculuğu bitmeyen bir süreçtir”

Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen ödül gecesinde Ulusal Başarı Ödülü’nü İDO adına Genel Müdür Ahmet Paksoy aldı. 2006 yılında katıldıkları Ulusal Kalite Hareketi ile bu yolculuğu resmileştirdiklerini belirten İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, verdikleri destekten dolayı başta İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a, yönetim kuruluna ve bu yorucu süreçte gece günden demeden özverili çalışmalarından dolayı İDO personeline teşekkür etti.

Kalite yolculuğunun bitmeyen bir süreç olduğunu hatırlatarak kamu kurumlarında kalite çalışmaları yapmanın zorluğuna da değinen Paksoy, İDO’nun taşıdığı yolcu ve araç sayısı ve sunduğu hizmet kalitesiyle bir dünya lideri olduğunu ifade etti.  

Mükemmellik modeli esas alınarak yapılan masa başı ve saha ziyaretleri değerlendirme sonuçlarına göre Borusan Lojistik ve İDO iki büyük ödülü kazanırken,

bu yıl 11 kurum ve kuruluş mükemmellikte kararlılık, 17 kurum ve kuruluş mükemmellikte yetkinlik belgesi almaya hak kazandı. Eskişehir Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi de “Mükemmellikte Süreklilik Ödülü’nü” aldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İGDAŞ’ta Mükemmellikte Yetkinlik belgesi alan kurumlar arasında yer aldı.

 

Kaynak: Lojiport

Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72