Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Eğitim ve Etkinlikler / 24 ARALIK İTHALAT VE GÜMRÜK UYGULAMALARI

24 ARALIK İTHALAT VE GÜMRÜK UYGULAMALARI

24 ARALIK İTHALAT VE GÜMRÜK UYGULAMALARI18.11.2009

AMAÇ: Rekabetin yoğun olarak yaşandığı dünyamızda sadece iç pazarlarda müşteri bulmak işletmeler için özellikle kriz dönemlerinden hasarsız çıkmaları için yeterli olmamaktadır. İç pazarda mevcut ve potansiyel müşterilerin alım güçleri, dış pazarlardaki müşteriler kadar olamamaktadır. Bu nedenle sadece iç pazara çalışan firmalar bir müddet sonra müşteri bulmakta ve tahsilatta büyük zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Bu eğitimle ithalat amaçlı çalışan firmaların bu işlemleri gerçekleştirirken karşılaşabilecekleri sorunlar anlatılmaya, bu sorunlara çözüm bulunmaya çalışılmaktadır. Ayrıca bu işlemler esnasında hangi mevzuat ile muhatap olunduğu, mevzuatta yer alan özellikli hükümler, ödeme ve teslim şekilleri ile akreditif örnekleri uygulama örnekleriyle birlikte anlatılmaktadır.

 

Seminer Süresi: 1 Gün

 

Eğitmen: Doç. Dr. S.Burak ARZOVA

 

İçerik & Yöntem:

·         Gümrük Kanunu ve Yönetmelik

·         Mevzuatın Ana Çerçevesi ve Uluslararası Ortam

·         Gümrük Mevzuatının Uygulama Alanı

·         Gümrük Mevzuatında Temsil Kavramı

·         Karar ve Bilgi Kavramları

·         Bağlayıcı Tarife Bilgisi ve Bağlayıcı Menşe Bilgisi

·         İhracat, İthalat ve Transit Rejimleri ve Uygulamaları

·         Serbest Bölgeler ve Mevzuatları

·         Antrepo Mevzuatı

·         Antrepolarının İşleyişi

·         Kambiyo Mevzuatı

·         Global Teminat Sistemi

 

Seminerde Cevabını Bulacağınız Sorular:

 

  • Nasıl Müşteri Bulunur ?
  • En Sağlam Ödeme Şekli Hangisidir ?
  • Akreditif Analizi Nasıl Yapılır ?
  • Nasıl İthalatçı Olunur ?
  • Tarife Verirken neye Dikkat Edilir?
  • Gümrük Sistemi Nasıl Çalışır ?
  • Hangi Belgelerle işlem Yapılır ?
  • Gümrük Müşaviri ile Olan ilişkiler nasıl olmalıdır ?
  • Düzenleyici Kurumlar Kimlerdir ?

 

 

 

Etkinlik             :İTHALAT ve GÜMRÜK UYGULAMALARI”

Seminer Süresi : 09:30 – 12:30 /  13:30 – 16:30

Seminer Ücreti  : UTİKAD üyeleri ve öğrenciler için    95 TL + KDV

                            Üye olmayan kişi ve kurumlar için  125 TL + KDV

 

Önemli Not        : Katılımcı sayısı 12 kişi ile sınırlandırılmıştır. Kesin kayıt için T. Vakıflar Bankası Florya Şubesi 448-00158007296271548  numaralı UTİKAD İktisadi İşletmesi hesabına seminer ücretinin yatırılması gerekmektedir.

 

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr