utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
EKOL, DEV LOJİSTİK ÜS KURUYOR
EKOL, DEV LOJİSTİK ÜS KURUYOR
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
03.11.2009
Ekol Lojistik, Gebze'de Eylül ayında satın aldığı 101 metrekarelik arazi üzerine lojistik kampüsü kuruyor. Saatte 800 paletlik çıkış hızıyla Avrupa'nın en büyük tesisi olacak.
Toplam 80 milyon Euro'ya mal olması planlanan proje için bir yıla yakın saha çalışması yaptıklarını açıklayan Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, projenin iki farklı yapıdan oluştuğunu kaydetti. 160 bin paletten oluşacak ilk binanın tamamen palet depolamaya yönelik olacağını aktaran Musul, ikinci binanın ise malların giriş-çıkış işlemleri veya katma değer hizmetlerin promosyon takibi işlemlerinin yapılacağı 20 bin paletlik konvansiyonel bina olduğunu belirtti. Tesisin depolama alanı olarak İngiltere'de 250 bin paletlik kapasiteye sahip Quin Cam'dan sonra Avrupa'nın ikinci büyük tesisi olacağını dile getiren Musul, ' Saatte 200 paletlik çıkış hızına sahip olacak. Bu bakımdan da Avrupa'nın en büyük tesisi' dedi. İnşaatın iki aşamalı olarak tamamlanacağını açıklayan Musul, 2010'un ilk çeyreğinde tamamlanacak birinci aşamada otomasyon kapasitesinin yarısıyla konvansiyonel ürünlerin tamamını hayata geçirmeyi, 2010 sonuna kadar da otomasyonun kalan bölümünü tamamlamayı hedeflediklerini aktardı.
Tesisin kurulu kapasitesinin yaklaşık üçte ikisinin hızlı tüketim ürünleri pazarında yer alan büyük bir markaya ait olacağını kaydeden Musul, ' Marka bunu 5 yıllık dönem içinde dolduracak. 5 yıllık dönem boyunca eksik kalan kısmını diğer firmalar için kullanacağız. Kapasitenin üçte biri de sağlık ve ilaç sektöründen farklı müsterilerimize ayrılacak' dedi. yatırımın ihalesinin 1,5 yıl önce yapıldığını aktaran Musul, ' Temmuz ayında karşılaştırılan, Eylül ayında arazisi alınan, krize rağmen yapılamsında fayda görülen bir yatırım. Tamamen var olan bir hacmin depolanması için yapılıyor. bu süreçte krizin getirdiği artıları da gördük; 160 bin paletlerik kısımdaki çelik maliyetlerinde ciddi düşme yaşandı. inşaat maliyetleri düştü. Tek dezavantajı aldığımız avantajların finansman maliyetine gidecek olması. Kapalı alanı 120 bin metrekare, oturum alanı 40 bin metrekare olacak bu yatırımın öz kaynağında %20'lik dilimi kapsayacağız, belli bir bölümü tedarikçi finansmanıyla sağlayacağız, kalan bölümünde de kredi kullananacağız' diye konuştu.
Ekonomik kriz süresince krizi iyi yönetemeyenlerin eleneceğini söyleyen Musul, ' Kapasite eksikliği yaşayıp da bunu hizmet kalitesine yansıtanlar müşteri kaybedecektir. Bizim şu anda ölçek ekonomisini izlemenin getirdiği bir avantajımız var" dedi. Bu ortamın birleşme ya da satın almalar için uygun olduğunu söyleyen Musul, 'Hedefimiz mayıs sonuna kadar maliyetlerimizi ciddi ölçüde düşürüp müşterilerimizin kriz ortamında bizden beklediği açılımları getirmek. Sonra da finansman itibariyle cazip olduğunu düşündüğümüz bu tarz firmaları bünyemize katma fırsatı olursa değerlendiririz" açıklamasını yaptı.
Türkiye'nin lojistik üs olması yönündeki projelerin yıllardır dile getirildiğini, ancak bu konuda atılan adımların yetersiz kaldığını dile getiren Musul, 'Coğrafi olarak Türkiye, yatırımların aktığı , paranın bol üretildiği bir bölgenin içerisinde. Ama böyle giderse lojistik üs planı kaçacak. ithal edilen bir ürünü yurda girişi olmaksızın transit bir alanda ulaşımını sağlıyorsunuz ya da ithalatta bir şirketin ürününü Türkiye'ye getirip, antrepoda bekletip parça parça satabiliyorsunuz ama aynı işlemi ihracat ürünlerinde yapamıyorsunuz. Büyük tedarikçilerin mal alımlarını arttırmak için, ihracatçıya ve imalatçıya KDV iadeleri konusunda adımlar atılması gerekiyor' diye konuştu.
Kaynak: Hizmetix Dergisi
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans