Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / DENİZİN BÖLDÜĞÜ HATTI BİRLEŞTİREN TREN FERİLERİ

DENİZİN BÖLDÜĞÜ HATTI BİRLEŞTİREN TREN FERİLERİ

DENİZİN BÖLDÜĞÜ HATTI BİRLEŞTİREN TREN FERİLERİ20.10.2009Dünya’da ilk kez İskoçya’da 1833’de uygulanan tren ferisi taşımacılığı bugün Arjantin, Avustralya, Bangladeş, Bolivya, Brezilya, Bulgaristan, Kanada, Çin, Küba, Danimarka, Mısır, Finlandiya, Almanya, Gürcistan, Hindistan, İran, İtalya, Japonya, Litvanya, Yeni Zelanda, Norveç, Paraguay, Peru, Rusya, Sri Lanka, Sudan, İsveç, Tanzanya, Uganda, Ukrayna, İngiltere ve Amerika Birleşik Devletleri’nde de kullanıl-maktadır.

Türkiye’de ilk kez İstanbul’da Haydarpaşa-Sirkeci garları arasında Marmara denizinin kestiği Anadolu-Trakya demiryolu hattında 1950’lerin sonlarından itibaren tren ferileri çalışmaya başladı. Bunları 1970’lerde Van gölünde çalışanlar izledi. 2004’de ise Ereğli ile Zonguldak arasında bir hat açıldı.
TCDD’nin İstanbul limanında işlettiği demiryolu ferilerinin ilki “Bağdat-Londra” arasındaki yataklı vagon seferlerinin aktarmasız olmasını sağlamak amacıyla 1958’de Haliç Tersanesi’nde inşa edildi. 16 Nisan 1959’da deneme seyirlerine başla-yan ve Demiryolu adı verilen gemi 1.422 gros tonluktur. Boyu 72,4 metre, eni 15 met-redir. Demiryolu’nu, 1966’da Haliç Tersanesinde inşa edilen Demiryolu II ve 1982’de inşa edilen Demiryolu III tren ferileri izledi. Birbirini eşi olan 1.233 gros tonluk gemile-rin boyları 72,4 metre, enleri 15 metredir. TCDD’ye ait bu tren ferileri İstanbulluların gözleri önünde hemen her gün yaptıkları birçok seferle iki kıta arasında tren vagonla-rını taşımayı sürdürmektedirler.

Kaynak: Persembe Rotası


Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr