Dernek olarak
üyesi bulunduğumuz CLECAT (AB Forwarder Dernekleri Birliği )’dan aldığımız Marco
Polo ile ilgili basın bildirisi asağida yer almaktadır :
Marco Polu : Avrupa yük taşımacılığı için temiz hava
Avrupa
Komisyonu, 2003 yılından beri sürdürülebilir ulaştırma projelerini
desteklemekte olan Marco Polo programının kapsamının genişletilmesine yönelik
olarak yeni kurallar benimsedi. Program, taşımacılık sektörüne finansman
desteğinde bulunarak, trafik sıkışıklığının yaşandığı güzergahlarda yük
taşımacılığının azaltılmasını veya bunun, deniz yolu, demiryolu veya iç su
yolları gibi sürdürülebilirliği daha yüksek olan taşıma modlarına
kaydırılmasını özendirmektedir. Sektör açısından çekiciliğini arttırmak için
katılım şartları iyileştirilmiş ve bundan sonraki öneri çağrıları başvurusuna
yani yıldan itibaren başlanacaktır.
Ulaştırmadan
sorumlu Başkan yardımcısı Antonio Tajani, “ Marco Polo programı Avrupa’daki
hareketi sağlamada yaşamsal rol oynamaktadır. Şirketlerin sürece dahil olmasını
kolaylaştırmak suretiyle bu başarıyı elde etmek istiyoruz. Şu anda bu
kurallarda yapılan değişikliklerle bunların sürdürülebilir taşımacılık hizmetlerine
yönelmeleri kolaylaştıracaktır” şeklinde bir yorumda bulundu.
Bu değişiklikler,
karayolu taşımacılığını iç su yoluna özendirmede daha da özendirici olmak üzere
projeler için öngörülen yeterlilik seviyelerinin düşürülmesini kapsamaktadır.
Bu değişiklikler genelde daha küçük firmaların ve iç su yolu operatörlerinin
sunacağı projelere dahil olmayı kolaylaştıracaktır. Ayrıca, başvurular için
bundan böyle artık konsorsiyum şartı aranmayacağından, bu şirketlerin finansman
başvuruları daha kolay olacaktır.
Başvurunun
yapıldığı günden hak ediş anlaşmasına kadar geçen süreler de kısaltılmış olup,
Komisyon’dan hak sahiplerine geri dönüş hızlandırılmış olacaktır.
En son olarak
ise, basitleştirme önlemlerinin yanı sıra, proje hedeflerinin tamamlanma
sürelerine ilişkin esneklik sağlanmış, araç trafiğinin azaltılmasına etkin bir
katkı sağladığı ölçüde, taşıma modu değişiklikleri boş konteyner ve taşıma
araçlarına yönelik olarak genişletilmiştir.
2003- 2006
yılları arasında Marco Polo programının desteklemiş olduğu projeler sayesinde
şu ana 31 milyar ton/kilometre yollarımızdan çekilmiş bu da
Paris’ten
Berlin’e seyahat eden yaklaşık 1.5 milyon kamyona eşdeğerdir.
Bu Avrupa
yollarındaki trafik yükünün azaltılmasında ciddi bir katkı sağlasa da,
2007-2013
yıllarını kapsayan ikinci Marco Polo programının bütçesi dört misline
çıkartılarak 450 milyon Euro’ya çıkartılmıştır. Bu bütçe ile programın mevcut
hedefi, yıllık yaklaşık 20 milyar ton/kilometre olmak üzere, uluslararası
karayolu taşımacılığında beklenen artışın başka taşıma modlarına kaydırılması ya
da önlenmesidir.