Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Eğitim ve Etkinlikler / INTER FERRY GENEL KURULU TOPLANIYOR

INTER FERRY GENEL KURULU TOPLANIYOR

INTER FERRY GENEL KURULU TOPLANIYOR12.10.2009

İDO, Interferry konferansı kapsamında kahvaltılı basın toplantısı düzenledi. Kalyon Otel'de düzenlenen basın toplantısında, İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy Interferry konferansıyla ilgili açıklamalarda bulundu.

Paksoy, "Denizcilik sektöründe çok önemli yollar kat ettik. INTERFERRY gibi bir toplantıyı gerçekleştirmek her genel müdürün hayalidir. Amacımız köprü kurmak. Bu konferansın şehrimize çok değer katacağına inanıyorum. Konferans 14 Ekim 2009 Çarşamba günü başlayacak. Oturumlar Cuma gününe kadar devam edecek. Bu basın toplantısında amaçımız INTERFERRY konferansının geniş kitlelere duyurulması ve sektörün sorunlarını tartışmak" dedi.

Uluslararası Feribot İşletmecileri Birliği’nin 34′üncü konferansı bu yıl İstanbul’da düzenleniyor. 14-17 Ekim 2009 tarihleri arasında İDO’nun ev sahipliğinde gerçekleşecek “2009 Interferry İstanbul”a, denizcilik alanında söz sahibi 25 ülkeden 215 den fazla işletmeci ve Operatör katılacak. İlk kez bir Türk yöneticinin İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) Genel Müdürü Ahmet Paksoy’un başkanlığına seçildiği Interferry’nin 34′üncü konferansında, dünya denizcilik sektörüne yön veren şirketlerin üst düzey yöneticileri ağırlanacak. 2009 Interferry Konferansı’nın bu yılki ana teması “Zor Zamanlarda Doğru Rotayı Seçmek" olacak.

Konuşmasının ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Paksoy, bir basın mensubunun 25 ülkeden katılımcı var toplam kaç kişi katılacak? Uluslararası Deniziclik Örgütü'nden katılım olacak mı? sorusu üzerine, Konferansa katılımın yüksek olacağını söyledi. Paksoy sözlerine şöyle devam etti; "Konferans yıllık yapılıyor. Ferry operatörlerinin sorunları tartışılıyor. Katılımcıların isimlerini biz değil komite yönetiyor. Ben net olarak bilmiyorum. Ama ülkenin her yerinden katılım olacak. Son yıllarda sektörde ciddi sorunlar var. Her işletmeci yeni pazar arayışında yeni kurallar yeni yatırımlar var. Bu konferansta bilgi alışverişi yapacağız. Tüm sektör bir arada olacak bu konferansı her sene merakla bekleyen bir kitle var. Bu sene örneğin güneş enerjisini kullanmak konuşulan bir proje. Ve bu proje ilk olarak Hong Kong’ta başlatılıyor" dedi.

Paksoy, "Siz en büyük filoyu kontrol eden kuruluşun başındasınız. Siz bu konferansın başına bu kurulun başında olduğunuz için mi seçildiniz? Sizden sonra gelen ikinci büyük kim?" sorusu üzerine,

"Özellikle Amerika’da, Washington’da, İngiltere’den Fransa arasına Avustralya’dan çok ciddi firmalar var. Kapasite çok önemli. Büyüklük olarak en yakın gördüğümüz Washington. 70’e yakın filosu var. Bizim filomuz ise 100'ün üzerinde."

Paksoy, "Sektör içinde ki en büyük sorununuz nedir?" sorusunu şu şekilde yanıtladı:

"Sektörde çeşitli sorunlar var. Pazar kaybı, satış, finans bunların başında gelen sorunlar. Biz de yeni Pazar payı arayışı içindeyiz. Bu konferansta işbirliği ile yeni pazarlar yaratabilir miyiz sorusuyla hareket ediyoruz."

Ahmet Paksoy, yeni pazar arayışı derken yakın çevrelerde kıyısı olan ülkelerde İDO olarak talep var mı? sorusuna; "Bizim için öncelik kendi ülkemiz ve İstanbul. Öğrenecek ve öğretecek çok şey olduğunu düşünüyorum. Bizler kendi sektörümüzde dünya devleriyle bir arada oluyoruz. İnterferry’nin kurumumuza artısı dünyadaki birçok şirketin bizimle çalışmak istiyor olması. Bu şirketler Uzakdoğu’dan Afrika’ya kadar gidiyor. Filomuzda çok farklı gemiler var. Ama önceliğimiz her zaman için İstanbul. Bunun haricinde özellikle yeni Pazar arayışında Uzakdoğu’da güvenlik açısından sıkıntı var. Standart dışı gelişmeler oluyor. Sorunları büyük. Bu birliğin diğer bir amacı da katılan bu tarz ülkelerle finansal bilişimle bu tarz şirketlerden pay alabilirler mi? Örneğin bu konferansa Nijeryalılarda katılacak bu sene. Onlar için bu pazar payında yer almak çok önemli. Kongreyi yaparken bizim bir amacımız vardı. Buraya gelenler İstanbul’a belki de ilk kez geliyorlar. İstanbul’da tatil yapmak isteyenler de olacak. Her ne kadar teknik açıdan bir araya gelsek te şehir ve ülke hakkıdna bilgi sahibi olsunlar istiyoruz. Bu insanların hepsi İstanbul’u görmüş olacak. Seneye katıldığımız toplantıda ülkemizi tanıyor olacaklar. Ve Türkiye’nin farklı bir yeri olacak. Marmara’da yaptığımız taşımacılık çok dikkat çekiyor. Ayrıca dünyada da dikkat çekiyoruz. Bu konferansın bir bölümünde dünyada başarılı şirketlerde dile getirilecek. Mesela Karadeniz. Bu bölgede lojistik taşımacılığın gelişmesi için neler yapılabilir konusu gündemde olacak." dedi.

Bundan önceki Interferry’den deneyimlisiniz. Bu toplantıda Türkiye’ye özgü neler yapacaksınız? sorusunu, "Aslında tüm konferanslar aynıdır. Ama farkı bizim açımızdan Karadeniz Bölgesi’nin bölüm olarak alınmasını sağlayacağız. Türkiye açısından pazar yaratmak için bunun önemli olduğunu düşünüyoruz. Mesela Türkiye’de ki uygulamaları sunma şansını yakalayacağız. Ev sahibi ülkenin çok şeyini görmektesiniz genelde. Ama biz böyle yapmayacağız. Sektörün yanı sıra mesela bankacılık taksicilik gibi bir çok alanda da bilgi vereceğiz." diyerek yanıtladı.

Toplantıda bir basın mensubunun "Toplantı formlarında tüm tersaneler olacak. Finansörlerde gelecek. Karadeniz’de ciddi bir şey olmadığını, 12 limandan çoğunda taşımacılığın kısıtlı olduğunu ifade ettiniz. İstanbul’da kabotaj taşımacılığında yatırım için yol yapacak mısınız? Yeni pazarlar oluşturalım derken pazarın içine yeni oyuncular mı katmayı düşünüyor musunuz?" sorusu üzerine; "Asla. Biz konferansa genel bakıyoruz. Bu bize de ufuk olacak. Bilmediğimiz çalışmaları belki göreceğiz. Karadeniz’i konu almamızın nedeni bu. Bizim farklı bir misyonumuz yok. Fikir alışverişi için bize kapı açılacak. Kuracağımız Ro-Ro’nun altyapısını hazırladık. İstanbul gelişiyor. Ciddi bir kamyon trafiği var. Önemli olan mükemmel sistem kurmak. Özel sektörün karşısında değiliz. Denizde taşıma şartları değişti. Beklentilere uygun çözümler üretilmeli. Ro-Ro’da hayal ettiğimiz feribot kalitesinde ve talep edilir olmak. Temel sorun İstanbul'da kıyı kenar çizgisinin çok dolmuş olması. Yer bulmak, kamulaştırma yapmak çok zor. Marmara’da Bursa, Gemlik, Bandırma, İzmit bölgeleri Ro-Ro’ya açık. Biz hep çalışmalarımızın devam ettiğini söyledik. Teknik ekibimiz çalışmalar yapıyor. Çalışmalarımız 4 senede stratejik planla hayata geçirilecek. Bu kentin ihtiyacını önemsiyorum. Etik rekabetin kurumlara çok şey kattığına inanıyorum." dedi.

Paksoy, Süreç tamamlandı mı? sorusunu "Büyükşehir Belediyesi tarafından teknik süreç işleniyor şu anda. Değişik noktalar duyuyoruz. Bekleme süremiz var. Burada bunlar bitmeden herkes senaryo yazıyor. Süreç bitince net değerlendirme yapılacak." diyerek cevaplandırdı.

İlkemiz Güvenlik, Temel felsefemiz "0" hata diyen Ahmet Paksoy, sözlerine şöyle devam etti;

"Eleştirilecek çok noktamız var bu kadar büyük bir gövde içerisinde istemediğimiz şeyler yaşıyoruz ama ilkemiz güvenlik. Temel felsefemiz “0” hata. Günde 1500 sefer yapıyoruz. Karaköy iskelesiyle ilgili resmi rapor hazırlandı. İskele projesi bitti. O bölgede de o iskele çok anlamlı olacak. Yeni Pazar arayışına giriyoruz. Geleceği şekillendirmek önemlidir. Biz Türkiye’de bunu yapamıyoruz. Marmara’da geniş Ro-Ro yapmamızın özü de buradadır. Deniz taşımacılığında nereden nereye geldiğimizi görmeliyiz. Hedefimiz dünyada benzer deniz taşımacılığı yapan şirketler arasında dünya lideri olmak. Gelecek için çok ümitliyim."

Kaynak: Deniz Haber

 

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr