utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
TÜRKİYE, RAİLPORT İLE AVRASYA'DA OYUN KURUCU OLUYOR
TÜRKİYE, RAİLPORT İLE AVRASYA'DA OYUN KURUCU OLUYOR
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
12.12.2025
Avrasya ticaretinde stratejik konumuyla öne çıkan Türkiye, Railport (demiryolu odaklı lojistik aktarma merkezi) yatırımıyla transit gücünü daha da ileri taşıyor. Orta Koridor’un yükselen jeopolitik ve ekonomik önemiyle birlikte, Türkiye sadece bir geçiş noktası değil, aynı zamanda bölgeye yön veren ana aktör konumuna geliyor. Yeni lojistik adımlar, ülkenin küresel tedarik zincirlerindeki rolünü güçlendiriyor.
Türkiye Avrasya'nın Lojistik Merkezi Oluyor
Çin’den başlayıp Türkiye’ye uzanan Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Koridoru, Türkiye’yi Avrasya ticaretinin merkezine yerleştiriyor.
Jeopolitik kırılmalar ve küresel tedarik zincirlerindeki değişimlerle bu güzergah, giderek daha çok tercih edilen bir ticaret yolu haline geliyor. Türkiye ise terminal kapasitesini artırarak bu hatta
yön veren ülkelerden biri haline geliyor.
Railport Yatırımı Türkiye’yi Güçlendiriyor
Kocaeli’de faaliyete geçen Railport intermodal terminali, Türkiye'nin taşımacılıktaki dönüşümünde kritik bir eşik oldu.
Tam kapasiteye ulaştığında yılda 360 bin konteyner, 1,5 milyon ton genel kargo ve 125 bin römork taşıyabilecek kapasiteye sahip olacak bu yatırım, kara ve demir yolu entegrasyonuyla Avrupa-Asya hattında aktarma süresini önemli ölçüde azaltacak.
Hazar Geçişinde Yeni İşbirlikleri
Türkiye, Kazakistan ve özel sektör arasında imzalanan Ro-Ro taşımacılığı anlaşması, Hazar geçişinde darboğazların aşılmasını ve taşıma kapasitesinin artırılmasını hedefliyor. Aktau, Kuryk ve Bakü limanlarındaki kapasite artışları da bu işbirliğini destekliyor.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans