utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
DENİZ TİCARET FİLOMUZUN YENİLENMESİ İÇİN DESTEK BEKLİYORUZ
DENİZ TİCARET FİLOMUZUN YENİLENMESİ İÇİN DESTEK BEKLİYORUZ
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
30.11.2025
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla düzenlenen İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) 7. Müşterek Meslek Komiteleri Toplantısı, 29 Kasım 2025’te Sapanca Elite World Grand Hotel’de gerçekleştirildi.
Toplantıda konuşan İMEAK DTO Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, Türk deniz ticaret filosunun son yıllarda kaydettiği büyümeyi sürdürmek için yeşil ve dijital dönüşüm odaklı yatırımların hızlandırılması gerektiğini vurguladı ve Bakanlığa destek çağrısında bulundu.
Kıran, Koster filosunun yenilenmesine yönelik hurda teşviğinin artan maliyetler ve finansman sorunları nedeniyle yeterince kullanılamadığını belirterek, teşviğin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı destekleriyle birlikte uygulanabilir hâle getirilmesi gerektiğini söyledi. Ayrıca, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Döner Sermayesi’nde biriken kaynağın sektöre daha fazla aktarılmasını talep ederek, bunun filo, tersane ve limanların yeşil dönüşümüne ciddi katkı sağlayacağını ifade etti.
Kıran: "Sektörümüz daha çevreci, daha dijital ve daha dirençli olmalı"
Kıran, dünyanın barış, çevre ve ekonomi başlıklarında zorlu bir dönemden geçtiğini belirterek, Türkiye ekonomisinin de küresel belirsizlikler ve jeopolitik gelişmeler ışığında dinamik bir süreç yaşadığını aktardı.
Finansmana erişimdeki sıkıntıların denizcilik sektörünü doğrudan etkilediğini kaydeden Kıran, küresel ticarette artan korumacılık eğilimleri ve sınırda karbon düzenlemeleri ile birlikte sektörün zorunlu bir dönüşüm sürecine girdiğini söyledi.
"İklim değişikliğiyle mücadele, enerji verimliliği, alternatif yakıtlar ve yeşil liman uygulamaları artık sektörümüzün ana gündemini oluşturuyor. Sürdürülebilir deniz taşımacılığı için daha çevreci, daha dijital ve risklere karşı daha dirençli bir yapıyı hızla tesis etmek zorundayız." dedi.
TCMB yatırım kredisi ve yeni teknoloji alanları
Yeni gemi inşa yatırımlarının Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Yatırım Taahhütlü Avans Kredisi kapsamında desteklenmesi için Bakanlıklara başvuruda bulunduklarını aktaran Kıran, alternatif yakıt kullanan yeni nesil deniz araçlarının "Teknoloji Alanları Listesi"ne eklenmesinin kritik olduğunu vurguladı.
Dünya Bankası 70 yıl sonra Türk denizciliği için proje başlatıyor
Kıran, Dünya Bankası’nın finansman imkanlarından bugüne dek yararlanılamadığını hatırlatarak, Banka’nın 70 yıl sonra Türkiye denizcilik sektörü için proje çalışması başlattığını bildirdi.
Projenin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı koordinasyonunda yürütülmesinin önemine dikkat çeken Kıran, proje kapsamında:
Türk Deniz Ticaret Filosunun yenilenmesi,
Tersane ve limanların yeşil dönüşümü,
Yolcu motorlarının çevreci teknolojilere dönüştürülmesi
gibi başlıkların ele alınabileceğini söyledi.
Uluslararası projelerle yeşil dönüşüm hızlanacak
Kıran, Bakanlık ile Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), Avrupa Birliği ve Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) iş birliğiyle yürütülen projelerin sektöre önemli katkı sağlayacağını ifade etti.
EBRD iş birliğiyle yürütülen projede:
Sera gazı emisyonlarının azaltılması,
Alternatif yakıt altyapısının oluşturulması,
Limanlarda yeşil enerjiye geçiş,
Enerji verimli düşük karbonlu yeni gemilerin geliştirilmesi
gibi hedefler bulunuyor.
IMO ile sürdürülen GreenVoyage2050 programı kapsamında ise Marmara Denizi’nde seçili gemilerin elektrifikasyon potansiyeline yönelik fizibilite çalışması yapıldığı aktarıldı.
Kıran, tüm bu projelerin sektörün sürdürülebilir geleceği için kritik önemde olduğunu belirterek, uygulama aşamasına geçilmesini beklediklerini söyledi.
Kaynakça:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans