utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
KÜRESEL DENİZCİLİĞİN GELECEĞİ İÇİN ORTAK SORUMLULUK VURGUSU
KÜRESEL DENİZCİLİĞİN GELECEĞİ İÇİN ORTAK SORUMLULUK VURGUSU
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
26.11.2025
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Londra’da düzenlenen Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO) 34. Genel Kurulu’nda konuştu. Bakan Uraloğlu, "IMO, kuruluşundan bugüne uluslararası deniz taşımacılığında emniyetin, güvenliğin ve deniz çevresinin korunmasının temel güvencesi olmuştur." ifadesini kullandı. Bakan Uraloğlu, denizcilik sektörünün küresel ekonominin omurgası olmayı sürdürürken aynı zamanda büyük dönüşümlerle ve zorluklarla karşı karşıya olduğunu vurguladı. Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Yeşil dönüşüm, dijitalleşme, deniz emniyeti ve güvenliği, insan kaynağı, kapsayıcılık, sürdürülebilirlik ve dirençlilik bu dönüşümün ana eksenleridir. Türkiye olarak, bu alanlarda uluslararası işbirliğini güçlendirmeye ve IMO’nun çalışmalarına katkımızı sürdürmeye kararlıyız."
"Deniz ve Okyanuslarımızın, Barış, Refah ve İş Birliği Alanı Olarak Kalması İçin Daha Fazla Gayret Göstermeliyiz"
Son yıllarda, dünya deniz taşımacılığının, jeopolitik gelişmelerin, tedarik zinciri kırılmalarının ve bölgesel istikrarsızlıkların etkisini doğrudan yaşadığını ifade eden Bakan Uraloğlu, "Krizlerin en yoğun yaşandığı bölgelerin deniz yolları üzerinde olması, deniz ticaretinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini her zamankinden daha kritik hale getirmiştir. Keza, kritik su yollarının karşı karşıya kaldığı tehditler ve zorluklar sonucunda ticaret rotalarındaki yön değişikliğiyle seyir mesafeleri de artmıştır. Bu artış enerji maliyetleri ve karbon ayak izinde de artışa neden olmaktadır." diye konuştu.
Uraloğlu, tüm bu gelişmelerin küresel deniz taşımacılığının yalnızca ekonomik değil, jeopolitik ve çevresel risklere de karşı daha dayanıklı bir yapıya kavuşturulması gerektiğini gösterdiğini vurguladı. Bakan Uraloğlu, "Deniz ve okyanuslarımızın, barış, refah ve iş birliği alanı olarak kalması için hep birlikte daha fazla gayret göstermemiz gerektiğine inanıyorum. Bu IMO’nun ve biz üye ülkelerin ortak sorumluluğudur." açıklamasında bulundu.
Deniz taşımacılığının çevresel etkilerini azaltmanın da bir diğer ortak sorumluluğu teşkil ettiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, "IMO’nun, 2023’te kabul edilen sera gazı emisyonlarının azaltılmasına yönelik yeni stratejisini tarihi bir dönüm noktası olarak görüyoruz. Türkiye emisyon azaltımı hedefini güçlü biçimde desteklemektedir, ancak buna yönelik bölgesel önlemler yerine IMO çerçevesi altında küresel çözümleri ortaya koymak zorundayız." şeklinde konuştu.
Bununla birlikte, yeşil dönüşüm sürecine ilişkin IMO kapsamında yürütülen çalışmaları ileriye taşımak anlamında ne yapılabileceğini soran Uraloğlu, "Bu sorunun cevabının daha adil, dengeli ve kapsayıcı bir yaklaşım ile alınacak tedbirleri belirlemek olduğunu görüyoruz." dedi.
Denizler, Sadece Ticaret Yolları Değil; Ortak Geleceğin Taşıyıcısıdır
Denizlerin, sadece ticaret yolları değil; ortak geleceğin de taşıyıcısı olduğunu belirterek "Denizcilik sektörünün geleceği ise dijital dönüşümle şekilleniyor. Teknoloji ve otomasyonun getirdiği fırsatları, deniz emniyeti, güvenliği ve çevrenin korunması ile birlikte değerlendirmeliyiz. Yine bu konuda da kapsayıcı ve aşamalı bir planlama ile daha fazla ilerleme kaydedebileceğimize inanıyorum." ifadelerini kullandı.
"Gemi Adamlarının Refahı, Eğitimi ve Motivasyonu Sürdürülebilir Taşımacılığın En Önemli Unsurudur"
Denizciliğin insan emeğine ve bilgiye dayalı bir sektör olduğunun altını çizen Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
"Gemi adamı ihtiyacının her geçen gün arttığı bu dönemde, onların refahı, eğitimi ve motivasyonu sürdürülebilir taşımacılığın en önemli unsurudur. Hatırlayacağınız üzere COVID-19 döneminde gemi insanlarının seyahatine getirilen kısıtlamalar ile taşımacılık durma noktasına gelmişti. O dönem hepimiz şunu kabul ettik, gemi insanları dünya ticaretinde kilit öneme sahip. Bugün de gemi insanlarımızın gemilere katılmak için yapacakları seyahate ilişkin yaşadıkları vize güçlüklerini dikkatle ele almalı ve daha önce olduğu gibi bu zorlukları onlar adına kaldırmalıyız. Böylece sektörümüzün gelişimi için bir adım daha atmış olacağız"
İlerleme Ancak Tüm Ülkelerin Bu Sürece Eşit Şekilde Katılabilmesiyle Mümkündür
IMO’nun hedefleri doğrultusunda ilerlemenin ancak tüm ülkelerin bu sürece eşit şekilde katılabilmesiyle mümkün olabileceğine dikkati çeken Uraloğlu, teknik işbirliğinin, hiçbir üye ülkenin geride bırakılmadığı, kapsayıcı bir yaklaşımı somut hale getiren en güçlü araç olduğunu ifade etti.
Uraloğlu, "Yeşil ve dijital dönüşüm süreçlerinde özellikle gelişmekte olan ülkelerin ihtiyaçlarının gözetilmesi, denizcilik sektöründe adil bir geçişin sağlanmasına katkıda bulunacaktır. Bu doğrultuda, IMO’nun teknik işbirliği mekanizmalarının daha erişilebilir, dengeli ve sonuç odaklı şekilde güçlendirilmesi elzemdir. Türkiye, sahip olduğu bilgi ve tecrübeyi teknik destek, eğitim ve ikili işbirliği yollarıyla ihtiyaç duyan tüm üye ülkelerle paylaşmaya devam edecektir." açıklamasında bulundu.
Uraloğlu, IMO Konseyinin genişlemesine, daha adil ve dengeli bir coğrafi temsil yapısına kavuşmasına ve Konseyin görev süresinin uzatılmasına imkân tanıyan 2021 IMO Sözleşmesi değişikliklerine ilişkin iç hukuk sürecini de tamamlamak üzere olduklarını kaydetti. Uraloğlu, "Bu kapsamda, söz konusu değişikliklerin bir an önce yürürlüğe girebilmesi için tüm Üye Devletleri, değişiklikleri en kısa sürede kabul etmeye davet ediyoruz." şeklinde konuştu.
Kaynak:
uab.gov.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans