utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Üye Şirketlerden
/
OMSAN KORİDOR ODAKLI BİR BÜYÜME VİZYONU KOYDU
OMSAN KORİDOR ODAKLI BİR BÜYÜME VİZYONU KOYDU
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
13.11.2025
OMSAN Lojistik, Türkiye'nin bölgesel lojistik üs olma potansiyelini güçlendiren Orta Koridor, Zengezur Koridoru ve Kalkınma Yolu Projesi'ne paralel olarak yeni dönem vizyonunu "sürdürülebilir büyüme" ve "entegre taşımacılık" ekseninde şekillendiriyor.
Çin'den Avrupa'ya uzanan Orta Koridor ‘un etkin hale gelmesi, Zengezur Koridoru'nuntamamlanması ve Basra Körfezi'ni Türkiye'ye bağlayacak Kalkınma Yolu Projesi'nin devreye alınmasıyla, Türkiye üzerinden geçen ticaret hacmi gelecek yıllarda katlanarak artacak.
OMSAN Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Arıburnu, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, Asya ile Avrupa arasında kesintisiz ticaret akışını sağlayacak yeni projelerin, Türkiye'nin lojistik kapasitesini bölgesel ölçekte ileri taşıyacağına dikkati çekti.
Projelerin, lojistik sektörünü yeni bir dönemin eşiğine getirdiğini belirten Arıburnu, söz konusu koridorların ve projelerin Türkiye'nin transit ülke konumunu güçlendirmenin yanı sıra üretim ve lojistik merkezlerinin yeniden şekillenmesine de öncülük ettiğini söyledi.
Arıburnu, "Bu projeler, sadece Türkiye'nin transit geçiş kapasitesini değil, aynı zamanda ihracat ve sanayi üretimini de destekleyecek stratejik altyapılar. Biz de bu vizyon doğrultusunda entegre taşımacılık çözümlerimizi güçlendiriyoruz." ifadelerini kullandı.
"2025’i 600 milyon dolar ciro ile tamamlamayı hedefliyoruz"
OMSAN'ın 2026'da sürdürülebilirlik ve verimliliği artıracak yeni yatırımları hayata geçireceğini dile getiren Arıburnu, sözlerine şöyle devam etti:
"Yeni ulaştırma hatları, Türkiye’yi doğu-batı ve kuzey-güney eksenlerinde stratejik bir lojistik merkez haline getiriyor. Biz de OMSAN olarak demir, deniz ve kara yolu taşımacılığında bütünleşik çözümler sunarak bu potansiyeli katma değere dönüştürmeyi hedefliyoruz. OMSAN Lojistik olarak 800'ü aşkın öz mal, 3 bin 500 çözüm ortağı, 200 bin metrekareyi aşkın depo alanı ile kara, hava, demir yolu ve deniz taşımacılığında uçtan uca çözümler sunuyoruz. Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik odaklı yatırımlarımızla 2025’i 600 milyon dolar ciro ile tamamlamayı hedefliyoruz."
Küresel lojistik sektörünün 2024 itibarıyla yaklaşık 10 trilyon dolar düzeyine ulaşan ekonomik büyüklüğüyle dünya ekonomisinin en dinamik alanlarından biri haline geldiğini aktaran Arıburnu, e-ticaretin yaygınlaşması, tedarik zincirlerinin çeşitlenmesi ve yeşil lojistik yatırımlarının artmasıyla sektörün 2030'a kadar 13 trilyon dolarlık hacme ulaşacağının öngörüldüğünü söyledi.
Dünya Bankasının Lojistik Performans Endeksi (LPI) 2023 raporuna atıfta bulunan Arıburnu, Türkiye'nin 160 ülke arasında 38. sırada yer alarak son yıllarda istikrarlı yükseliş gösterdiğini belirtti.
Yeni projelerin devreye girmesiyle Türkiye'nin küresel sıralamada 2028'de ilk 25'e gireceği öngörüsünde bulunan Arıburnu, "Yaklaşık 40 milyar dolarlık lojistik ve taşımacılık hizmet ihracatı gerçekleştiren Türkiye, kara yolu, deniz yolu ve hava yolu taşımacılığında Avrupa'nın önde gelen filolarından birine sahip bulunuyor." diye konuştu.
Yeşil lojistik ve sürdürülebilir taşımacılığın artık bir tercih değil, zorunluluk haline geldiğini dile getiren Arıburnu, şunları kaydetti:
"OMSAN Lojistik olarak çevreye duyarlı bir lojistik ekosistemi oluşturmak en öncelikli hedefimiz. Operasyonumuzda demir yolu ve deniz yolu taşımacılığının payını artırarak karbon salımını azaltıyoruz. 2030'a kadar karbon ayak izimizi, önemli oranda artmasını planladığımız iş hacmimizin altında tutmaya kararlıyız. Bu kapsamda hem operasyonel verimliliği artırıyor hem de Türkiye'nin yeşil dönüşüm vizyonuna katkı sunuyoruz."
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans