utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
TÜRKİYE, ÇİN-AVRUPA DEMİRYOLU HATTINDA STRATEJİK MERKEZ OLUYOR
TÜRKİYE, ÇİN-AVRUPA DEMİRYOLU HATTINDA STRATEJİK MERKEZ OLUYOR
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
05.08.2025
Türkiye ile Çin arasında yapılan iş birliği çerçevesinde oluşturulan demiryolu hattında ilk tren Marmaray Halkalı İstasyonu’ndan uğurlandı. Orta Koridor üzerinden kesintisiz şekilde Avrupa’ya ulaşacak trenin uğurlanması için düzenlenen törene Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcıları Enver İskurt ve Osman Boyraz ile TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt ve birçok protokol üyesi katıldı.
Törende konuşan Bakan Yardımcısı Enver İskurt, Türkiye’nin ulaştırma ve altyapı yatırımlarında önceliği demiryoluna verdiğini belirterek, "Türkiye artık sadece bir geçiş ülkesi değil, yük hareketlerini yöneten, organize eden ve lojistikte değer üreten bir üs haline geliyor. Bu vizyon, enerji verimliliği ve çevresel sürdürülebilirlik gibi ilkelerle şekilleniyor" dedi. İskurt, trenin uğurlandığı hattın, kardeş ve dost ülkelerle yapılan iş birlikleri sayesinde oluştuğunu vurguladı.
İskurt ayrıca, 80 ülkeden temsilcilerin katıldığı ve 29 Haziran’da kapanışı yapılan Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu’na da değinerek, bugün uğurlanan trenlerin bu forumda alınan kararların somut bir sonucu olduğunu ifade etti.
İlk tren, Çin’in Chengdu şehrinden 9 Temmuz’da yola çıktı. Toplamda 10 bin 400 kilometre yol kat ederek Polonya’nın Lodz şehrine ulaşacak. Tren, 55 konteyner içinde 508 ton yük taşıyor. Aynı hatta ikinci tren de Macaristan’ın başkenti Budapeşte’ye gitmek üzere 10 bin 998 kilometrelik yolculuğuna başladı. Bu tren ise 43 konteynerde toplam 420 ton yük taşıyor.
Orta Koridor üzerindeki bu taşımalar, Türkiye’nin Asya ile Avrupa arasında demiryolu bağlantısında önemli bir lojistik merkez konumuna geldiğinin somut göstergesi oldu.
Kaynak:
tcdd.gov.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans