utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
TÜRKİYE-ÇİN ARASINDA KAZAN-KAZAN DÖNEMİ
TÜRKİYE-ÇİN ARASINDA KAZAN-KAZAN DÖNEMİ
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
21.05.2025
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin, Çin ile Avrupa arasındaki yük taşımacılığında hızlı, güvenilir ve öngörülebilir rota sunduğunu kaydetti. Orta Koridor’un Kuşak ve Yol Girişimi ile doğal bir sinerji oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’ni de kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklediğini kaydetti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çin Halk Cumhuriyeti’nin Xi’an şehrinde gerçekleştirilen 9. İpek Yolu Uluslararası Fuarı’nda konuştu. Bakan Uraloğlu, İpek Yolu’nun doğu başlangıç noktası Xi’an’in, Çin’in en eski başkentlerinden biri olduğunu belirterek "Bu ticaret yolu, Çin’den başlayıp Orta Asya üzerinden Anadolu’ya kadar uzanıyordu. Anadolu, İpek Yolu’nun batı ucunda yer alıyor ve İstanbul bu hattın son durağı oluyordu." ifadelerini kullandı.
Ulaştırma Sektörü Ekonomik Güvenliğin, Bölgesel Entegrasyonun ve Barışın Temel Taşıdır"
Bakan Uraloğlu, Xi’an ve Anadolu şehirleri arasında baharat, ipek, değerli taşlar, cam ürünleri, kâğıt ve kültürel unsurların alışverişinin yapıldığını söyleyerek İpek Yolu’nun, binlerce yıl boyunca yalnızca ticaretin değil, kültürlerin, fikirlerin ve dostluğun da yolu olduğunu vurguladı.
Söz konusu geleneği çağın gereklilikleriyle harmanlayarak daha ileriye taşımak için bir araya geldiklerini söyleyen Uraloğlu, Tarihi İpek Yolu'nun modern bir yansıması olan Fuarda; kültürel ve ekonomik köprüler kurmak, iş birliğini güçlendirmek ve ortak kalkınma hedeflerini paylaşmak üzere toplandıklarını da vurguladı. Uraloğlu, "Ulaştırma sektörü sadece bir altyapı meselesi değil; aynı zamanda ekonomik güvenliğin, bölgesel entegrasyonun ve barışın temel taşıdır." dedi.
"Türkiye, Çin ile Avrupa Arasındaki Yük Taşımacılığında Hızlı, Güvenilir ve Öngörülebilir Bir Rota Sunmaktadır"
Türkiye’nin Asya, Avrupa ve Afrika’nın kesişim noktasında bulunan stratejik konumu sayesinde küresel ölçekte erişilebilir, sürdürülebilir ve çok modlu bir ulaştırma altyapısı sunduğunun altını çizen Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
"Orta Koridor olarak bilinen Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Güzergâhı’nı güçlendirmek amacıyla büyük ölçekli projelere öncülük ediyoruz. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, modern limanlarımız, lojistik merkezlerimiz ve gümrük süreçlerindeki dijital dönüşüm ile Türkiye, Çin ile Avrupa arasındaki yük taşımacılığında hızlı, güvenilir ve öngörülebilir bir rota sunmaktadır."
"Ülkemiz Kuşak ve Yol Girişimi’ni Kazan-Kazan İlkesi Çerçevesinde Desteklemektedir"
İpek Yolu’nun yeniden canlandırılmasını öngören Hazar Geçişli Doğu- Batı Orta Koridor Girişimi’nin, Doğu ile Batı arasında bağlantısallığın geliştirilmesini hedefleyen Çin Halk Cumhuriyeti’nin Kuşak ve Yol Girişimi ile doğal bir sinerji oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, "Bu çerçevede, ülkemiz Kuşak ve Yol Girişimi’ni kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklemektedir." diye konuştu.
Uraloğlu, "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Çin Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında İpek Yolu Ekonomik Kuşağı ve 21. Yüzyıl Deniz İpek Yolu ile Orta Koridor Girişiminin Uyumlaştırılmasına İlişkin Mutabakat Muhtırası" Antalya’da imzalandığını da anımsatarak sözlerine şu şekilde devam etti:
"Bu uyumlaştırmanın bir eylemi olarak görebileceğimiz, Çin-Avrupa Demiryolu Ekspresi, Asya ile Avrupa arasında kurulan lojistik köprülerin en somut ve en başarılı örneklerinden biridir. Türkiye olarak, bu planlamada da aktif rol almaktan memnuniyet duyuyoruz."
"Yeşil Koridorlara Geçişi de Planlamalıyız"
Küresel tedarik zincirlerinin yeniden şekillendiği ve güzergâh çeşitliliği ile yeşil lojistik çözümlerinin önem kazandığı bir dönemde olduklarını belirten Uraloğlu, "Bu bağlamda, başta Çin-Avrupa Demiryolu Ekspresi olmak üzere yeni planlamaları da süratle devreye almamız tedarik zinciri güvenliği açısından kritik bir öneme sahiptir. Ancak, oluşturduğumuz hatların sürekliliği için yeşil koridorlara geçişi de planlamalıyız. Türkiye olarak hedefimiz, yalnızca altyapılar inşa etmek değil; aynı zamanda kalıcı, dengeli, çağın gereklerine uygun ve uzun vadeli iş birlikleri oluşturmaktır." dedi.
Ulaştırmanın tüm alanlarında ve özellikle demiryolu taşımacılığında kolaylaştırıcı ve entegre çözümler sunmaya hazır olduklarını da söyleyen Uraloğlu, karşılıklı faydaya dayalı bir iş birliğini büyütmekten büyük memnuniyet duyacaklarını da sözlerine ekledi.
Kaynak:
uab.gov.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans