Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Ekonomi / İş Dünyası / TUSKON: TÜRK MALINA RAĞBET ARTTI

TUSKON: TÜRK MALINA RAĞBET ARTTI

TUSKON: TÜRK MALINA RAĞBET ARTTI14.08.2009Türkiye Sanayicileri ve İşadamları Konfederasyonu (TUSKON) Genel Başkanı Rızanur Meral, ''piyasada haksız rekabete yol açan, ucuz, ama kalitesiz özelliği ile de tüketiciyi yanıltan Çin mallarının miyadının dolduğunu'' belirterek, ''Artık insanlar Türk malı istiyor'' dedi.

Meral, Türk mallarının imajının dünyada artmaya başladığını, insanların Çin malı almak istemediğini, ''Türk malı yok mu?'' diye sorduğunu, buna paralel olarak ihracata yönelik büyümenin de hız kanacağını kaydetti.
AA muhabiri İsrafil Avcı’nın haberine göre, Meral, hedeflerinin 2008 yılındaki 132 milyar dolar olarak gerçekleşen ihracatın, bu yıl 100 milyar doların altına düşürmemek olduğunu söyledi.

Dünyadaki krizin Avrupa ülkelerindeki pazarların daralmasına neden olması sonucu ihracatta hızlı bir düşüş olduğuna dikkati çeken Meral, ''TUSKON'un son yıllarda yapmış olduğu yeni coğrafyalara, özellikle Afrika'ya açılma çabaları ihracattaki düşüşü yavaşlattı. Türkiye'nin toplam ihracatı yüzde 40'lar civarında küçülürken, bu çalışmalar sonucunda Afrika'ya ihracat yüzde 31 arttı. Pazar çeşitlemesi ihracattaki düşüşü yavaşlattı'' dedi.

Meral, Türk iş dünyasına dünyada yeni pazarlar bulma gayretlerinin süreceğine dikkati çekerek, şunları kaydetti:
''Uzakdoğu, Güney Asya, Balkanlar, Orta Avrupa gibi ülkelere pazar yolu açıyoruz. Biz sadece ABD, Rusya, Avrupa'ya bağlı kalmaktan ekonomimizi kurtarmaya çalışıyoruz. Bu açılım önümüzdeki dönemde hızlanacak. Burada tek problem maliyet değil. En büyük problem Türk mallarının tanınmaması. Son yıllarda yaptığımız çalışmalarla Türk ürünlerini daha iyi tanınır hale getirdik. Türk mallarının imajı dünyada artmaya başladı. Birçok ülkede insanlar Çin malı almak istemiyor, 'Türk malı yok mu?' diye soruyorlar. Ekonomide ihracata yönelik büyümenin buna paralel olarak daha hızlı olacağını düşünüyoruz" dedi.

Meral, Türkiye ekonomisinde normale dönme sinyalleri gördüklerini ifade ederek, şunları söyledi:
''Her ne kadar ekonomi küçülmüş görülüyorsa da daha önce yüzde 21'e çıkmış olan küçülmeden sonra önümüzdeki dönem için Türkiye hızla normal bir ekonomiye geçiyor. 

Tabi, dünyada halen sıkıntı devam ediyor. Bunun yansımaları Türkiye'yi de etkiliyor. Ancak, Türkiye, hızlı hareket edip özellikle pazar çeşitlenmesi yaparak, ihracata yönelik gelişme ile yeni pazarlar oluşturuyor. Sıkıntıları hızla aşmaya çalışıyoruz. En son ekonomik göstergelerdeki iyileşme de bunun bir göstergesidir. 
Biz umutluyuz, 2010 yılının başından itibaren düzelmenin hızlanmasını bekliyoruz.'' 

Kaynak: Lojistik Haber