Mal hareketleri küreselleşmenin de katkısıyla giderek artan bir hızla hareket etmeye başladı.
Dünya endüstrileri yıldan yıla büyüdü ve Çin dünyanın fabrikası haline geldi. 2008 yılında yaklaşık 500 milyon standart konteyner (TEU) dünya okyanuslar üzerinde taşındı ki, milenyuma göre ikiye katlandı.
Yıldan yıla liman ve yeni planlanan servisler genişletildi ve bizi daha büyük, daha modernize yeni gemiler inşa edildi. Dünyanın toplam konteyner filosu ve kargo kapasitesi 2000 yılında 4 milyon TEU iken, şimdilerde 12,5 milyon TEU’ya yükselmdi. Ancak, 2008 Eylül’ünde açıkça ortayas çıkan global kriz denizcilik sektöründe ezici ağırlığını giderek hissettiriyor.
Der Spiegel Spiegel Online İnternetional’dan Alexander Jung, Thomas Schulz ve Wieland Wagner uluslararası denizcilik sektörüne ışık tuttular. Uzmanların ilk örneklerinde Alman Hapag-Lloyd yer aldı. Buna göre Alman Hapag-Lloyd’un bile devam edebilmesi için 1 milyar 75 milyon Euro’ya ihtiyaç duyduğunu hatırlattılar.
İkinci örneklerinde yer alan Fransız CMA CGN’nin 11 bin 400 adetlik konteyner taşıma kapasiteli, 363 metre uzunluğunda Güney Kore’de birkaç ay önce telim alınan 111 milyon Euro’ya mal olan bayrak konteyner gemisinin 100 bin beygir gücünde motoruyla övündüğüne hatırlatan uzmanlar, ancak onun da yüke ihtiyaç duyduğuna dikkat çektiler.
Üçüncü örnekleri ise 40 metre yükekliğindeki bir bir konteyner vincinin kulesi oldu. Hamburg Limanı’ndaki Andromeda adlı konteyner yükleme kulesinin bugünlerde 2/3 kapasiteyle çalıştığını belirten 3 uzmanın, kule kaptanı Ivan Bozanic’ten aldıkları bilgiye göre, “bu günlerde bu kapasite hiç de kötü sayılmıyor” imiş.
Fransız CMA CGN’nin 11 bin 400 adetlik konteyner taşıma gemisinin Hamburg’dan Çin’e gitmek için 68 günlük yolculuğuna başladığını ve 18X86X19 boyutlu konteyner taşıdığını belirten uzmanlar, buradan yola çıkarak Andromeda’nın kaldıracağı yük piyasalarına ışık tutuyorlar.
Kaynak: Lojistik Haber