utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Demiryolu
/
BAKAN URALOĞLU: “ DEMİRYOLU AĞI 2028’TE 17 BİN 500 KİLOMETRE OLACAK”
BAKAN URALOĞLU: “ DEMİRYOLU AĞI 2028’TE 17 BİN 500 KİLOMETRE OLACAK”
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
26.02.2025
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ‘Ulaşım ve Altyapıda Türkiye Yüzyılı Zirvesi’nde’ özel oturum kapsamında gazetecilerin sorularını yanıtladı. Bakan Uraloğlu, uluslararası projeler hakkında bilgi verirken demiryolu yatırımları ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Ulaştırmadan haberleşmeye birçok konuda açıklamalarda bulunan Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin son 23 yılındaki gelişmeleri aktardı. Uraloğlu, 2002 yılından bugüne kadar ulaştırma ve altyapı alanında yaklaşık 290 milyar lira yatırım yaptıklarını dile getirdi. Uraloğlu, "Bölünmüş yollarından tutun 26 olan havalimanı sayısını 58’e çıkarmaya, ülkemizi yüksek hızlı tren işletmeciliği ile tanıştırmaya kadar; denizcilik noktasından, haberleşme noktasına, abone sayılarına, hızlı internet kullanımına, 5G’ye kadar birçok işimizi yaptık, yapmaya da devam ediyoruz." dedi.
Türkiye’nin 2071 hedeflerini değerlendirdiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, yatırımların önemine de değinerek Türkiye’nin mega projelerinin önemine de dikkati çekti.
Demiryolu Ağı 2028’de Yaklaşık 17 Bin 500 Kilometre Olacak
Ulaştırma projeleri hakkında da bilgi veren Uraloğlu, 2002’de 11 bin kilometre olan demiryolu ağı olduğunu anımsattı. Uraloğlu, mevcut konvansiyonel hatları elektrikli ve sinyalli hale getirdiklerini söyleyerek 2 bin 251 kilometre hızlı ve yüksek hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre yeni demiryolu ağı yaptıklarını kaydetti. Uraloğlu, yapımı devam eden hatlarla birlikte 2028’e kadar demiryolu ağını yaklaşık 17 bin 500 kilometreye ulaştıracaklarını anlattı. 2053 yılında ise yaklaşık 28 bin 500 kilometre demiryolu hattını tesis etmiş olacaklarını ifade etti. Samsun’dan Sarp’a kadar gidecek olan hatta ise projelendirme çalışmalarına başladıklarını belirtti.
Kalkınma Yolu Projesi ile Uzak Doğu’dan Yola Çıkan Bir Yük 25 Günde Londra’ya Ulaşacak
Kalkınma Yolu Projesi ile ilgili soruları da yanıtlayan Bakan Uraloğlu, Uzak Doğu’dan çıkan bir yükün Londra'ya kadar Süveyş Kanalı’nı kullanırsa 35, Ümit Burnu üzerinden gelirse 45 günde geldiğini kaydetti. Basra Körfezi’ndeki FAW Limanı’ndan başlayacak olan Kalkınma Yolu projesi ile de bu sürecin 25 güne düşeceğini anlattı. Yolun Kapıkule'den Avrupa'ya bağlanacağını dile getiren Uraloğlu, "Aynı zamanda da Karadeniz, Akdeniz ve Ege Bölgesi'ne bağlanacak. Türkiye'nin bir ticaret koridoru olma konumunu daha da güçlendirmiş olacak."
Bakan Uraloğlu, proje kapsamında Irak, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri ile çalıştıklarını kaydederek proje aşamasının tamamlandığını ve yönetim ile finansman modelleri üzerine yoğunlaştıklarını kaydetti.
İstanbul’nun Bin 4 Kilometrelik Metro Hattına İhtiyacı Var
İstanbul’un şehir içi trafiği hakkında da açıklamada bulunan Uraloğlu, söz konusu problemin ancak yer altından çözülebileceğini vurguladı. Bakan Uraloğlu açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"İstanbul için yaptığımız çalışmaya göre bin 4 kilometrelik bir raylı sistem ihtiyacı var. Eğer ulusal ağ bağlantıları yapılacaksa bu doğrudan yapımı bizim Bakanlığımızın yetkisindedir. Bunun dışındaki hatlarda yetki ilgili belediyenindir. İlgili belediye bize getirir o projeyi, onaylatır. İlgili belediye bunun yapılmasını Bakanlığımızdan isterse, biz gerekli onayı alır yaparız. Biz şimdiye kadar İstanbul'a bu yaklaşımla yaklaşık 162 kilometrelik bir demiryolu, metro hattı kazandırdık."
Devam eden projelerden İstanbul Havalimanı-Halkalı ile Çamlıca Camii-Bosna Bulvarı arasındaki çalışmalardan da bahseden Uraloğlu, "Bunları bitirdiğimizde İstanbul’un hattı 400 kilometreye geliyor." dedi. Uraloğlu ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığında onaylanmamış herhangi bir metro projesi bulunmadığını da kaydetti.
Kaynak:
tcddtasimacilik.gov.tr
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans