Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / TUZLA LOJİSTİK SEKTÖRÜ AÇISINDAN ÇEKİCİ

TUZLA LOJİSTİK SEKTÖRÜ AÇISINDAN ÇEKİCİ

TUZLA LOJİSTİK SEKTÖRÜ AÇISINDAN ÇEKİCİ12.08.2009Gökbora Lojistik İstanbul Anadolu Bölge Müdürü Serdar Üzgün, Ciromuzun yüzde 30-35’i otomotiv firmalarından geliyor. Hedefimiz bu oranı daha da yukarılara çekmek” diye konuştu. Gökbora, otomotivde payını artırma hedefinde.

Gökbora Lojistik İstanbul Anadolu Bölge Müdürü Serdar Üzgün, Ciromuzun yüzde 30-35’i otomotiv firmalarından geliyor. Hedefimiz bu oranı daha da yukarılara çekmek” diye konuştu.

İstanbul Anadolu yakasında 2006’dan bu yana yerleşik hizmet vermeye başlayan Gökbora lojistik, Tuzla Tepeören bölgesine ilk yatırım yapan lojistik firmalarından. Bu bölgede özellikle otomotiv yan sanayi firmalarına lojistik hizmet veren Gökbora, cirosunun yüzde 30-35’ini bu sektörden sağlıyor.

Gökbora Lojistik İstanbul Anadolu Bölge Müdürü Serdar Üzgün, “Anadolu’ya 2006’nın ekim ayında taşındık ve 2007’de gümrüklü antrepomuzu açtık. Nakliyeciler açısından bulunduğumuz bölgenin çok aşırı bir önemi var. Üsküdar’dan Zonguldak’a kadar olan bölge bizim kontrolümüz altında. Türkiye sanayisinin aşağı yukarı yüzde 25’i bu bölgede. Bu da bize bu bölgeye aşırı bir önem vermemizi gerektiriyor. Buraya çok ciddi bir yatırım yaptık. Yakın zamanda otomotiv ve perakende sektörüne 3’üncü parti lojistik hizmetini bu bölgede vermeye başlayacağız. Bölgenin taşıdığı bir diğer önem de, otomotiv bölgesi olması. Bizim de ihracat ve ithalatımızda bir numaralı sektör otomotiv zaten. Tekstilin yerini otomotiv aldı. Yan sanayisiyle birlikte, gıdadan sonra en büyük sektördür otomotiv. Biz de bu sektöre büyük önem veriyoruz. Ciromuzun yüzde 30-35’i otomotiv firmalarından geliyor. Hedefimiz bu oranı daha da yukarılara çekmek. Otomotiv sektörü büyük ölçüde bu bölgede bulunuyor. Gökbora’nın da otomotiv sektöründen büyük bir pay alma hedefi var” diye konuştu.

Son 2 yılda radikal bir karar aldıklarına işaret eden Üzgün, “Sadece kar getiren işlere odaklanıyoruz. 3’üncü parti lojistik hizmetlerimizi buna göre belirledik. Bunun yanında proje taşımalarına da önem vermeye başladık. Otomotiv yan sanayi firmalarının tercih ettiği lojistik firmalarının başında geliyoruz. Biz otomotiv sektöründe, proje taşımalarında müşteri sayımızı 50-60’lara çıkarmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki 5 yılda bu alanlarda 3 büyük firmadan biri olacağımıza inanıyorum” dedi.

“Avrupa’da bilinir olmak önceliğimiz”

“Biz bir Türk nakliye firması olarak kendimizi Avrupa’da bilinir kılmak için çaba gösteriyoruz” diyerek sözlerine devam eden Üzgün, “Neden bir Türk lojistik firması da Avrupa’da tanınmasın? Bu yabancı firmaların lojistiğini yapmakla olur. Ne kadar çok firmanın malları depolarımıza girerse o kadar tanınıyoruz demektir. Bizi tanıyanlar tabii ki var. Ama bizim istediğimiz kendimizi herkese tanıtmak” şeklinde konuştu.

İstanbul Anadolu Bölgesi’nde şu anda 23.000 metrekare depolama kapasitesiyle hizmet verdiklerini dile getiren Serdar Üzgün, “Depolama kapasitemiz yılsonunda 33.000 metrekareye, 2010 yılı sonunda da 43.000 metrekareye çıkacak. 2 yeni binamızın inşaatı şu anda devam ediyor. Krizden dolayı atıl bir kapasiteyle çalışıyor depolarımız. Yüzde 20 gibi bir düşüş var iş hacmimizde” dedi.

Tuzla bölgesinin lojistik sektörü açısından çekici bir konumda olduğuna işaret eden Üzgün şunları söyledi:

“İstanbul’un Anadolu’ya açılan kapısıdır Tuzla. Büyük bir fonun bu bölgede lojistik köy yapacağı haberleri var. Biz ve rakiplerimiz yeni depolar yapıyoruz. Aslında krizde meydana gelen düşüş, finans yönü kuvvetli firmalar için bir yatırım avantajı yaratabilir. Şu anda inşaat maliyetleri düşük. Buranın lojistik anlamda pazarı gelişti. Birkaç yıl içinde lojistikte doyuma ulaşacak tesislere kavuşur diye düşünüyorum. Burada bir rekabet oluşacaktır. Bu da hizmette kaliteyi daha da üst seviyelere taşır.”

Kaynak: Perşembe Rotası