Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / ULAŞTIRMA ŞİKAYETLERİNDE %22 ARTIŞ

ULAŞTIRMA ŞİKAYETLERİNDE %22 ARTIŞ

ULAŞTIRMA ŞİKAYETLERİNDE %22 ARTIŞ12.08.2009Avrupa Tüketici Merkezleri Ağı 2008 yılı raporuna göre, tüketicilerden 62 bin adet ulaştırma hizmetleri şikayeti alındı. Bu rakamın, bir yıl öncesine göre yüzde 22’lik artış gösterdiği açıklandı.
 
Ulaştırma sektörüne ve kısmen de havayolu ulaşımına yönelik AB sınırlarında hizmet alımlarında yaşanan engellemeler için Avrupa Tüketici Merkezleri Ağı’na (European Consumer Centres Network - ECC-Net) çok sayıda şikayet geldiği bildirildi.


Geçtiğimiz pazartesi günü açıklanan EEC – Net 2008 yılı raporuna göre, tüketicilerden 62 bin adet ulaştırma hizmetleri şikayeti alındı. Bu rakamın, bir yıl öncesine göre yüzde 22’lik artış gösterdiği açıklandı.

 

Taşıma sırasında oluşan şikayet yüzde 33 iken, bunun yüzde 80’inin hava taşımacılığından kaynaklandığı kaydedildi. Diğer yandan yolculuk esnasında kullanılan oteller ve lokantalar yüzde 13'ü oluşturuyor, eğlence ve diğer hizmetler ise yüzde 25 içinde kalıyor.

 

Şikayetlerin yaklaşık yüzde 25’lik ağırlığı ürün ve servislerle ilgili. Yüzde 18’i ise dağıtımdan kaynaklanan sorunlara işaret ediyor. Yüzde 16’sı sözleşme maddeleri, yüzde 14’ü haksız ticari uygulamalara yönelik şikayetlerden oluşuyor.

 

AB Tüketici Komisyoneri Meglena Kuneva’nın rapora yönelik yaptığı değerlendirmeye göre, ekonomik kriz insanları ucuz, şüpheli teklif ve aldatıcı promosyonlar gibi hilelere karşı daha savunmasız yaptı.

Kuneva, “Diğer ülkelerde aldatma kurbanı olduklarında problemler çoğalıyor. Gerek içerde gerekse dışarda mevcut olan tüketici yasaları yetmiyor. Önemli olan tüketicilerin bu yasalardan sağladığı yarardır” dedi.

 

AB Ulaştırma Komisyoneri Antonio Tajani ise ulaştırma sektöründen gelen yüksek şiklayetlerin sürpriz olmadığını kaydederek, “Şahsen bu konuda çok mutluyum. Gördüm ki hava yolcusu daha fazla, haklarına yönelik ise topluluk hukuku işin farkındadır. Tüketicilerin haklarına saygının artması ve uygulamanın başarısı için Avrupa Tüketici Merkezleri’nin kullanmalarını istiyorum.

Yolcu hakları en üst öncelikleri ile yakında yürürlüğe girdiğinde tüm ulaşım modlarında düzelme olacaktır” dedi.

 
Kaynak: ECC-Net ve di-ve
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr